110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Які законопроєкти зареєстрували народні депутати цього тижня? Випуск №5

Контроль за фінансуванням діяльності ГО (№3936 від 27.07.2020)
Законопроєкт передбачає щорічне подання детальної інформації про своє фінансування суб’єкту державної реєстрації (додатково до податкової та іншої звітності, яка вже передбачена чинним законодавством). Форма звіту, затверджена КМУ, як пропонує проєкт, містить приховані загрози для свободи громадських об’єднань та може негативно впливати на швидкість реагування ГО на суспільні потреби.

Заборона фізичним особам-підприємцям та юридичним особам, які надають послуги ГО та їхнім юридичним особам, перебувати на спрощеній системі оподаткування прямо суперечить конституційному принципу свободи підприємницької діяльності, оскільки впливає на вибір контрагентів за договором, навіть незалежно від виду підприємницької діяльності, яка здійснюється суб’єктом

❌ Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.

Детальний висновок

Щорічний перегляд граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування з прив’язкою до розміру мінімальної зарплати (законопроект № 3853-2 від 28.07.2020)
Законопроєкт №3853-2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо визначення обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та скасування корупційного механізму кеш-бек» пропонує:
– встановити ліміти для платників єдиного податку та прив’язати до мінімальної зарплати:
I група – 245 розмірів МЗП (зараз 1 000 000 грн);
II група – 1230 розмірів МЗП (зараз 5 000 000 грн);
III група – 4025 розмірів МЗП (зараз 7 000 000 грн);
– відновити право платників єдиного податку не застосовувати касові апарати з встановленням порогового значення обсягу доходу у 820 розмірів мінімальної зарплати;
– виключити з ряду законодавчих актів положення щодо застосування РРО при продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення;
– скасувати кешбек.
✅ Рекомендація Юридичної сотні: загалом Юридична сотня підтримує ідею запровадження щорічного перегляду граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування з прив’язкою до розміру МЗП, яка пропонується як основним законопроектом №3853, так і альтернативними.

Детальний висновок

Проведення виборів до Донецької та Луганської обласних рад (проєкт Постанови №3943 від 28.07.2020)
Проєктом Постанови № 3943 «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” щодо можливості забезпечення представництва спільних інтересів територіальних громад сіл, селищ і міст Донецької та Луганської областей» народний депутат Качур Олександр пропонує провести вибори депутатів Донецької та Луганської обласних рад на підконтрольних територіях, які визначені Указом Президента від 7 лютого 2019 року №32/2019 «Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях». Прийнята 15 липня Постанова ВРУ “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” проведення таких виборів не передбачає, в тому числі в силу ряду суспільно-політичних ризиків.
❌ Рекомендація Юридичної сотні: не підтримувати проєкт Постанови.

Детальний висновок

Посилення адміністративної відповідальності за підроблення або продаж без рецептів деяких ліків (№3948 від 30.07.2020)
Проєкт пропонує збільшити штрафи за продаж ліків без рецепта (до препаратів, які відпускаються за рецептом); продаж несертифікованих ліків; невиконання вимог органів контролю якості ліків.
Наприклад, зараз штраф за продаж лікарських засобів без рецепта в заборонених законодавством випадках становить від шести до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 12 612 до 52 550 грн). Проєкт пропонує збільшити його від ста до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 210 200 до 1 051 000 грн).
✅ Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

 

Детальний висновок

 

Незаконне використання документів (№3946 від 30.07.2020)
Проєкт посилює кримінальну відповідальність за викрадення, привласнення, збут, підроблення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та/або використання завідомо підроблених таких документів. До документів, що підтверджують спеціальний статус особи, можуть належати, наприклад, посвідчення учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів сімей загиблих. Набуття чинності законопроєктом №3946 потенційно може зменшити кількість випадків підроблення, викрадення або використання загублених документів (серед іншого й ветеранських посвідчень, які дають право на отримання пільг). Проте чинну статтю 357 Кримінального кодексу України проєктом пропонується доповнити таким діянням як “викрадення, привласнення, вимагання важливих особистих документів”. Визначення поняття або вичерпних характеристик важливого особистого документа (про який йдеться і в чинній частині 3 ст. 357 КК України зараз) не наведено, що потенційно може призвести до суб’єктивного застосування цієї статті та виходу суду за межі дискреційних повноважень. Законопроєкт повинен ліквідувати недоліки чинного КК України, а не сприяти їхньому збереженню.
❌ Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.

 

Детальний висновок

 

Статут з охорони Національною гвардією України важливих державних об’єктів та спеціальних вантажів (№ 3947 від 30.07.2020)
Проєкт закону № 3947 пропонує затвердити Статут з охорони НГУ ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів і спеціальних вантажів. Статут має на меті регламентувати правові засади організації і порядку несення військової служби під час виконання таких обов’язків.
Затвердження Статуту не розширює права і обов’язки військовослужбовців НГУ, оскільки законопроєкт лише спрямований на виконання ч. 2 ст. 2 ЗУ “Про Національну гвардію України”, положення якої чинні ще з 2015 року. Отже, потреба у встановленні юридичного підґрунтя організації і порядку несення військової служби в цій сфері існує приблизно 5 років.
✅ Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.

Детальний висновок

Завантажити PDF