110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

В порядку денному ВРУ на 14-17 липня 2020 року передбачено розгляд наступних законопроєктів:

Отримання земельних ділянок (№3012-2) від 29.05.2020

Законопроєкт передбачає у випадку приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій наявність квоти земельних ділянок, які безоплатно передаються УБД (до 20%). Проте не менше 40% таких земель передбачено для передачі в оренду на земельних торгах. Оскільки відносини оренди не передбачають зміни власника, а значить, приватизаційні відносини не виникають, то така квота є обмеженням для приватизації вказаних у проєкті земель. Законопроєкт також не згадує про існування інших пільгових категорій (осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів сімей загиблих тощо), які мають право на першочергову приватизацію земельних ділянок, а тому порушується принцип рівності та відбувається категоризація осіб, які мають право на пільгу, передбачену Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Рекомендуємо відхилити законопроєкт.

Звільнення ВПО від сплати туристичного збору (№3103 від 21.02.2020 та №3103-1 від  13.03.2020)

Законопроєкт №3103 передбачає, що платниками туристичного збору не можуть бути особи, взяті на облік як внутрішньо переміщені відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» ─ у разі, якщо адреса їхнього фактичного місця проживання, зазначеного у довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, є адресою одного з місць проживання (ночівлі), визначених у підпункті 268.5.1 ПКУ (готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади; житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі)).

Законопроєкт №3103 не містить фінансово-економічного обґрунтування і не вирішує питання дотації місцевим бюджетам для компенсації відповідних витрат.

Рекомендуємо прийняти законопроєкт за основу з подальшим доопрацюванням в частині фінансово-економічного обґрунтування.

Законопроєкт 3103-1 рекомендує звільнити внутрішньо переміщених осіб від сплати туристичного збору незалежно від місця фактичного проживання, лише на підставі встановлення вказаного статусу, не розглядаючи випадки внутрішнього туризму. Проєкт також не містить фінансово-економічного обґрунтування і не вирішує питання дотації місцевим бюджетам для компенсації відповідних витрат.

Рекомендуємо відхилити законопроєкт.

Персональні санкції (№ 3766 від 01.07.2020)

Проєкт постанови № 3766 спрямований на протидію агресії РФ та інших порушень нею норм міжнародного права. Проєкт пропонує розширення кола осіб, щодо яких застосовуються персональні санкції. Зокрема, це стосується членів робочої групи з підготовки поправок до Конституції Російської Федерації, які легалізують незаконну  анексію Автономної Республіки Крим і міста Севастополь шляхом  закріплення в Конституції Російської Федерації.

Рекомендуємо підтримати проєкт постанови.

15 липня 2020 року заплановано засідання Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

У порядку денному:

Безперешкодний доступ для осіб з інвалідністю (№0961 від 29.08.2019)

Законопроєкт №0961 пропонує доповнити КУпАП нормою, відповідно до якої позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю обов’язково призначається судом у разі вчинення особою адміністративного правопорушення, пов’язаного з недотриманням вимог державних будівельних норм, стандартів і правил стосовно доступності для маломобільних груп населення. Пропонується також підвищення штрафів за порушення законодавства під час планування і забудови територій (від 3 до 5 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). 

До компетенції місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад пропонується віднести здійснення державного контролю за врахуванням потреб осіб з інвалідністю відповідно до будівельних норм, стандартів і правил стосовно доступності для маломобільних груп населення на об’єктах архітектури, введених в експлуатацію. За письмовими зверненнями громадських об’єднань осіб з інвалідністю представників цих об’єднань залучають до обговорення містобудівної документації в обов’язковому порядку. До обстеження об’єктів будівництва обов’язково залучаються представники громадських об’єднань осіб з інвалідністю.

Рекомендуємо підтримати законопроєкт.

Завантажити PDF