Юридична Сотня допомогла 57 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Щорічний перегляд граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування з прив’язкою до розміру мінімальної зарплати (№ 3853-2 від 28.07.2020)

Висновок до проєкту Закону  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо визначення обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників єдиного податку не застосовувати реєстратори розрахункових операцій та скасування корупційного механізму кеш-бек» №3853-2 від 28.07.2020

Ініціатори: народні депутати України Тимошенко Ю.В., Ніколаєнко А.І., Івченко В.Є. 

Зміст: проєкт № 3853-2 від 28.07.2020 пропонує встановити ліміти для платників єдиного податку (далі – ЄП) і прив’язати до мінімальної зарплати (далі – МЗП), відновити право платників ЄП не застосовувати РРО з встановленням порогового значення обсягу доходу у 820 розмірів МЗП, відновити право платників ЄП при продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення не застосовувати РРО, скасувати кешбек. 

Зміни, що пропонуються: 15 липня 2020 року у ВРУ зареєстровано законопроект №3853 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зміни підходу у визначенні обсягу доходів для застосування спрощеної системи оподаткування”, яким пропонувалося ліміти для платників ЄП прив’язати до МЗП:

  • I група – 245 розмірів МЗП (зараз 1 000 000 грн);
  • II група – 1230 розмірів МЗП (зараз 5 000 000 грн);
  • III група – 1720 розмірів МЗП (зараз 7 000 000 грн).

Альтернативним законопроектом №3853-2  натомість пропонується:

    • I група – 245 розмірів МЗП;
    • II група – 1230 розмірів МЗП;

 

  • III група – 4025 розмірів МЗП.

 

Також законопроєктом №3853-2 пропонується відновити право платників ЄП не застосовувати РРО з встановленням порогового значення обсягу доходу у 820 розмірів МЗП. Перевищення обсягу буде єдиним критерієм обов’язкового застосування РРО (крім торгівлі підакцизними товарами).

Додатково законопроєктом № 3853-2 пропонується виключити з ряду законодавчих актів положення, що вносять зміни до законодавства  щодо застосування РРО при продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення як неефективних заходів детінізації економіки. Введення обов’язку використовувати касові апарати при продажу таких товарів на практиці не дало жодного позитивного ефекту та призвело тільки до збільшення кількості податкових перевірок.

Також проєктом виключаються всі норми щодо механізму кешбек. Автори вважають, що це сприятиме «… створенню умов для детінізації малого бізнесу в Україні та стимулів до нарощування підприємницької активності». 

Позитив: проєкт майже в чотири рази збільшить граничний обсяг доходу, при якому застосування РРО стає обов’язковим для платників ЄП. 

Позиція ГО “Юридична сотня”: підтримує ідею запровадження щорічного перегляду граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування з прив’язкою до розміру МЗП, яка пропонується як основним законопроектом №3853, так і альтернативним.