110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Вісник №111

У період із 18 до 22 травня 2021 року ВРУ планує розглянути такі законопроєкти

Імплементація норм міжнародного кримінального та гуманітарного права (№2689 від 27.12.2019)
Законопроєкт включає до КК України злочини проти людяності та деякі воєнні злочини, склад яких національним кримінальним правом наразі не охоплений.
Рекомендація Юридичної сотні: може бути прийнятий у другому читанні з урахуванням зауважень.
Розширений висновок: https://legal100.org.ua/implementatsiya-norm-mizhnarodnogo-kriminalnogo-ta-gumanitarnogo-prava-2689-vid-27-12-2019/

Статус військовослужбовця для капеланів (№ 4626 від 22.01.2021)
Проєкт пропонує надати військовим капеланам статусу військовослужбовців, а також створити службу військового капеланства в Збройних силах України, Національній гвардії України; Державній прикордонній службі України та інших військових формуваннях за згодою.
Проєкт також установлює вимоги до військового капелана: громадянин України, який є священнослужителем зареєстрованої в Україні церкви чи релігійної організації, наявність вищої богословської освіти. Передбачений проєктом і перелік обов’язків військового капелана: організація та проведення молитов, богослужінь; популяризація здорового способу життя; виховання у військовослужбовців толерантного ставлення до людей та інше.
Статистика: За інформацією “Новинарні”, у Збройних Силах України за штатом уведено близько 130 посад військових священників (капеланів), із них укомплектовано понад 90. Капелани представляють релігійні організації таким чином:
Православна церква України – 59,
Українська греко-католицька церква – 20,
Українська євангельська церква – 6,
Церква “Скинія” – 4,
Українська православна церква (Московський патріархат) – 1.
Рекомендація Юридичної сотні: може бути підтриманий.
Розширений висновок: https://legal100.org.ua/status-viyskovosluzhbovtsya-dlya-kapelaniv-4626-vid-22-01-2021-2/

Скасування мораторію на санкції за кредитами для громадян, які проживають на території проведення АТО (№5199 від 04.03.2021)
Проєкт пропонує скасувати мораторій на стягнення штрафів та пені, а також реалізацію предмета іпотеки у випадку невиконання боржником договірних зобов’язань після 01 травня 2021 року. Це стосується громадян України, місцем проживання яких є територія проведення АТО, а також юридичних осіб із місцем розташування в зоні АТО (крім населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення).
Розширений висновок:
https://legal100.org.ua/skasuvannya-moratoriyu-na-sanktsiyi-za-kreditami-dlya-gromadyan-yaki-prozhivayut-na-teritoriyi-provedennya-ato-5199-vid-04-03-2021/
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт.

Ідентифікація військовослужбовців НГУ під час здійснення заходів з охорони громадського порядку (№3731 від 24.06.2020)
Проєкт пропонує запровадити жетони з індивідуальним номером для військовослужбовців НГУ. Жетон з індивідуальним номером (який зберігається за особою впродовж усього строку служби) посвідчує належність військовослужбовця до Національної гвардії України й підтверджує його повноваження з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки. Індивідуальний номер також закріплюється на засобах індивідуального захисту під час виконання військовослужбовцем НГУ своїх повноважень з охорони громадського порядку. Приховувати або перешкоджати фіксації індивідуального номера військовослужбовцям НГУ заборонено.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Соціальна допомога дітям, які постраждали від вибухонебезпечних предметів (проєкт № 3573 02.06.2020)
Законопроєкт № 3573 пропонує підвищити на 50 % розмір державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю віком до 18 років, якщо вони постраждали внаслідок дії вибухонебезпечних предметів. Наразі розмір такої допомоги передбачений на рівні 70% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (станом на 1 січня 2021 року становить 1238,3 грн).
Законопроєкт не вирішує питання підвищення допомоги дітям з інвалідністю підгрупи “А”, а також не враховує положення спеціального ЗУ “Про протимінну діяльність”, який уже покладає на Мінекономіки обов’язок виплатити постраждалій дитині вказану державну соціальну допомогу в підвищеному розмірі. Законопроєкт №3573 не містить фінансово-економічного обґрунтування, хоча має вплив на показники бюджету.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.

Статут з охорони Національною гвардією України важливих державних об’єктів та спеціальних вантажів (№ 3947 від 30.07.2020)
Проєкт закону № 3947 пропонує затвердити Статут з охорони НГУ ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів і спеціальних вантажів. Статут має на меті регламентувати правові засади організації і порядку несення військової служби під час виконання таких обов’язків.
Затвердження Статуту не розширює права і обов’язки військовослужбовців НГУ, оскільки законопроєкт лише спрямований на виконання ч. 2 ст. 2 ЗУ “Про Національну гвардію України”, положення якої чинні ще з 2015 року. Отже, потреба у встановленні юридичного підґрунтя організації і порядку несення військової служби в цій сфері існує приблизно 5 років.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.
Розширений висновок: https://legal100.org.ua/statut-z-ohoroni-natsionalnoyu-gvardiyeyu-ukrayini-vazhlivih-derzhavnih-ob-yektiv-ta-spetsialnih-vantazhiv-3947-vid-30-07-2020-2/

Розширення повноважень інспекторів із паркування (№ 4594 від 14.01.2021)
Законопроєкт № 4594 пропонує віднести до підвідомчості інспекторів із паркування частину 5 ст. 122 КУпАП, яка передбачає відповідальність за:
зупинку чи стоянку транспортних засобів на місцях, де дозволена зупинка чи стоянка лише транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю;
створення перешкод водіям з інвалідністю або водіям, які перевозять осіб з інвалідністю, у зупинці чи стоянці керованих ними транспортних засобів;
неправомірне використання на транспортному засобі розпізнавального знака “Водій з інвалідністю”.
Наразі суб’єктом притягнення до відповідальності відповідно до цієї статті є органи Національної поліції.
Розширений висновок:
https://legal100.org.ua/rozshirennya-povnovazhen-inspektoriv-iz-parkuvannya-4594-vid-14-01-2021/
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.

19 травня 2021 Комітет ВРУ з питань прав людини, деокупації та реінтеграції ТОТ у Донецькій, Луганській областях та АРК, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин планує розгляд проєктів

Протидія фіктивній волонтерській діяльності (№ 4521 від 18.12.2020)
Законопроєкт № 4521 спрямований на протидію фіктивній волонтерській діяльності (без фактичного її здійснення), яка наразі може сприяти в отриманні іноземцями та особами без громадянства посвідки на тимчасове проживання на території України без належних для цього підстав. Така протидія здійснюватиметься шляхом установлення запобіжників, як-от: перевірки вказаних осіб на загрозу національній безпеці України, перевірки фактичного здійснення ними волонтерської діяльності та вилучення організацій/установ із Переліку у випадку порушення ними або особами, яких вони залучають, установлених законом обов’язків. Уключення організацій до Переліку займатиме 20 днів із дня подання заяви та включатиме перевірку організації, документів через СБУ.
Проєкт пропонує доповнити ЗУ “Про волонтерську діяльність” новим розділом, який визначатиме особливості провадження волонтерської діяльності із залученням іноземців та/або осіб без громадянства. Зокрема, передбачити особливості їх залучення; обов’язки організацій, установ, що залучають до волонтерської діяльності іноземців, осіб без громадянства, які перебувають на території України чи за її межами; взаємодію ЦОВВ (йдеться про Мінсоцполітики, МВС, ДМС) між собою та з СБУ, а також підстави виключення організації, установи з відповідного переліку.
Посилання на розширений висновок:
https://legal100.org.ua/protidiya-fiktivniy-volonterskiy-diyalnosti-4521-vid-18-12-2020/
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати проєкт.

Завантажити PDF