Нові проєкти, зареєстровані у Верховній Раді України від 15 липня 2020 року.
Розширення видів виплат, які мають бути компенсовані (№ 3817 від 09.07.2020)
Закон України “Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати” зобов’язує компенсувати втрату доходу, пов’язану з затримкою деяких видів виплат. До таких виплат належать пенсії, соцвиплати, стипендія та зарплата.
Проєкт № 3817 від 09.07.2020 пропонує розширити цей перелік і додати до нього додаткову пенсію, цільову грошову допомогу, пенсію за особливі заслуги перед Україною та інші доплати до пенсії, а також суму індексації доходів громадян.
В пояснювальній записці зазначено, що проєкт не призведе до додаткових видатків із державного бюджету, що не відповідає дійсності.
Рекомендуємо відхилити до надання фінансово-економічного обґрунтування.
Читати розширений висновок
Звільнення від ЄСВ на період карантину (№ 3824 від 10.07.2020)
Проєкт № 3824 від 10.07.2020 є технічним законопроєктом, який пропонує продовжити термін дії звільнення від сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) для фізичних осіб- підприємців до червня 2020 року.
Нагадаємо, що в травні 2020 року ВР прийняла рішення звільнити ФОП від сплати ЄСВ до кінця травня 2020 року. Норма впроваджена як захід підтримки бізнесу під час карантину.
Рекомендуємо підтримати.
Читати розширений висновок
Спрощення процедури підтвердження фактів народження та смерті на тимчасово окупованих територіях (№ 3832 від 13.07.2020)
За чинним законодавством офіційне визнання і підтвердження державою фактів смерті осіб на тимчасово окупованій території України здійснюється в судовому порядку. Подати заяву про встановлення факту можна до суду “за місцем проживання”. На практиці це призводить до того, що цивільні справи таких осіб розглядаються місцевими загальними судами міста Києва, що визначаються Апеляційним судом міста Києва. Проєкт № 3832 від 13.07.2020 пропонує надати право звернутися в будь-який місцевий загальний суд, що спростить процедуру отримання відповідних документів.
Рекомендуємо підтримати.
Читати на розширений висновок
Порядок прийняття рішень щодо розпоряджання земельними ділянками комунальної власності (№ 3801 від 07.07.2020)
Проєкт закону № 3801 пропонує доповнити ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» частиною, яка б посилювала контроль територіальних громад за прийняттям рішень у сфері розпоряджання земельними ділянками комунальної власності, запровадивши необхідність у кваліфікованій більшості (⅔ від загального складу ради) під час голосування.
Така норма сприятиме справедливому прийняттю рішень щодо відведення земельних ділянок ветеранам війни, які мають таке першочергове право відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, а також запобігатиме корупційним схемам.
Рекомендуємо підтримати.
Читати розширений висновок
Звільнення від окремих видів адміністративної відповідальності у сфері безпеки дорожнього руху (№ 3818 від 09.07.2020)
Законопроєкт №3818 від 09.07.2020 пропонує звільнити від адміністративної відповідальності осіб, які не змогли звернутися до територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України із заявою про обмін посвідчення водія, виданого вперше, після закінчення строку його дії чи з метою реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортного засобу або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Законопроєкт №3818 передбачає незастосування заходів адміністративної відповідальності у період чи внаслідок встановлення карантину. Проте є негативний момент: якщо період дії карантину передбачений в НПА, то наявність причиново-наслідкового зв’язку потребуватиме додаткового доказування, що потенційно збільшить кількість судових справ.
Рекомендуємо підтримати проєкт.
Читати розширений висновок
Заборона державним підприємствам залучати кредити, які можуть загрожувати національній безпеці (№ 3810 від 08.07.2020)
Проєктом закону № 3810 пропонується доповнити ст. 67 Господарського кодексу України частиною п’ятою, яка встановлюватиме заборону на залучення внутрішніх і зовнішніх кредитів (позик) державними підприємствами (зокрема й господарськими товариствами (крім банків), у статутному капіталі яких державі належить 50 та більше відсотків акцій) від юридичних осіб, учасниками (акціонерами, членами) або кінцевими бенефіціарними власниками яких є громадяни держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом (якщо таким учасникам належить 20 + % акцій у статутному капіталі юридичної особи).
Така норма сприятиме унеможливленню зовнішнього впливу громадян держави-агресора або держави-окупанта, які у разі заборгованості з боку державного підприємства України можуть діяти всупереч задоволенню державних потреб України, що теоретично може мати негативний наслідок для національної безпеки.
Рекомендуємо підтримати.
Читати розширений висновок
Звільнення від оподаткування придбання автомобілів для осіб з інвалідністю (№3825 від 10.07.2020)
Законопроєкт №3825 передбачає звільнення від оподаткування податком на додану вартість постачання легкових автомобілів, вантажопасажирських автомобілів-фургонів з об’ємом двигуна не бiльше як 3000 см3 або інших транспортних засобів тільки з поршневим двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напiвдизелем), якщо ці транспортні засоби придбані власним коштом для осіб з інвалідністю І та ІІ групи, законних представників недієздатної особи з інвалідністю І та ІІ групи, законних представників дитини з інвалідністю І та ІІ групи при наявності медичних показань для забезпечення автомобілем і відсутності протипоказань до керування.
Проте у пояснювальній записці до проєкту №3825 зазначено, що особи, які за власні кошти придбали автомобіль, автоматично втрачають право на безоплатне отримання автомобіля. Законопроєкт №3825 не містить норм про втрату права на безоплатне отримання автомобіля, що потенційно може призвести до колізії правових норм та погіршення становища пільговиків.
Окрім того, законопроєкт пропонує поширити таку пільгу на законних представників дітей з інвалідністю І та ІІ групи, а відповідно до Постанови КМУ від 21 листопада 2013 р. № 917 “Деякі питання встановлення лікарсько-консультативними комісіями інвалідності дітям” такі комісії визначають категорію “дитина з інвалідністю” або “дитина з інвалідністю підгрупи А”.
Рекомендуємо доопрацювати законопроєкт.
Читати розширений висновок
Пільги на розмитнення автомобілів для осіб з інвалідністю (№3826 від 10.07.2020)
Від оподаткування митними платежами (не частіше 1 разу на 5 років) проєкт №3826 пропонує звільнити ввезення легкових автомобілів, вантажопасажирських автомобілів-фургонів з об’ємом двигуна не бiльше як 3000 см3 або інших транспортних засобів тільки з поршневим двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напiвдизелем), якщо ці транспортні засоби придбані власним коштом для осіб з інвалідністю І та ІІ групи, законних представників недієздатної особи з інвалідністю І та ІІ групи, законних представників дитини з інвалідністю І та ІІ групи при наявності медичних показань для забезпечення автомобілем і відсутності протипоказань до керування. Проте у пояснювальній записці до проєкту №3826 зазначено, що особи, які за власні кошти придбали автомобіль, автоматично втрачають право на безоплатне отримання автомобіля. Законопроєкт №3826 не містить норм про втрату права на безоплатне отримання автомобіля, що потенційно може призвести до колізії правових норм та погіршення становища пільговиків.
Окрім того, законопроєкт пропонує поширити таку пільгу на законних представників дітей з інвалідністю І та ІІ групи, а відповідно до Постанови КМУ від 21 листопада 2013 р. № 917 “Деякі питання встановлення лікарсько-консультативними комісіями інвалідності дітям” такі комісії визначають категорію “дитина з інвалідністю” або “дитина з інвалідністю підгрупи А”.
Рекомендуємо доопрацювати законопроєкт.
Читати розширений висновок
Усунення дискримінації жінок, які є самозайнятими особами (№ 3831 від 13.07.2020)
Законопроєкт № 3831 розширює соціальні та трудові гарантії для матерів, які займаються підприємницькою діяльністю до досягнення їхніми дітьми трирічного віку. Проєкт закону пропонує доповнити ст. 20 Закону України “Про відпустки” уточненням, що надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку батьку, бабі, діду чи іншим родичам, які фактично доглядають за дитиною, також може здійснюватися на підставі документа, який підтверджує, що мати дитини зареєстрована як фізична особа-підприємець.
Рекомендуємо підтримати.
Читати розширений висновок