110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Кохання переможе: як укласти шлюб військовослужбовцям

103 903. Саме стільки шлюбів в Україні було заключено в перше півріччя цього року. Це рекордні цифри за останні 7 років.

 

Цікаво, що охочих одружитися побільшало, у тому числі й серед військовослужбовців. І це незважаючи на повномасштабну війну, що триває.

Проте реалії воєнного часу накладають свої умови навіть на таку радісну подію, як весілля.

То чи є вихід, якщо один (чи обоє) з наречених є військовими та відлучитися від служби ніяк не можуть?

Так, українським законодавством передбачений особливий порядок дистанційного одруження для військовослужбовців. Дане питання регулюється Постановою Кабміну від 7 березня 2022 року № 213 «Деякі питання державної реєстрації шлюбу в умовах воєнного стану».

Які категорії осіб можуть скористатися процедурою?

 

1. Військовослужбовці:

  • Збройних Сил,
  • Служби безпеки,
  • Служби зовнішньої розвідки,
  • Державної прикордонної служби,
  • Управління державної охорони,
  • Національної гвардії,
  • іншого утвореного відповідно до законів України військового формування.

 

2. Поліцейські.

 

3. Особи рядового і начальницького складу:

  • Служби цивільного захисту,
  • Державного бюро розслідувань,
  • Державної кримінально-виконавчої служби

 

4. Особи начальницького складу:

  • Національного антикорупційного бюро,
  • Бюро економічної безпеки.

 

5. Працівники закладу охорони здоров’я.

 

Який порядок дій укладення шлюбу без особистої присутності військовослужбовця?

Варіант 1

Крок 1. Складення заяви про реєстрацію шлюбу.

Така заява обов’язково має містити наступні відомості:

  • у «шапці» зазначається назва відділу державної реєстрації актів цивільного стану; прізвище, ім’я, по батькові особи, яка бажає зареєструвати шлюб; назва документа, що посвідчує особу (серія, номер, яким органом і коли виданий);
  • у самому тексті заяви зазначається прізвище, ім’я, по батькові, дата народження і громадянство нареченого та нареченої;
  • сімейний статус — неодружений (-на), удівець (удова), шлюб розірвано;
  • прізвище, бажане після укладення шлюбу: залишити своє, взяти прізвище нареченого (нареченої) тощо;
  • дата та підпис.
  • Для отримання зразка такої заяви та всіх необхідних роз’яснень можна звернутися на нашу гарячу лінію – 0 800 308 100

Крок 2. Передання заяви про реєстрацію шлюбу командиру.

Заява подається безпосередньому командиру (керівнику), який засвідчує справжність підпису на ній тобто ставить у графі «Підпис засвідчую» свій підпис, прізвище та ініціали, а також печатку.

Крок 3. Передання заяви до органу Державної реєстрації актів цивільного стану.

Передання (надсилання) заяви про реєстрацію шлюбу до відділу РАЦС забезпечує командир (керівник). Це може бути той РАЦС, у який заяву було подано іншим з наречених, який не є військовослужбовцем.

Крок 4. Реєстрація шлюбу.

Після того, як відділ ДРАЦС отримує заяви обох наречених, складається відповідний акт та видається свідоцтво про реєстрацію шлюбу.

Варіант 2

Також можна скористатися трохи іншою процедурою, а саме тоді, коли акт про укладення шлюбу складається не органом РАЦС, а безпосереднім командиром (керівником) військовослужбовця.

У даному випадку особиста присутність наречених не є обов’язковою. Достатнім є використання доступних засобів відеозв’язку з тим із наречених, хто відсутній.

Такий акт обов’язково має містити відомості:

  • дата та місце складення акта;
  • прізвище, ім’я та по батькові, дата народження, громадянство;
  • обране прізвище обох наречених.
  • А також скріплюватися гербовою печаткою відповідного органу (військового формування).

Командир (керівник), яким було складено акт, передає (надсилає) його до відділу ДРАЦС, де складається актовий запис про шлюб та вносяться відомості до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Варіант 3

Акт про укладення шлюбу також може бути складений керівником закладу охорони здоров’я, у якому перебувають або працюють один чи обоє наречених, та скріплюється печаткою (за наявності) цього закладу.

Наречені можуть бути присутні за допомогою засобів відеозв’язку, проте присутність двох свідків є обов’язковою. Прізвище, ім’я, по батькові, дата народження та підписи свідків є обов’язковим елементом акта про укладення шлюбу за цією процедурою.

 

Чи потрібно сплачувати державне мито за реєстрацію шлюбу?

Ні, у вищезгаданих випадках державне мито не справляється.

Як отримати Свідоцтво про реєстрацію шлюбу?

Свідоцтво про реєстрацію шлюбу видається за зверненням подружжя (або одного з них) відділом ДРАЦС, якому були надіслані заява чи акт.

Якщо жоден з подружжя не може звернутися за отриманням свідоцтва до відділу ДРАЦС, яким було зареєстровано шлюб, то його можна отримати в іншому відділі за умови внесення відомостей про цей шлюб до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

 

 

Вам також може сподобатися