[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
7 квітня 2021
Огляд законопроєктів, які були зареєстровані у Верховній Раді України протягом 22 березня-7 квітня 2021 р.
Тисніть на посилання, щоб прочитати розширений аналіз, підготовлений юристами ГО “Юридична сотня”.
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/04/YS100_amnesty_fb.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Амністія 2021 (№5249 від 15.03.2021)
Законопроєкт визначає порядок застосування амністії у 2021 році. Зокрема, проєкт передбачає амністію для засуджених ветеранів війни (учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників війни), вагітних, ліквідаторів ЧАЕС, пенсіонерів. Застосування амністії полягатиме у звільненні від покарань (зокрема й від покарання у вигляді позбавлення волі) осіб, визнаних винними у вчиненні злочину, який не є тяжким або особливо тяжким, та осіб, стосовно яких вирок суду ще не набрав законної сили.
Проєкт пропонує звільнити від відбування покарання у виді тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців, засуджених за злочини невеликої та середньої тяжкості, а також засуджених уперше за тяжкі злочини, якщо вже відбули більше половини строку покарання.
У законопроєкті також зазначено, що амністія не застосовується до осіб, яких засуджено за злочини проти основ національної безпеки України та ряд інших злочинів.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати з урахуванням зауважень.
Подолання наслідків агресії РФ (№ 5271 від 18.03.2021)
Законопроєкт закріплює низку термінів, пов’язаних з агресією РФ (“військова окупація”, “втручання у вибори”, “гібридна війна”, “перехідний період”), а також включає до національного законодавства низку міжнародно-правових принципів (щодо відповідальності за матеріальну та нематеріальну шкоду на ТОТ держави-агресора, відповідальність за збереження культурних цінностей, нікчемність нормативних актів держави-окупанта на ТОТ тощо). Проте проєкт має низку недоліків (наприклад, потенційне обмеження діяльності ГО та політичних партій без визначення чітких ознак для таких обмежень), а також опосередковано покладає відповідальність за надання соціальних гарантій на тимчасово окупованій території на державу-агресора.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт.
Соціальний захист дітей війни (№5255 та №5256 від 17.03.2021)
Пропонується надати дітям війни (особам, що народилися до закінчення Другої світової війни) статус “учасників війни”. Водночас, завдяки внесенню нових пільг до ЗУ “Про соціальний захист дітей війни”, передбачено різний рівень державної підтримки для дітей війни та інших учасників війни (відсутність допомоги до 5 травня, наявність обмежень надання пільг у випадку перевищення рівня середньомісячного сукупного доходу сім’ї, який дає право на податкову соціальну пільгу тощо).
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкти.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою