110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Додаткові підстави для звільнення з військової служби (№7140-1 від 14.03.2022) 

 

Закон розширює підстави для звільнення від деяких видів військової служби. Зокрема, до осіб, які звільняються від призову на строкову військову службу додаються:

  • мають інвалідність;
  • виховують дітей з інвалідністю до 18 років;
  • виховують дітей, які мають тяжкі захворювання, наприклад, тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітей, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органів, паліативної допомоги;
  • зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, батьками (своїми та дружини (чоловіка);
  • мають дружину (чоловіка), своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І, ІІ групи;
  • здійснюють опіку за особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною, здійснюють догляд за особою І, ІІ групи інвалідності.

 

Закон передбачає також додаткові підстави для звільнення для військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

під час особливого періоду:

  • утримання військовослужбовцем повнолітньої дитини, яка є особою з інвалідністю I чи II групи (*раніше було обмеження до 23 років);
  • необхідність постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
  • мають дружину (чоловіка), своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І, ІІ групи;
  • виховують дітей з інвалідністю віком до 18 років;
  • виховують дітей, які мають тяжкі захворювання, наприклад, тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітей, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органів, паліативної допомоги.

 

Додаткові підстави для звільнення під час воєнного стану:

  • виховання дитини з інвалідністю віком до 18 років; 
  • виховання дітей, які мають тяжкі захворювання, наприклад, тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітей, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органів, паліативної допомоги;
  •  необхідність постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
  • мають дружину (чоловіка), своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І, ІІ групи.

 

Додаткові підстави для відстрочки від мобілізації для:

  • осіб з інвалідністю;
  • жінок та чоловіків, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
  • жінок та чоловіків, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів дітей, які мають тяжкі захворювання, наприклад, тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітей, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органів,  паліативної допомоги;
  • осіб, які зайняті постійним доглядом  за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
  • осіб, які мають дружину (чоловіка), своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І, ІІ групи;
  • опікунів (піклувальників) особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною або обмежено дієздатною.

 

Звільнення з-під варти для призову на військову службу під час мобілізації (№ 7149 від 13.03.2022)

Передбачається можливість скасування запобіжного заходу особам, які тримаються під вартою, під час воєнного стану для призову на військову службу під час мобілізації. Це не стосуються осіб, які підозрюються у вчиненні злочинів проти основ національної безпеки України, а також злочинів, передбачених низкою статей.

Рішення про скасування запобіжного заходу у виді тримання під вартою прийматиметься слідчим суддею або судом. 

Крім того, підозрюваний чи обвинувачений, до якого застосовано інший запобіжний захід, крім тримання під вартою, може звернутися до прокурора для його скасування та призватися на військову службу під час мобілізації.

Таке нововведення дозволить доукомплектувати армію та інші військові формування для протидії агресії РФ. При цьому цей нормативно-правовий акт унеможливлює звільнення з-під варти осіб, які підозрюються в антидержавній діяльності, вчиненні деяких тяжких та особливо тяжких злочинів.

Посилання на розширений висновок.

 

Оновлення щодо статусу ветеранів, членів сімей померлих Захисників/Захисниць (№7151 від 13.03.2022)

Закон пропонує визнати добровольців Сил територіальної оборони Збройних Сил України, добровольців територіальних громад, осіб, які увійшли до складу громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» ветеранами війни (УБД або особами з інвалідністю внаслідок війни). 

Пропонується також визначити новий статус члени сім’ї загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України. Водночас залишається статус членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни. До сімей Захисників (Захисниць) належатимуть рідні осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, які загинули в АТО, добровольців АТО/ООС (у тому числі волонтерів), добровольчих формувань, що були включені в ЗСУ та інші структури, добровольців, які не увійшли до складу ЗСУ, але виконували спільні з ними завдання, а також сім`ї осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та в період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України.

Порядок надання та порядок позбавлення статусу учасника бойових дій таким особам установлюється Кабінетом Міністрів України.

Також розширюється перелік осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, нагородженими орденом «Золота Зірка» (з 2014 року), повними кавалерами ордена Богдана Хмельницького та  нагородженими орденом княгині Ольги (з наданням відповідних пільг та можливості військового поховання).

 

Особливості адміністрування податків і зборів під час дії воєнного стану (№ 7137-д від 14.03.2022)

Закон має на меті підвищити забезпечення військових і правоохоронних підрозділів через визначення особливостей адміністрування деяких податків і зборів під час воєнного стану. Так, на рівні Бюджетного кодексу України встановлено, що:

  • операції відчуження та/або вилучення пального в юридичних та фізичних осіб на потреби оборони України без відшкодування його вартості не оподатковуються; 
  • не оподатковуються суми благодійної допомоги, отриманої фізичними особами, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено покинули місце проживання, учасниками бойових дій, що захищають (захищали) незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України; 
  • ставка акцизного податку на бензини моторні, важкі дистиляти та скраплений газ становить 0 євро за 1000 літрів, а ПДВ — 7 %; 
  • не сплачується ПДВ за товари, що були знищені під час війни, а також передані на потреби оборони; 
  • не є постачанням товарів та послуг випадки, коли товари та послуги передаються/надаються ЗСУ, іншим державним і правоохоронним органам, військовим формуванням, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів держбюджету, для потреб забезпечення оборони, крім випадків, коли такі операції з постачання товарів та послуг оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ;
  • тимчасово до 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан, не сплачується земельний податок та орендна плата, а також екологічний податок за 2022 рік, загальне мінімальне податкове зобов’язання протягом 2022 та 2023 року за земельні ділянки державної та комунальної власності, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або вони є тимчасово окупованими тощо.

Закон уносить зміни до інших нормативно-правових актів, зокрема Законів України “Про Національний банк України”, “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, “Про банки і банківську діяльність”, “Про споживче кредитування”, якими серед іншого передбачається звільнення споживачів від відповідальності перед кредитодавцем за прострочення виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит у період дії в Україні воєнного стану та в 30-денний строк після дня його завершення або скасування тощо. На такий самий період забороняється стягнення майна по іпотеці та виселення мешканців.

Деякі зміни стосуються і самозайнятих осіб, зокрема:

  • з 1 березня 2022 року та рік після припинення або скасування воєнного стану всі фізичні особи-підприємці мають право не сплачувати ЄСВ, якщо не отримують доходу;
  • ФОПи, які належать до 2 та 3 груп, а також юридичні особи, які належать до 3 групи, мають право не сплачувати ЄСВ за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до ЗСУ;
  • з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану ФОП 3 групи можуть сплачувати єдиний податок у розмірі 2% (замість 5 %), ФОПи 1 та 2 групи можуть не сплачувати його взагалі;
  • на період дії воєнного стану та протягом 3 місяців після його припинення або скасування платникам єдиного внеску не нараховується пеня та штрафні санкції.

 

Розширення освітніх гарантій в умовах воєнного стану (№7133  від 10.03.2022)

Закон уносить зміни до Законів України “Про військово-цивільні адміністрації”, “Про правовий режим воєнного стану”, “Про освіту” щодо надання державних гарантій, повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо реалізації гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану. Військовим адміністраціям надаються додаткові повноваження для забезпечення державних гарантій та доступу громадян до освіти в особливих умовах.

Для забезпечення доступу до освіти закріплюється створення можливостей організації освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників, а також поселення учнів та студентів у гуртожитках або пансіонах на безпечних територіях. Працівникам і здобувачам освіти гарантується збереження місця роботи, середнього заробітку, виплата стипендії та інших виплат. Для виконання таких гарантій закон розширює повноваження органів виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 

Продовження строку воєнного стану (№ 7168 від 14.03.2022)

ВРУ підтримала Проєкт Закону України про затвердження Указу Президента України “Про продовження строку дії воєнного стану в Україні”. Відповідно до цього документа, воєнний стан продовжується з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

 

Трудові відносини в умовах воєнного стану (№ 7160 від 14.03.2022)

Закон обмежує ряд трудових прав та гарантій на період дії воєнного стану. Так, випробувальний строк на період дії воєнного стану може бути встановлений для будь-яких працівників (наразі випробування не встановлюються для звільнених з військової служби, молодих спеціалістів, які закінчили навчальні заклади, переможців конкурсного відбору, осіб з інвалідністю тощо). Роботодавці можуть укладати з новими працівниками строкові трудові договори на період дії воєнного стану або на період заміщення тимчасово відсутнього працівника. На період дії воєнного стану роботодавець має право перевести працівника на іншу роботу без його згоди (за виключенням переведення на роботу в іншу місцевість, де тривають активні бойові дії), якщо така робота не протипоказана працівникові за станом здоров’я (з рівнем оплати праці не нижче ніж середній заробіток за попередньою посадою та винятково для забезпечення безпеки самого працівника або у випадку необхідності ліквідації наслідків бойових дій). 

Дія трудового договору може бути призупинена у зв’язку з військовою агресією проти України, що однак не означає припинення трудових відносин. Відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам у випадку призупинення дії трудового договору в повному обсязі покладається на рф як державу-агресора (норма щодо відповідальності рф діятиме й після закінчення воєнного стану).

На період дії воєнного стану допускається звільнення працівника з ініціативи роботодавця в період його тимчасової непрацездатності, а також у період перебування працівника у відпустці, крім відпустки у зв’язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною, із зазначенням дати звільнення у перший робочий день після закінчення відпустки/лікарняного.

Якщо роботодавець не може виконати свої обов’язки з виплати заробітної плати через ведення бойових дій або інших обставин непереборної сили, він звільняється від відповідальності, проте це не звільняє його від обов’язку виплатити працівникам заборговану заробітну плату.

Тривалість робочого часу працівників у період дії воєнного стану не може перевищувати 60 годин (наразі  40). Для працівників, яким відповідно до законодавства встановлюється скорочена тривалість робочого часу (неповнолітні, працівники зі шкідливими умовами праці тощо), тривалість робочого часу не може перевищувати 50 годин на тиждень. На період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частина перша статті 65, частини третяп’ята статті 67 та статті 7173 (святкові й неробочі дні) Кодексу законів про працю України. Робота може здійснюватися з одним вихідним днем на тиждень.

На час дії воєнного стану дозволяється застосування праці жінок (крім вагітних жінок і жінок, які вигодовують дитину віком до одного року) на важких роботах і на роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці, а також на підземних роботах.

На час дії воєнного стану відпустка без збереження заробітної плати може надаватися працівнику без обмеження її тривалості строком у 15 календарних днів на рік.

 

Обставини, що виключають кримінальну відповідальність та бойовий імунітет (№ 7145 від 13.03.2022)

Закон визначає обставини, що виключають кримінальну відповідальність за дію або бездіяльність, що заподіяла шкоду життю або здоров’ю особи, яка здійснює агресію, або шкоду правоохоронюваним інтересам. Такими обставинами є:

  • таке діяння вчинене в умовах воєнного стану або в період збройного конфлікту;
  • діяння спрямоване на відсіч та стримування збройної агресії рф або агресії іншої країни;
  • відсутність ознак катування чи порушення законів та звичаїв війни або застосування засобів ведення війни, що передбачені міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Це поширюється на всіх осіб незалежно від можливості уникнути зіткнення та заподіяння шкоди або звернутися за допомогою до інших осіб чи органів влади та ЗСУ. Таке діяння буде вважатися кримінальним у разі, якщо воно не відповідає небезпечності агресії або обстановці відсічі та стримування, не було необхідним для досягнення значної суспільно корисної мети в конкретній ситуації та створило загрозу для життя інших людей або загрозу екологічної катастрофи чи настання інших надзвичайних подій більшого масштабу.

В умовах воєнного стану не несуть також відповідальність, зокрема кримінальну, суб’єкти владних повноважень за свої рішення, дії чи бездіяльність, негативні наслідки яких неможливо було передбачити або які охоплюються виправданим ризиком.

Також закон установлює бойовий імунітет як правовий захист військового командування, військовослужбовців, добровольців Сил територіальної оборони ЗСУ, працівників правоохоронних органів, які відповідно до своїх повноважень беруть участь в обороні України. Бойовий імунітет передбачає не настання відповідальності за: 

  • втрати особового складу, бойової техніки чи іншого військового майна;
  • наслідки застосування збройної та іншої сили під час відсічі збройної агресії проти України або ліквідації збройного конфлікту;
  • виконання інших завдань з оборони України із застосуванням будь-яких видів зброї (озброєння).

Відповідальність не настає, якщо такі наслідки неможливо було передбачити під час планування та виконання завдань або вони охоплюються виправданим ризиком. Діяння є кримінально караними, якщо були вчинені з порушенням правил ведення війни.

 

Забезпечення прав і свобод громадян на тимчасово окупованій внаслідок агресії рф території України (№7157 від 13.03.2022)

Тимчасово окупованими територіями (ТОТ), відповідно до цього закону, пропонується вважати не лише територію АРК, внутрішні морські води та територіальне море України навколо Кримського півострова, але й іншу сухопутну територію України, внутрішні морські води і територіальне море України, надра, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими за рішенням Ради національної безпеки і оборони України (таке рішення повинен затвердити Президент). Зміну меж ТОТ та скасування належності територій до тимчасово окупованих на період дії воєнного стану також визначатиме РНБО.

Вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, місцеві й будь-які інші референдуми, проведені на тимчасово окупованій території, у тому числі за сприяння чи участі державних органів і органів місцевого самоврядування, утворених відповідно до Конституції та законів України, є недійсними (не тягнуть за собою будь-яких юридичних наслідків). Усі норми, спрямовані на захист прав осіб на ТОТ (обмеження щодо в’їзду та виїзду, захист власності, забезпечення реалізації права на спадкування тощо) за рішенням уповноваженого органу можуть бути застосовані на ТОТ, межі яких визначила РНБО.

Досудове розслідування “за гарячими слідами” та протидія кібератакам (№7148 від 13.03.2022)

Закон передбачає можливість для слідчого або прокурора в рамках кримінального провадження виносити постанову в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису. Серед заходів забезпечення кримінального провадження виокремлюється новий вид термінове збереження інформації (коли існують обґрунтовані підстави вважати, що інформація має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні й може бути втрачена, знищена або змінена, слідчий, прокурор може прийняти постанову про зобов’язання власника, володільця або утримувача технічного засобу, де вона зберігається, терміново зберегти таку інформацію із забезпеченням її цілісності та незмінності для подальшого розслідування). Строк зберігання такої інформації не може складати більше 90 днів за загальним правилом (а також передбачена можливість його подовження ще на 30 днів). У рамках кримінального провадження може бути отриманий доступ до інформації щодо електронних комунікацій (на підставі постанови слідчого, прокурора, без розкриття змісту такої інформації). 

Особа, що потенційно вчинила злочин, може бути затримана без ухвали слідчого судді (суду) не лише безпосередньо після вчинення злочину, а й в інших випадках.

 

Урегулювання деяких питань примусового виконання рішень
(№7154  від 13.03.2022)

З метою забезпечення захисту національних інтересів у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації та забезпечення конституційних прав і свобод людини та громадянина в умовах воєнного стану закон урегулювує деякі питання примусового виконання рішень. Закон пропонує: 

  • зупинити вчинення виконавчих дій, стягувачами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з державою-агресором;
  • дозволити здійснювати фізичним особам видаткові операції з арештованих рахунків за умови, якщо борг не перевищує ста тисяч гривень;
  • дозволити здійснювати юридичним особам видаткові операції з арештованих рахунків виключно для виплати заробітної плати в розмірі не більше 5 мінімальних розмірів заробітної плати в місяць на одного працівника, а також сплати податків, зборів та єдиного внеску;
  • припинити стягнення заробітної плати, пенсії, стипендії та іншого доходу боржника (крім рішень про стягнення аліментів та рішень, боржниками за якими є громадяни Російської Федерації);
  • заборонити відкриття виконавчих проваджень та вжиття заходів примусового виконання рішень на територіях, які тимчасово окуповані внаслідок військової агресії Російської Федерації, у період такої окупації;
  • за рішеннями про стягнення аліментів роботодавці, які здійснюють відрахування із заробітної плати, пенсії, чи інших доходів боржника, перераховують стягнуті кошти на визначений рахунок, а в разі його відсутності на рахунок органу державної виконавчої служби, приватного виконавця.

Пришвидшення створення Служби військового капеланства та закріплення статусу військових капеланів (№ 7130 від 09.03.2022)

З початком широкомасштабної війни рф проти України виникла термінова необхідність у набранні чинності Законом України “Про Службу військового капеланства” для невідкладного закріплення в законодавстві поняття військового капеланства, створення відповідної служби, визначення статусу військових капеланів та надання їм гарантій  соціального захисту. Для виконання мети закон переносить набрання чинності Законом України “Про Службу військового капеланства” із 1 липня 2022 року на дату набрання чинності цим законом.

Збільшення чисельності військовослужбовців Державної прикордонної служби України  (№ 7161 від 14.03.2022)

Через збройний напад загарбника необхідним є перегляд чисельності Державної прикордонної служби України, адже наразі прикордонники не лише охороняють державний кордон, а й беруть участь у забезпечені оборони всередині України. Для успішного виконання бойових завдань авторами закону наголошено на терміновій потребі в перегляді положень Закону України «Про Державну прикордонну службу України» щодо чисельності прикордонників.

Загальна чисельність Державної прикордонної служби України в мирний час становить 60000 осіб, у тому числі 52000 військовослужбовців. Закон затверджує збільшення загальної чисельності Державної прикордонної служби України на особливий період на кількість особового складу, призваного на військову службу на виконання Указів Президента України про мобілізацію, затверджених законами України.

 

Забезпечення діяльності поліції під час воєнного стану (№ 7147 від 13.03.2022)

Закон має на меті забезпечити діяльність поліції та ефективне виконання нею завдань в умовах воєнного стану.

Зміни стосуються, зокрема, нових повноважень поліцейських:

  • отримання інформації за письмовим запитом від державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб державної форми власності;
  • конвоювання та утримання затриманих осіб;
  • розмінування, допуску до проведення спеціальних вибухотехнічних робіт та техніко-криміналістичного забезпечення огляду місця події, пов’язаної з пожежами, та спеціальні вибухотехнічні роботи за фактами скоєння вибухів;
  • представництва в Інтерполі та Європолі;
  • збирання біометричних даних, зокрема шляхом дактилоскопіювання;
  • можливості використовувати підручні засоби при відбитті нападу, що загрожує життю чи здоров’ю поліцейського або іншої особи, а також усунення небезпеки при крайній необхідності або затриманні особи, яка вчинила правопорушення та/або чинить опір;
  • зупинки транспортного засобу та його перевірки, а також перевірки водія та пасажирів, якщо вони схожі на тих осіб, які самовільно залишили місце для утримання військовополонених тощо.

Закон конкретизує, що поліцейським призовного віку на весь період служби в поліції надається відстрочка від призову на строкову службу, а також гарантує, що під час дії воєнного стану поліцейські мають право на безоплатне медичне забезпечення в закладах охорони здоров’я будь-якої форми власності.

Законотворці також визначили особливості проведення службового розслідування в період дії воєнного стану, яке призначається та проводиться у формі письмового провадження. Службове розслідування за таких умов має бути завершене протягом 15 календарних днів з можливістю продовження ще на 15 днів.

Як вказує ГНЕУ, використання підручних засобів як заходів примусу може призвести до сваволі з боку представників правоохоронних органів, адже Закон не визначає, що таке підручні засоби.

 

Збільшення видатків на ремонт військової техніки (р. № 7167 від 14.03.2022)

 

Закон збільшує видатки спеціального фонду Міністерства оборони України за бюджетною програмою «Розвиток, закупівля, модернізація та ремонт озброєння, військової техніки, засобів та обладнання» (код програми 2101150) в обсязі 68 млн грн за рахунок кредитних коштів, залучених державою від Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії. 

Завантажити PDF