Юридична Сотня допомогла 41 024 захисникам України

Пам'ятки

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Цього тижня в порядку денному засідань Верховної Ради України

Відповідальність за незаконне носіння військової форми, державних нагород та місцем поховання захисників України (законопроект №9217)

Згідно з чинним законодавством особи, які незаконно носять військову форму одягу, підробляють державні нагороди не несуть за це ні адміністративної, ні кримінальної відповідальності. Відповідальність за осквернення або руйнування могили, пам’ятника виникає лише щодо таких, що споруджені в пам’ять осіб, які боролися проти нацизму в роки Другої світової війни або воїнів-інтернаціоналістів (обмеження чи позбавлення волі на строк від 3 до 5 років). Водночас, ті ж дії щодо могил, пам’ятників, споруджених в пам’ять захисників України не караються законодавством.

Законопроектом №9217 передбачено впровадження адміністративної та кримінальної відповідальності за: •незаконне носіння військової форми одягу; •підроблення державних нагород; •осквернення або руйнування могили, пам’ятника, спорудженого в пам’ять захисників України шляхом внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект за основу в першому читанні.

Військова стандартизація відповідно до стандартів НАТО (законопроект №8370)

Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про оборону України» новими термінами «військова стандартизація», «військовий стандарт», «стандарт НАТО» та «стандарт у сфері оборони держави-члена НАТО», надати Міністерству оборони України повноваження щодо забезпечення нормативно-правового регулювання у сфері військової стандартизації та визначення органу військової стандартизації, внести зміни до Закону України «Про стандартизацію» стосовно не поширення сфери його дії на військові стандарти.

Необхідність прийняття проекту закону №8370, як вказує суб’єкт законодавчої ініціативи, пов’язана із зовнішньополітичним курсом України, який спрямований на набуття членства в НАТО, оскільки країнам-партнерам наполегливо рекомендується застосовувати Політику НАТО із стандартизації.

Варто зауважити, що виглядає нелогічним визначення в Законі України «Про оборону України» запропонованих законопроектом №8370 термінів, з огляду на те, що в тексті Закону України «Про оборону України» такі терміни не використовуються.

За результатами розгляду може бути прийнятий з урахуванням зауважень.

Переформатування військових комісаріатів (законопроект №9285)

Законопроектом №9285 пропонується реформування системи військових комісаріатів в Україні шляхом створення на їх базі територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. Передбачається лише зміна назви із «військові комісаріати» на «територіальні центри комплектування та соціальної підтримки» в усіх законодавчих актах, в яких використовується термін «військові комісаріати».

Перший пілотний проект із реформування діючих військкоматів було запущено ще у червні 2017 року. Планувалось, що новостворені центри комплектування та соціальної підтримки будуть займатись окрім вдосконалення порядку комплектації військ особовим складом, ще й обслуговуванням і наданням сервісних послуг із соціального захисту військовослужбовців, членів їх сімей, ветеранів війни.

Враховуючи наведене, за результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект за основу в першому читанні.

Завантажити PDF