[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]
1 липня 2020
Згідно з заявою КМДА, пасажири, що мають право пільгового проїзду в громадському транспорті, зможуть користуватися проїзними посвідченнями старого зразка до кінця року.
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/YS_metro_KMDA.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Пільгові категорії пасажирів, що мають право безкоштовного проїзду, проте незареєстровані у Києві, зможуть скористатися своїм правом у звичному режимі. Це передбачено розпорядженням КМДА № 931 щодо внесення змін до порядку введення в дослідну експлуатацію автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті Києва незалежно від форм власності.
Київська міська державна адміністрація заявила про готовність відтермінувати до 1 січня 2021 року запровадження єдиного електронного квитка на проїзд у міському громадському транспорті, щоб дати можливість уряду розробити зміни до законодавства щодо надання пільг на проїзд пільговим категоріям громадян. А громадянам, які мають пільги, – можливість безкоштовно користуватися громадським транспортом.
«Метою запровадження е-квитка було уникнення нецільового використання бюджетних коштів, зменшення обігу готівки на транспортних підприємствах, облік пасажирів, зокрема, і пільгових категорій для ефективної організації трафіку та визначення сум компенсацій перевізникам. У 2018 році почалося тестове впровадження єдиного електронного квитка, – зазначила заступниця голови КМДА Марина Хонда. – Із моменту роботи електронного квитка у тестовому режимі міська влада дала можливість оформлення карти киянина для усіх пільгових категорій киян, які мають право на безкоштовний проїзд. На сьогодні ми компенсуємо перевізникам із міського бюджету вартість проїзду в комунальному громадському транспорті за кожного пільговика, який має картку киянина».
Разом із тим, вона зазначила, що місто зіткнулося з проблемою, яка має бути вирішена на державному рівні. Відповідно до законодавства України, право на безоплатний проїзд пільговим категоріям регламентується вісьмома законами України. Які стосуються ветеранів військової служби, військовослужбовців, дітей війни, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій пільговиків. Кількість киян, які мають право на пільговий проїзд згідно із законодавством України становить близько 240 тисяч осіб.
Окрім того, постановами Кабміну 1993 та 1994 років надано право безкоштовного проїзду для пенсіонерів, а це 480 тисяч мешканців Києва.
І хоча, згідно з Конституцією, держава повинна компенсувати проїзд для пільгових категорій громадян, із 2015 року ці витрати покладені на місцеві бюджеті. Київ і надалі забезпечує пільговий проїзд киянам, які мають на це гарантоване державою право.
«Але ми вважаємо соціальною несправедливістю для пільговиків із інших регіонів України, яким доведеться сплачувати власні кошти за проїзд із введенням єдиного електронного квитка. Столичний бюджет цих витрат покрити не може. Тому держава повинна врегулювати це питання на законодавчому рівні. І на кількох нарадах за участю прем’єра, урядовців і керівництва столиці, була досягнута домовленість, що уряд розробить відповідні зміни до законодавства України. А столиця врахує рекомендації урядовців і відтермінує запровадження електронного квитка, поки питання компенсацій пільговикам не буде вирішене», – підкреслила Марина Хонда.
Система електронного квитка технічно готова до впровадження та повноцінно працює у міському громадському транспорті з 2019 року. У мобільному додатку KyivSmartCity можна додати транспорту картку Kyiv Smart Card, поповнити її та придбати QR-квиток. Офлайн придбати, поповнити картку або купити одноразовий QR-квиток можна в розгалуженій мережі точок продажу електронного квитка:
- касах на станціях КП «Київський метрополітен»;
- 322 точках Т-кіосків;
- 348 автоматах самообслуговування у вестибюлях КП «Київський метрополітен», на фунікулері та швидкісному трамваї;
- у більш ніж 5 тисячах точок платіжних терміналів Ibox, EasyPay, 2click; Privat 24 та City 24.
[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Джерело:
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою