110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Вісник №119

У період з 2 до 5 листопада у ВРУ відбудеться розгляд таких проєктів

Державний бюджет на 2022 рік для ветеранів (проєкт №6000 від 15.09.2021, продовження розгляду)
Проєкт державного бюджету містить наступні бюджетні програми, які спрямовані на виконання гарантій для ветеранів.

Бюджетні програми Мінветеранів

  • Фінансова підтримка громадських об’єднань ветеранів на виконання загальнодержавних програм (проєктів, заходів), заходи з відвідування військових поховань і військових пам’ятників та з відзначення святкових, пам’ятних та історичних дат — 8,5 млн. Такий самий обсяг фінансування програма мала й у 2021 та 2020 роках.
  • Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, та членів їхніх сімей (при здійсненні заходів із психологічної реабілітації), членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, виготовлення для них бланків посвідчень та нагрудних знаків — 276,7 млн грн, що на 21 млн грн більше, ніж у 2021 році.
  • Функціонування Українського ветеранського фонду, героїзація образу ветерана війни та вшанування пам’яті загиблих (померлих) захисників України — 96, 9 млн грн.
  • Фінансування програми компенсації за житло особам з інвалідністю І–ІІ групи та сім’ям загиблих становить 1 млрд 733 млн грн, що в 5,6 разів більше за обсяг фінансування, закладений у 2021 році — 305 млн.
  • Фінансування програми компенсації за житло для учасників АТО/ООС, які є особами з інвалідністю ІІІ групи або внутрішньо переміщеними особами, становить 3 млрд 263 млн грн, що в 13 разів більше за обсяг фінансування, закладений у 2021 році — 248 млн.
  • Компенсація за житло для учасників бойових дій на території інших держав (у тому числі в Афганістані) — 50 млн. Аналогічний обсяг фінансування й у 2021 році.
  • На керівництво та управління у справах ветеранів у 2022 році закладено 140 млн, у 2021 — 108 млн.

Бюджетні програми Мінсоцполітики

  • Виплати до 5 травня — 1 млрд 382 млн, у 2021 — така ж сума видатків.
  • ОГД для постраждалих учасників Революції Гідності — 3,5 млн, у 2021 — 5 млн.
  • Санаторно-курортне лікування ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» та осіб з інвалідністю, — 435, 7 млн, у 2021 — 245 млн.
  • Виплата матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, — 82 млн, аналогічна сума видатків й у 2021 та 2021 роках.

Бюджетні програми МОУ

  • Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни — 97 416, 4 млн грн.

Спрощений порядок набуття громадянства України іноземцями та особами без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України (№ 5630 від 07.06.2021)

Законопроєктом № 5630 пропонується замість зобов’язання припинити іноземне громадянство запровадити можливість подання декларацій про відмову від іноземного громадянства разом із заявою про прийняття до громадянства України окремими категоріями іноземців, а саме: особами, які проходять військову службу за контрактом у ЗСУ; громадянами держави-агресора/держави-окупанта, які зазнали переслідувань; особами, які мають визначні заслуги перед Україною; особами, прийняття яких до громадянства України становить державний інтерес.
Передбачено, що для набуття громадянства України потрібно подати два документи: заяву на отримання громадянства та декларацію про відмову від наявного громадянства іноземної держави. Для осіб, які брали участь в АТО/ООС, вимога про проживання на території України протягом п’яти років відсутня.
Також уносяться зміни до положень про поновлення громадянства України, що враховують пропоновані зміни про скасування зобов’язання припинити наявне громадянство для певних категорій осіб.
Переглянути розширений висновок можна за посиланням
Рекомендація Юридичної сотні: прийняти законопроєкт.

Удосконалення реєстру ветеранів та запровадження Е-посвідчення ветерана
(№5694 від 23.06.2021)
Законопроєкт №5694 передбачає закріплення на законодавчому рівні можливості використання ветеранами посвідчень в електронній формі (Е-посвідчення ветерана). За змістом законопроєкту, Е-посвідчення ветерана може подаватися та застосовуватися в аналогічних випадках, коли законодавством передбачено подання та застосування копії посвідчення. Додатково проєкт надає право налагодження автоматизованого інформаційного обміну між Єдиним державним реєстром ветеранів війни та автоматизованими інформаційними, довідковими системами, реєстрами та банками даних, держателем яких є державні органи або органи місцевого самоврядування.
Позитивними сторонами проєкту є надання ветеранам можливості використання Е-посвідчень ветерана незалежно від наявності паперового посвідчення або його копії, що дозволить мінімізувати ризик утрати або пошкодження посвідчень. Законопроєктом уносяться правові підстави для автоматизованого обміну інформацією між Єдиним державним реєстром ветеранів війни та деякими інформаційними, довідковими системами, що може прискорити та полегшити взаємодію органів державної влади у ветеранській сфері.
Можливими ризиками запровадження змін є необхідність особливої уваги до системи захисту персональних даних ветеранів, адже така інформація є особливо важливою для національної безпеки держави. Додатково потрібно проводити роз’яснення щодо дії Е-посвідчень працівникам органів та установ, що надають пільги ветеранам, задля уникнення конфліктних ситуацій.
Детальніше ознайомитися з пропозиціями проєкту можна в розширеному висновку за посиланням.
Рекомендація Юридичної сотні: законопроєкт може бути підтриманий.

Установлення системи захисту об’єктів критичної інфраструктури (5219 від 09.03.2021)

Проєкт № 5219 передбачає створення системи захисту об’єктів і ресурсів, які є критично важливими для функціонування суспільства, соціально-економічного розвитку держави та забезпечення національної безпеки. Зокрема, ідеться про створення державного органу, відповідального за координацію дій у вказаній сфері, реєстр цих об’єктів, установлення принципів взаємодії держави та суспільства, адже багато об’єктів критичної інфраструктури знаходяться в приватній власності.
Посилання на розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: може бути підтриманий.

Зміни до Дисциплінарного статуту ЗСУ (№ 5121 від 19.02.2021)

Проєкт № 5121 має на меті внести зміни до Дисциплінарного статуту ЗСУ й у такий спосіб відновити один із видів заохочення, який був установлений до кінця 2019 року, а саме зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення. Цей вид заохочення може застосовувати командир, який наклав стягнення, та його прямий начальник. Одночасно може бути зняте лише одне дисциплінарне стягнення. Відповідно до проєкту, зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення ― пониження в посаді, застосовується без поновлення військовослужбовця на попередній посаді.
У редакції до другого читання проєкт також передбачає нові строки дії дисциплінарних стягнень з моменту оголошення їх:

  • зауваження ― один місяць;
  • догана ― два місяці;
  • сувора догана ― три місяці;
  • позбавлення чергового звільнення з розташування військової частини чи з корабля на берег ― до моменту його відбуття військовослужбовцем строкової військової служби та курсантом;
  • попередження про неповну службову відповідність ― шість місяців;
  • пониження в посаді, пониження у військовому званні на один ступінь (стосовно осіб сержантського (старшинського) та офіцерського складу) ― один рік;
  • пониження у військовому званні з переведенням на нижчу посаду (стосовно військовослужбовців сержантського (старшинського) складу) ― один рік.

Визначення такої тривалості дисциплінарних стягнень із можливістю дострокового зняття командиром, який наклав відповідне стягнення, створює потенційний корупційний ризик.
Рекомендація Юридичної сотні: може бути підтриманий після доопрацювання.
Розширений висновок

Ідентифікація військовослужбовців НГУ під час здійснення заходів з охорони громадського порядку (№3731 від 24.06.2020)
Проєкт пропонує запровадити жетони з індивідуальним номером для військовослужбовців НГУ. Жетон з індивідуальним номером (який зберігається за особою впродовж усього строку служби) посвідчує належність військовослужбовця до Національної гвардії України й підтверджує його повноваження з охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки. Індивідуальний номер також закріплюється на засобах індивідуального захисту під час виконання військовослужбовцем НГУ своїх повноважень з охорони громадського порядку. Приховувати або перешкоджати фіксації індивідуального номера військовослужбовцям НГУ заборонено.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.

Завантажити PDF