110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Відповідальність за відсутність маски в громадських місцях та новини карантину

Nenosinnya Masok News

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]

27 листопада 2020

Аналізуємо які штрафи можуть накладати за неносіння масок.

[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2020/11/nenosinnya-masok-news.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Штрафи за відсутність маски в громадських місцях: аналізуємо склад правопорушення.

Законом України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», який було прийнято 6.11.20 (набрання ним чинності відбулося 21.11.20) було доповнено ст. 44-3 КУпАП частиною другою наступного змісту: 

 Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (Тобто розмір штрафу за таке правопорушення складає від 170 до 255 грн).

В законодавстві чітко не визначено,  що таке громадські будинки та споруди, але в  державних будівельних нормах України від 2019 року, міститься таке визначення: 

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Громадські будинки та споруди – загальна назва будинків і приміщень, які призначені для розміщення закладів, підприємств, організацій, які надають послуги фізичним особам (населенню) або юридичним особам (громаді та державі). Наприклад, магазини, торговельні центри, магазини, бібліотеки, музеї, лікарні, університети, спортзали, церкви, державні установи тощо.

Що стосується громадського транспорту, то його визначення також не міститься в законодавстві, але зазвичай під громадським транспортом розуміється різновид пасажирського транспорту як галузі, що надає послуги з перевезення людей по маршрутам , які перевізник заздалегідь встановлює, доводячи до загального відома спосіб доставки ( транспортний засіб ), розмір і форму оплати , гарантуючи регулярність (повторюваність руху по завершенні виробничого циклу перевезення), а також незмінність маршруту на вимогу пасажирів . Наприклад, автобус, тролейбус, метро, трамвай, таксі, легкорейковий транспорт, приміські потяги, тощо.

! Важливим є те, що  маска має закривати ніс та рот. Отже, навіть неправильне носіння маски також вважається правопорушенням і тягне за собою накладення штрафу. 

Хто має право накладати штрафи за відсутність маски?

Органи Національної поліції 

Згідно зі ст. 222 КУПАП, від імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.

Уповноваженими працівниками підрозділів Національної поліції штраф може стягуватися на місці вчинення адміністративного правопорушення незалежно від розміру виключно за допомогою безготівкових платіжних пристроїв.

Органи державної санітарно-епідеміологічної служби 

Відповідно до ст. 236, від імені органів державної санітарно-епідеміологічної служби розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення в межах територій та об’єктів нагляду, визначених законодавством, мають право: 

  • головний державний санітарний лікар України та його заступники, головні державні санітарні лікарі Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, головні державні санітарні лікарі водного, залізничного, повітряного транспорту, водних басейнів, залізниць та їх заступники, головні державні санітарні лікарі районів, міст, районів у містах, лінійних підрозділів та об’єктів водного, залізничного, повітряного транспорту, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону, Служби безпеки України, з’єднань, частин та підрозділів і їх заступники;
  • лікарі-гігієністи, лікарі-епідеміологи органів державної санітарно-епідеміологічної служби

Представники органів місцевого самоврядування, а саме: виконавчі комітети (а в населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, – виконавчі органи, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад, відповідно до  ст.219 КУПАП.

Інформування у разі посилення протиепідемічних заходів

25.11.2020. набула чинності постанова ВРУ «Про своєчасне інформування громадян у разі посилення протиепідемічних заходів з метою належної підготовки до такого посилення», яку прийняли 17 листопада 2020 року, зважаючи на критичну ситуацію, що виникла внаслідок пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, та у зв’язку з цим імовірність посилення Кабінетом Міністрів України протиепідемічних заходів для запобігання поширенню на території України COVID-19, з метою своєчасного інформування громадян про посилення протиепідемічних заходів для забезпечення належної підготовки до таких заходів.

Так, якщо Кабінет Міністрів України у разі виникнення необхідності запровадження на всій території України чи на території окремого регіону (адміністративно-територіальної одиниці) заборони по таких пунктах:

  • регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним, залізничним транспортом, міським електротранспортом, метрополітеном у міському сполученні;
  • відвідування закладів освіти здобувачами освіти;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері культури;
  • приймання відвідувачів у кінотеатрах;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо);
  • приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення;
  • покидати місця свого проживання

для запобігання поширенню COVID-19 має:

запроваджувати на відповідній території більше одного із зазначених заходів виключно за умови оприлюднення відповідного рішення про це не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку їх дії;

не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку дії двох і більше зазначених заходів проінформувати про програми, що будуть запроваджені для підтримки вразливих груп населення, працівників та суб’єктів господарювання, зокрема щодо організації перевезень працівників до місця роботи та у зворотному напрямку;

не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку дії двох і більше зазначених заходів внести до Верховної Ради України проект Закону України щодо надання державної підтримки та пільг населенню та суб’єктам господарювання, які зазнають негативних наслідків у зв’язку з посиленням протиепідемічних заходів.

Проєкт виконується за підтримки Embassy of Canada in Ukraine та Канадського Фонду Місцевих Ініціатив #CanadaFundUA

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

You may also like