110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Споживче кредитування під час карантину

119963007 3290912157671514 3020753347053557961 O

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]

20 вересня 2020

Які законодавчі зміни відбулися у зв’язку з карантином для підтримки споживачів банківських послуг?

[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2020/09/119963007_3290912157671514_3020753347053557961_o.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Ще на початку пандемії уряд вжив заходів для підтимки населення, а саме:
1) В період здійснення в Україні заходів щодо запобігання виникненню, поширенню і розповсюдженню епідемій, пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), забороняється підвищення процентної ставки за кредитним договором;

2) У разі прострочення споживачем у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за таке прострочення. В тому числі від обов’язків сплачувати кредитодавцю неустойку (штраф, пеню) та інші платежі, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит за прострочення виконання (невиконання, часткове виконання) споживачем зобов’язань за таким договором.

В чому полягають «кредитні канікули» і що робити після закінчення карантину?

​Окрім законодавчих змін, які є обов’язковими, НБУ на початку пандемії надав банкам рекомендації по роботі із споживчими кредитами, зокрема, передбачив надання так званих кредитних канікул.
​Кредитні канікули — це певна домовленість з банком, яка полягає у відтермінуванні сплати по кредиту (а не у повному її списанні).

​Така послуга є безкоштовною і при її використанні процентна ставка не має збільшуватися. Окрім того, банк не повинен стягувати жодних явних чи прихованих комісій за проведення реструктуризацій, необхідність яких викликана обставинами пандемії. Банки не повинні також погіршувати умови за кредитами за результатами реструктуризації.

​Відсотки під час кредитних канікул продовжують нараховуватися. В залежності від визначених банком умов, «канікули» можуть охоплювати або відсотки, або тіло боргу, або обидві суми.
​Після завершення «канікул» строк дії кредиту продовжується на період відтермінування, або несплачена за період відтермінування сума розподілиться по наступним платежам.

Кредитні канікули надаються:

– Тим позичальникам, які зазнали фінансових труднощів саме через карантинні заходи. А тому банк може очікувати на підтвердження: фінансовий звіт, відомості про звільнення тощо;
– Особам, які не мали боргів по кредиту на 1 березня 2020 року.

​Ініціювати отримання кредитних канікул можуть як банки, так і їхні клієнти. Така процедура є добровільним волевиявленням обох сторін. Банк не має зобов’язань повідомити вас про наявність послуги, а тому необхідно звернутися самостійно. Заяву на оформлення кредитних канікул краще надсилати в банк у письмовому вигляді.

​При оформленні кредитних канікул банки можуть не погіршувати кредитну історію особи через неплату по кредиту під час карантину.

Що робити, якщо банк/МФО порушили ваші права?
Відмова у наданні кредитних канікул всупереч рекомендаціям НБУ не є порушенням закону, а от нарахування штрафних санкцій та збільшення процентної ставки є забороненим, а отже може бути оскарженим.

​У разі порушення ваших прав в першу чергу варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної фінансової установи. Якщо фінустанова не реагує навіть після скарги, варто звертатися до Національного банку України, який має надати вам відповідь протягом 30и днів.
​З 1 липня НБУ став регулятором небанківських фінансових установ, а отже, зараз він приймає звернення у разі порушення ваших прав з боку МФО.

Корисні посилання:

Рекомендації Національного банку України для банків: https://bank.gov.ua/ua/news/all/nbu-rekomenduye-bankam-restrukturizuvati-krediti-pozichalnikam-yaki-postrajdali-cherez-povyazani-iz-pandemiyeyu-obmejennya

Порядок оскарження дій небанківських фінансових установ: https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsionalniy-bank-pochinaye-priymati-zvernennya-gromadyan-schodo-roboti-nebankivskih-finansovih-ustanov

Проєкт виконується за підтримки Embassy of Canada in Ukraine та Канадського Фонду Місцевих Ініціатив #CanadaFundUA

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

You may also like