Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Які законопроєкти зареєстрували народні депутати цього тижня? Випуск №3

Детінізація виробництва сільськогосподарської продукції (№ 3131-д від 14.07.2020)

Проєкт Закону № 3131-д пропонує встановити механізм оподаткування доходів, отриманих фізичними чи юридичними особами в процесі використання земельних ділянок, через запровадження обов’язку сплати податків з доходу від використання земельних ділянок не нижче, ніж мінімальне поставлене податкове зобов’язання, яке розраховується особою або податковим органом за запропонованою формулою в проєкті. Поставлене податкове зобов’язання не є додатковим податком чи збором. Це лише розрахункова сума, з якою порівнюються сплачені податки. Запропонована процедура має на меті стимулювати офіційне оформлення договору оренди земельної ділянки та забезпечити детінізацію виробництва сільськогосподарської продукції.

Позиція Юридичної сотні: відхилити.

Посилання на розширений висновок

Вступ до закладів вищої освіти для осіб з окупованих територій (№ 3880  від 17.07.2020)

Законопроєкт № 3880 пропонує докладніше врегулювати питання вступу до закладів вищої освіти дітей з тимчасово окупованої території та території населених пунктів на лінії зіткнення з метою запобігання зловживанню ними правами щодо спрощеної процедури вступу. Зміни стосуються віку таких вступників, переліку ЗВО, куди вони можуть вступати, документів, на основі яких вони реалізують своє право тощо. Цей проєкт Закону є спробою знизити суспільну напругу, яка виникла після прийняття законопроєкту № 3734, який 10.07.2020 був підписаний Президентом України, щодо спрощеної процедури вступу до ЗВО дітей з ОРЛО.

Позиція Юридичної сотні: доопрацювати.

Посилання на розширений висновок

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання громадян України на тимчасово окупованих територіях (№ 3902 від 17.07.2020)

Проєкт Закону № 3902 встановлює механізм внесення відомостей про зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, а також вклеювання фотокартки по досягненню відповідного віку до документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, через Державну міграційну службу України за місцем звернення особи.

Позиція Юридичної сотні: підтримати.

Посилання на розширений висновок

Податкові пільги для ввезення транспортних засобів (№3839 від 14.07.2020)

Проєкт передбачає часткове звільнення від оподаткування ввезення транспортних засобів для учасників бойових дій, членів сімей загиблих та осіб, які мають визначені державні нагороди (не частіше одного разу на п’ять років). Проте проєкт 3839 не вирішує питання звільнення осіб, які мають право на пільги, від сплати митних платежів. Розмір податкових пільг законопроєктом не визначено, пропонується врегулювати цю проблему на рівні підзаконного регулювання (постанови КМУ). 

Така пільга надається лише особам, які здійснюють підприємницьку діяльність у сфері сільського господарства (або агропромислового сектору), перевезень пасажирів та вантажів. Законопроєкт не вирішує питання доступності транспортних засобів для ветеранів, які потребують забезпечення автомобілем за станом здоров’я або потребують авто для здійснення підприємницької діяльності в інших сферах. Податкових пільг для підприємців, які мають статус не УБД, а особи з інвалідністю внаслідок війни проєкт не передбачає. Проєкт 3839 не містить комплексного правового регулювання, сприяє поділу ветеранів на категорії.

 Позиція Юридичної сотні: відхилити законопроєкт. 

Посилання на розширений висновок

Спрощена система оподаткування (№3853-1 від 17.07.2020)

Проєкт №3853-1 передбачає залежність ліміту доходів ФОП (у тому числі для обов’язкового застосування реєстратора розрахункових операцій) від кратного розміру мінімальної заробітної плати на відповідний рік. Відповідно, ліміт доходу ФОП на спрощеній системі оподаткування не буде фіксуватися у твердій сумі (як це передбачено відповідно до чинного правового регулювання), а зростатиме автоматично зі зміною розміру мінімальної заробітної плати. Обов’язкове застосування  реєстраторів розрахункових операцій передбачено з наступного звітного періоду після отримання доходів  у розмірі, кратному 820 мінімальним заробітним платам станом на 1 січня. Чинне правове регулювання передбачає поступовий перехід до застосування РРО усіма підприємцями, незалежно від розміру доходу.

Водночас проєкт скасовує визначення “технічно складних побутових товарів” у розумінні Закону України “Про захист прав споживачів”, що потенційно може негативно вплинути на ефективність захисту прав споживачів таких товарів.

Позиція Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.

Посилання на розширений висновок

Впровадження адміністративної відповідальності за порушення дотримання маскового режиму (проєкти № 3890 та №3891 від 17.07.2020) 

Проєкт №3890 пропонує штрафувати суб’єктів господарської діяльності,  підприємства, установи, організації на суму від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 210 200 грн до 315 300 грн) за пропуск особи в громадські місця та транспорт без одягнених належним чином (без відкритого носа 🙂 захисних масок. 

Суміжним до цього проєкту є законопроєкт № 3891, який пропонує передбачити штраф від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 10 510 грн до 15 765 грн) для громадян, які нехтують правилами носіння засобів захисту. 

 Додаткові питання викликає норма щодо штрафів за носіння масок, які виготовлені самостійно. Зокрема, в проєктах не уточнено за якими критеріями визначатиметься класифікація масок на виготовлені самостійно та не самостійно.

Позиція Юридичної сотні: рекомендуємо відправити на доопрацювання. 

Посилання на розширений висновок до проєкту №3890

Посилання на розширений висновок до проєкту  №3891

Завантажити PDF