[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
10 вересня 2020
Аналізуємо нові закопроєкти, які зареєстрували народні депутати.
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2020/09/zareyestrovani-10.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Індексація грошових доходів (№4005 від 01.09.2020)
Проєкт пропонує включити до переліку грошових доходів, які підлягають індексації, страхові виплати потерпілим на виробництві (з урахуванням виплат на необхідний догляд за потерпілим) та членам їхніх сімей, а також пенсії. Передбачено зниження порогу індексації (зі 103% до 101%), що тягне за собою зміну індексації всіх видів доходів громадян.
Проєкт не містить фінансово-економічного обґрунтування, натомість передбачає здійснення таких виплат завдяки комплексу заходів, розроблених КМУ, і спрямованих на недопущення укриття податків і зборів у тіньовому секторі економіки та в офшорних зонах.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.
Соціальний захист осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (№4009 від 01.09.2020)
Законопроєкт пропонує замінити розмір надбавки до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги для осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, з 70% прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність на 70% фактичного прожиткового мінімуму. Пропонується також зміна виплати членам сім’ї такої особи у випадку її смерті (з 5 прожиткових мінімумів до 5 фактичних прожиткових мінімумів) на одну особу. Фінансово-економічного обґрунтування законопроєкт не пропонує.
Довідково: відповідно до статті 5 ЗУ “Про прожитковий мінімум” від 15.07.1999 року №966-ХІV для спостереження за динамікою рівня життя в Україні на основі статистичних даних про рівень споживчих цін центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, розраховує щомісяця фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу. Такий показник є статистичною величиною та не закладається до бюджетного законодавства.
Законопроєкт також пропонує забезпечити надання усіх пільг, передбачених ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII, незалежно від рівня середньомісячного сукупного доходу сім’ї. Це відповідає рішенню Конституційного Суду України № 12-р/2018 від 18 грудня 2018 року.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт у частині надання пільг особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною без урахування розміру середньомісячного сукупного доходу сім’ї.
Заява ВРУ щодо невизнання результатів виборів Президента Республіки Білорусь (№ 3054а від 31.08.2020)
Проєктом постанови народні депутати пропонують ВРУ не визнавати результатів виборів Президента Республіки Білорусь (РБ), засудити факти переслідувань і насильства щодо громадян РБ. Крім цього, вони закликають парламенти інших демократичних держав дати оцінку легітимності проведених виборів та поточних подій. Додатково народні депутати закликають уряди інших держав упровадити персональні санкції проти Лукашенка А.Р., Голови та членів Центральної комісії Республіки Білорусь з виборів, керівництва МВС, КДБ та інших посадових осіб вищих органів державної влади РБ, причетних до спотворення результатів виборів 9 серпня 2020 року та до переслідування і насильства щодо громадян РБ.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: рекомендуємо підтримати.
Встановлення відповідальності за порушення вимог санкційного режиму (№4002 від 01.09.2020)
Законопроєктом пропонується посилити відповідальність за порушення законодавства про санкції. Як зазначають автори законопроєкту, в Україні на сьогодні відсутні норми про відповідальність за порушення санкцій. Більше того, не має механізму контролю та нагляду за дотриманням та застосуванням їх. Відповідно, це робить Закон «Про санкції» по суті декларативним. А тому народні депутати Комітету з питань правоохоронної діяльності пропонують посилити фінансову та кримінальну відповідальність за невиконання санкцій, у тому числі до ліквідації юридичної особи-порушника та позбавлення волі фізичних осіб.
Також, відповідно до законопроєкту, КМУ має визначити спеціально уповноважений орган, який здійснюватиме нагляд та контроль за дотриманням законодавства про санкції. Встановлюється, які фінансові санкції буде застосовано таким спеціальним органом за різні порушення законодавства про санкції. Крім цього, законопроєктом пропонується доповнити перелік державних органів, які вносять РНБО пропозиції щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій Офісом Генерального прокурора. Станом на сьогодні це може робити тільки ВРУ, Президент, КМУ, СБУ та НБУ.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: загалом підтримує ідею внормування та посилення відповідальності за порушення законодавства про санкції, однак запропонований авторами законопроєкту механізм реалізації потребує додаткових пояснень.
Підвищення розміру грошової допомоги у зв’язку з безробіттям ветеранам війни (№ 4032 від 02.09.2020)
Проєкт № 4032 пропонує підвищити рівень соціального забезпечення ветеранів війни шляхом установлення мінімального розміру грошової допомоги у зв’язку з безробіттям, відштовхуючися від фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб (не може бути нижчою, ніж двократний розмір). Фактичний прожитковий мінімум визначається Мінсоцполітики на основі статистичних даних про рівень споживчих цін.
Законопроєкт встановлює прив’язку до фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб не лише в контексті ветеранів, а й усіх осіб, які мають право на таку допомогу, що не суттєво, але може збільшувати їхнє фінансове забезпечення на випадок безробіття також.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати з доопрацюванням фінансово-економічного обґрунтування.
Додаткова оплачувана відпустка чоловікам у зв’язку з народженням дитини (№ 4033 від 02.09.2020)
Проєкт закону № 4033 має на меті наблизити трудове законодавство до принципів гендерної рівності, забезпечивши чоловіків додатковою оплачуваною відпусткою у зв’язку з народженням дитини строком 10 календарних днів. Оформити відпустку можна, подавши заяву та відповідний документ закладу охорони здоров’я, починаючи з дня пологів дружини. Роботодавець зобов’язаний об’єднати таку соціальну відпустку із щорічною на прохання працівника (незалежно від тривалості його роботи в поточному робочому році).
Наразі вже зареєстровано два законопроєкти, які також мають на меті надання відпустки у зв’язку з народженням дитини. Йдеться про проєкт закону № 3695 від 19.06.2020 та альтернативний до нього № 3695-1 від 02.07.2020. Ці законопроєкти пропонують надавати таку відпустку до 14 днів одному з визначених членів родини (тобто не лише чоловікам).
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити.
Щодо забезпечення громадян соціальним житлом (№ 4007 від 01.09.2020)
Народні депутати від партії “Батьківщина” пропонують закріпити в Законі “Про житловий фонд соціального призначення”, визначення права для отримання соціального житла з урахуванням фактичного прожиткового мінімуму, а не розміру загального показника прожиткового мінімуму, як це визначено зараз. За даними Міністерства соціальної політики України, розмір фактичного прожиткового мінімуму становив, станом на липень 2020 року, 3895 грн, а розмір загального показника прожиткового мінімуму на цей же період складав 2118 грн. Незважаючи на це, автори законопроєкту запевняють, що реалізація даного проєкту не потребує додаткових видатків з Державного бюджету у 2020 році. А у 2021 році видатки “знайдуться” за рахунок ужиття необхідних заходів щодо недопущення укриття податків у тіньовому секторі економіки.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: законопроєкт не підтримувати через популізм пропозиції ( відсутнє фінансове обґрунтування способів її реалізації) .
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою