Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Аналізуємо, які законопроєкти були прийняті у сфері ветеранських справ у Раді із 30 листопада до 3 грудня.

Статус військовослужбовця для капеланів (№ 4626 від 22.01.2021)

Проєкт пропонує надати військовим капеланам статус військовослужбовців, а також створити службу військового капеланства в Збройних силах України, Національній гвардії України, Державній прикордонній службі України та інших військових формуваннях.
Проєкт також установлює вимоги до військового капелана: громадянин України, який є священнослужителем зареєстрованої в Україні церкви чи релігійної організації, наявність вищої богословської освіти.
У редакції проєкту до 2 читання передбачено, що військовий капелан має право не відповідати на запитання щодо фактів і обставин, які стали йому відомі під час сповіді. Проте таке формулювання не передбачає обов’язку капелана зберігати таємницю сповіді, що може негативно позначитися на рівні довіри військовослужбовців до капеланів. Окрім того, інші нормативно-правові акти, наприклад, Кримінально-виконавчий кодекс України, передбачають абсолютний характер таємниці сповіді, а тому запропоноване в проєкті закону формулювання суперечить принципу рівності прав людини.
До другого читання виключено норму, яка забороняла бути капеланом священнику релігійної організації, що у своїй назві вказала на приналежність до держави-агресора (Московський патріархат).
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити.
Розширений висновок
Результати голосування: 30 листопада 2021 року законопроєкт було прийнято в 2 читанні та в цілому.

Унесення відомостей про зареєстроване місце проживання громадян України на тимчасово окупованих територіях (№ 4564 від 31.12.2020)

Проєкт має на меті врегулювати проблему внесення відомостей про зареєстроване місце проживання в паспорти громадян України, які мешкають на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (а також осіб, які проживають на території АТО/ООС), і визначити місце оформлення документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують таку особу чи її спеціальний статус. Ініціатор законопроєкту пропонує надати право цим особам здійснювати відповідні дії в будь-якому підрозділі ДМС України.
Нагадаємо, що наразі внесенням відомостей про місце проживання займається виконавчий орган сільської, селищної або міської ради на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, тому органи реєстрації, що знаходяться на підконтрольній Україні території, не можуть здійснювати відповідні дії на тимчасово окупованих територіях.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.
Результати голосування: 30 листопада 2021 року законопроєкт було прийнято в другому читанні та в цілому.

Захист прав ВПО (№4487 від 11.12.2020)

Проєкт покликаний посилити державні гарантії захисту ВПО. Забезпечення органами державної влади чи органами місцевого самоврядування можливості безоплатного тимчасового проживання за умови компенсації комунальних платежів пропонується без обмеження шестимісячним терміном із дня взяття особи на облік ВПО, як це передбачено чинним законодавством (причому така можливість не впливає на використання іншої програми для забезпечення постійним житлом). Рішення про скасування довідки ВПО приймається уповноваженим органом на підставі інформації про тривалу відсутність за місцем проживання (понад 6 місяців), що дає обґрунтовані підстави вважати, що особа самостійно повернулася до залишеного місця проживання. Наразі такий строк становить 60 днів.
Проєкт передбачає можливість будівництва й реконструкції житла для забезпечення житлових потреб ВПО коштом державного та місцевих бюджетів, проте не містить фінансово-економічного обґрунтування. Також багато змін, що пропонуються проєктом, мають технічний характер і не матимуть впливу на посилення соціального та правового захисту ВПО.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
Розширений висновок
Результати голосування: 1 грудня законопроєкт прийнято за основу зі скороченням строку підготовки до 2 читання.

Прийнято Державний бюджет України на 2022 рік

Відповідно до Державного бюджету України на 2022 рік (р. № 6000 від 15.09.2021), що був прийнятий 2 грудня, фінансування ветеранської політики в Україні збільшено в 6 разів і становить 6 млрд 18 млн 895,1 тис. грн, з яких 5,5 млрд грн на забезпечення житлом ветеранів війни, сімей загиблих.
Нагадаємо, що у 2021 році видатки Мінветеранів за всіма бюджетними програмами становили лише 989 млн грн, з яких 615,9 млн грн — на забезпечення житлом захисників, і протягом року було виділено додатково 282 млн грн.
Видатки Міністерства оборони України визначені на рівні 133,5 млрд грн, у 2021 році ця сума склала близько 121,5 млрд грн. Державні гарантії наразі визначені у 15 млрд грн, а 85,1 млрд грн будуть скеровані на оплату праці, харчування військовослужбовців, закупівлю речового майна та соціальні виплати особовому складу, а також грошове забезпечення. Видатки на грошове забезпечення збільшені на 3,9 млрд грн до 64,5 млрд грн.

Надайте свої пропозиції до процедури подання запитів на публічну інформацію до Мінветеранів

Мінветеранів оприлюднило проєкт порядку, що визначає процедуру складання та подання запитів на публічну інформацію до Міністерства у справах ветеранів України. Зауваження та пропозиції приймаються до 20 грудня 2021 року в письмовому та/або електронному варіанті на адресу: Міністерство у справах ветеранів України, провулок Музейний, 12, м. Київ, 01001, е-mail: dpi@mva.gov.ua, контактний телефон: (044) 281-08-32.

Проєкт порядку та пояснювальна записка за посиланням.

Надайте свої пропозиції до процедури отримання відомостей щодо доходів з Держреєстру фізичних осіб 

До 10 грудня 2021 року ви можете подати свої зауваження та пропозиції щодо проєкту Мінсоцполітики, що визначає механізм отримання з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків відомостей стосовно доходів (відсутності доходів) фізичних осіб, які звернулися за призначенням щомісячної грошової допомоги особі, що проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею.

Реалізація постанови повинна забезпечити автоматизований обмін відомостями, необхідними для призначення державної допомоги.

Проєкт та пояснювальна записка до нього за посиланням.

Завантажити PDF