110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Держбюджет на 2022 рік для ветеранів та інші проєкти, розгляд яких запланований на 19-22 жовтня у Верховній Раді України

бюжд21

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]

16 жовтня 2021

Проєкти, розгляд яких запланований у період з 19 по 22 жовтня у Верховній Раді України 

[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/10/byuzhd21.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Державний бюджет на 2022 рік для ветеранів (проєкт №6000 від 15.09.2021)

Проєкт державного бюджету містить наступні бюджетні програми, які спрямовані на виконання гарантій для ветеранів.

Бюджетні програми Мінветеранів

Фінансова підтримка громадських об’єднань ветеранів на виконання загальнодержавних програм (проєктів, заходів), заходи з відвідування військових поховань і військових пам’ятників та з відзначення святкових, пам’ятних та історичних дат 8,5 млн. Такий самий обсяг фінансування програма мала й у 2021 та 2020 роках.

 Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та членів їхніх сімей (при здійсненні заходів із психологічної реабілітації), членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, виготовлення для них бланків посвідчень та нагрудних знаків 276,7 млн грн, що на 21 млн грн більше, ніж у 2021 році.

Функціонування Українського ветеранського фонду, героїзація образу ветерана війни та вшанування пам’яті загиблих (померлих) захисників України 96, 9 млн грн.

Фінансування програми компенсації за житло особам з інвалідністю І–ІІ групи та сім’ям загиблих становить   1 млрд 733 млн грн, що в 5,6 разів більше за обсяг фінансування, закладений у 2021 році   305 млн.

Фінансування програми компенсації за житло для учасників АТО/ООС, які є особами з інвалідністю ІІІ групи або внутрішньо переміщеними особами, становить  3 млрд 263 млн грн, що в 13 разів більше за обсяг фінансування, закладений у 2021 році 248 млн.

Компенсація за житло для учасників бойових дій на території інших держав (у тому числі в Афганістані)   50 млн. Аналогічний обсяг фінансування й у 2021 році.

На керівництво та управління у справах ветеранів у 2022 році закладено 140 млн, у 2021 108 млн.

 Бюджетні програми Мінсоцполітики

Виплати до 5 травня  1 млрд 382 млн, у 2021 така ж сума видатків.

ОГД для постраждалих учасників Революції Гідності 3,5 млн, у 2021 5 млн.

Санаторно-курортне лікування ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та осіб з інвалідністю, 435, 7 млн, у 2021  245 млн.

Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з  військової строкової служби,  82 млн, аналогічна сума видатків й у 2021 та 2021 роках.

 Бюджетні програми МОУ

Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни 97 416, 4 млн грн.

Спрощений порядок набуття громадянства України іноземцями та особами без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України (№ 5630 від 07.06.2021).

Законопроєктом № 5630 пропонується замість зобов’язання припинити іноземне громадянство запровадити можливість подання декларацій про відмову від іноземного громадянства разом із заявою про прийняття до громадянства України окремими категоріями іноземців, а саме: особами, які проходять військову службу за контрактом у ЗСУ; громадянами держави-агресора/держави-окупанта, які зазнали переслідувань; особами, які мають визначні заслуги перед Україною; особами, прийняття яких до громадянства України становить державний інтерес.

Передбачено, що для набуття громадянства України потрібно подати два документи: заяву на отримання громадянства та декларацію про відмову від наявного громадянства іноземної держави. Для осіб, які брали участь в АТО/ООС, вимога про проживання на території України протягом п’яти років відсутня.

Також уносяться зміни до положень про поновлення громадянства України, що враховують пропоновані зміни про скасування зобов’язання припинити наявне громадянство для певних категорій осіб.

Переглянути розширений висновок можна за посиланням

Рекомендація Юридичної сотні: прийняти законопроєкт.

Унесення відомостей про зареєстроване місце проживання громадян України на тимчасово окупованих територіях (№ 4564 від 31.12.2020)

Проєкт має на меті врегулювати проблему внесення відомостей про зареєстроване місце проживання в паспорти громадян України, які мешкають на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (а також осіб, які проживають на території АТО/ООС), і визначити місце  оформлення документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують таку особу чи її спеціальний статус. Ініціатор законопроєкту пропонує надати право цим особам здійснювати відповідні дії в будь-якому підрозділі ДМС України.

Нагадаємо, що наразі внесенням відомостей про місце проживання займається виконавчий орган сільської, селищної або міської ради на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, тому органи реєстрації, що знаходяться на підконтрольній Україні території, не можуть здійснювати відповідні дії на тимчасово окупованих територіях. 

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.

Посилання на розширений висновок

Зміни до Дисциплінарного статуту ЗСУ (№ 5121 від 19.02.2021)

Проєкт № 5121 має на меті внести зміни до Дисциплінарного статуту ЗСУ й у такий спосіб відновити один із видів заохочення, який був установлений до кінця 2019 року, а саме зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення. Цей вид заохочення може застосовувати командир, який наклав стягнення, та його прямий начальник. Одночасно може бути зняте лише одне дисциплінарне стягнення. Відповідно до проєкту, зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення ― пониження в посаді, застосовується без поновлення військовослужбовця на попередній посаді.

У редакції до другого читання проєкт також передбачає нові строки дії дисциплінарних стягнень з моменту їх оголошення: 

зауваження ― один місяць;

догана ― два місяці;

сувора догана ― три місяці;

позбавлення чергового звільнення з розташування військової частини чи з корабля на берег ― до моменту його відбуття військовослужбовцем строкової військової служби та курсантом;

попередження про неповну службову відповідність ― шість місяців;

пониження в посаді, пониження у військовому званні на один ступінь

(стосовно осіб сержантського (старшинського) та офіцерського складу);

пониження у військовому званні з переведенням на нижчу посаду (стосовно військовослужбовців сержантського (старшинського) складу) ― один рік. Визначення такої тривалості дисциплінарних стягнень із можливістю дострокового зняття командиром, який наклав відповідне стягнення, створює потенційний корупційний ризик.

Рекомендація Юридичної сотні: може бути підтриманий після доопрацювання.

Розширений висновок

Проєкти, розгляд яких передбачений на засіданнях комітетів ВРУ в період з 19 до 22 жовтня 

Комітет з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у донецькій, луганській областях та автономної республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин (20 жовтня о 15:00)

Соціальний захист осіб, позбавлених особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України (№6104 від 27.09.2021)

Проєкт визначає порядок надання статусу особи, позбавленої особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, передбачає комплекс соціально-правових гарантій для таких осіб, а також членів їхніх сімей.

Для звільнених осіб передбачено комплекс реінтеграційних державних послуг: соціальна та професійна адаптація, медична, реабілітаційна, психологічна допомога, соціальний супровід та послуги, відновлювальні заходи, пільгове забезпечення санаторно-курортним лікуванням тощо. Окрім того, після звільнення такі особи мають першочергове право на забезпечення жилими приміщеннями з фондів житла для тимчасового проживання.

Особі, щодо якої встановлено факт позбавлення особистої свободи (або членам її сім’ї) щорічно виплачується грошова допомога (до моменту звільнення такої особи). Після звільнення особі виплачується одноразова грошова допомога (ОГД). У випадку смерті особи під час утримання в місцях несвободи або впродовж одного року після звільнення внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, нещасного випадку, пов’язаних із перебуванням у місцях несвободи, ОГД виплачується членам сім’ї та утриманцям. Порядок призначення, виплати й розміру допомоги (щорічної та одноразової) буде визначатися Кабінетом Міністрів України.

Рекомендація Юридичної сотні: проєкт може бути підтриманий.

Розширений висновок

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів (20 жовтня о 14:30)

Запровадження монетизації проїзду (№5651 від 11.06.2021)

Законопроєкт №5651 передбачає запровадження механізму отримання грошової компенсації пільг з оплати проїзду, плати за користування і встановлення домашнього телефона та деяких інших для кількох  пільгових категорій. Обов’язок визначення порядку та розмірів, а також виплати компенсації, за текстом проєкту, делегується органам місцевого самоврядування.

Передбачається, що прийняття законопроєкту зрівняє доступ до пільг на проїзд та деяких інших пільг для осіб, що не користуються правом безкоштовного проїзду (і деякими іншими пільгами), та осіб, що користуються таким правом.

Проте можливим є створення нерівного доступу до отримання пільг на проїзд за територіальною ознакою проживання особи через обов’язок фінансування їх  місцевими бюджетами та надання органам місцевого самоврядування права самостійно визначати порядок та розміри грошової компенсації пільг на проїзд, виходячи зі спроможності місцевих бюджетів. 

Додатково: законопроєкт не спрямований на комплексне підвищення добробуту ветеранів і створює підстави для обмеження доступу до наявного переліку пільг та соціальних гарантій.

Громадська рада при Міністерстві у справах ветеранів України зазначає, що законопроєкт фактично надає дозвіл органам місцевого самоврядування визначати, чи потрібен безплатний проїзд ветеранам, та законно встановити нульову компенсацію.

Законопроєкт містить ряд інших недоліків, з якими можна ознайомитися в розширеному висновку за посиланням:

https://legal100.org.ua/zaprovadzhennya-monetizatsiyi-proyizdu-5651-vid-11-06-2021/ 

Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

Вам також може сподобатися