Проєкт №4494 пропонує включити Мінветеранів і Комітет ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів до складу Комісії з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (далі – Комісія), яка є координуючим органом при Кабміні з розшуку осіб, зниклих під час воєнних дій, зменшити строк повноважень голови Комісії із 7 до 3 років, а також надати право Мінветеранів уносити дані до реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
Хоча в положенні Мінветеранів і прописані відповідні завдання, але в його структурі немає підрозділів, які займаються цим питанням – це свідчить про відсутність спроможності Мінветеранів виконувати дану роботу. Зміни щодо терміну обрання голови Комісії і обмеження кількості присутніх на її засіданні представників громадських об’єднань не обґрунтовані в пояснювальній записці.
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.
Проєкт закону №4499 пропонує схвалити рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2021 році для участі в багатонаціональних навчаннях, а саме:
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.
Проєкт пропонує посилити покарання за вчинення таких злочинів як контрабанда фальсифікованої медичної продукції, фальсифікація медичної продукції або обіг фальсифікованої медичної продукції, запровадивши додаткове покарання у вигляді штрафу в розмірі від 5 до 10 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85000 до 170 000 грн). Наразі відповідальність настає лише у випадку фальсифікації лікарських засобів та передбачає лише основне покарання у вигляді позбавлення волі (без застосування штрафних санкцій).
Відповідно до проєкту, визначення медичної продукції є значно ширшим, ніж визначення лікарського засобу. А проєкт передбачає однакову кримінальну відповідальність за фальсифікацію чи введення в обіг медичної продукції, до якої належать (за визначенням) не лише лікарські засоби, але й гомеопатичні препарати, лікувальна косметика, харчові добавки тощо, а також ветеринарні препарати, шкоду яких для організму людини взагалі неможливо оцінити, а тому кримінальна відповідальність за фальсифікацію медичної продукції потребує певного рівня індивідуалізації покарання з огляду на значну різницю у впливі на організм людини й потенційних негативних наслідках такої фальсифікації на життя й здоров’я та з метою захисту прав людини .
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
Постановою ВРУ Кабінету Міністрів України доручається невідкладно прийняти рішення про:
1) запровадження державного регулювання цін на вакцини проти гострої респіраторної хвороби COVID-19. При цьому, відповідно до постанови, торговельна (роздрібна) надбавка на вакцини проти гострої респіраторної хвороби COVID-19 не може перевищувати 20% її закупівельної ціни або оптово-відпускної ціни, установленої вітчизняним товаровиробником.
2) уключення вакцини до Національного переліку основних лікарських засобів, щодо яких запроваджено державне регулювання.
Довідково: із чинним Національним переліком основних лікарських засобів можна ознайомитись за посиланням. Лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, підлягають закупівлі закладами й установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати проєкт.
Законопроєкт № 4521 спрямований на протидію фіктивній волонтерській діяльності (без фактичного її здійснення), яка наразі може сприяти в отриманні іноземцями та особами без громадянства посвідки на тимчасове проживання на території України без належних для цього підстав. Така протидія здійснюватиметься шляхом установлення запобіжників, як-от: перевірки вказаних осіб на загрозу національній безпеці України, перевірки фактичного здійснення ними волонтерської діяльності та вилучення організацій/установ з Переліку у випадку порушення ними або особами, яких вони залучають, установлених законом обов’язків. Уключення організацій до Переліку займатиме 20 днів із дня подання заяви та включатиме перевірку організації, документів через СБУ.
Проєкт пропонує доповнити ЗУ “Про волонтерську діяльність” новим розділом, який визначатиме особливості провадження волонтерської діяльності із залученням іноземців та/або осіб без громадянства. Зокрема, передбачити особливості їх залучення; обов’язки організацій, установ, що залучають до волонтерської діяльності іноземців, осіб без громадянства, які перебувають на території України чи за її межами; взаємодію ЦОВВ (йдеться про Мінсоцполітики, МВС, ДМС) між собою та з СБУ, а також підстави виключення організації, установи з відповідного переліку.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотня: підтримати.
Завантажити PDF