Зміни до Державного бюджету України на 2022 рік (№7413 від 26.05.2022)
Зміни до Державного бюджету України на 2022 рік розроблено за ініціативою Уряду і безпосередньо Міністерства фінансів України для подальшого здійснення невідкладних заходів, спрямованих на протидію широкомасштабній збройній агресії росії проти України. Закон збільшує видатки загального фонду державного бюджету на 287,69 млрд грн за рахунок додаткових зовнішніх запозичень, які пропонується спрямувати на:
31.05.2022 закон прийнято, направлено на підпис Президенту.
Підтримка волонтерської діяльності (№ 7363, 7364 від 10.05.2022)
Проєкти пропонують забезпечити волонтерів додатковою підтримкою, зокрема:
Крім того, проєкт № 7363 доповнює напрями волонтерської діяльності, уточнює, що волонтерити можна онлайн, указує, за яких умов договір про провадження волонтерської діяльності повинен укладатися письмово, а також регулює волонтерство неповнолітніх та малолітніх осіб.
До законопроєктів не здійснено фінансово-економічного обґрунтування, хоча вони впливатимуть на показники Держбюджету, до того ж вони містять техніко-юридичні зауваження, неврахування яких може негативно вплинути на соціально-правовий захист волонтерів.
31.05.2022 проєкти прийняті за основу зі скороченими строками підготовки до другого читання.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати після доопрацювання.
Додаткові гарантії захисту журналістів, які працюють у зоні бойових дій та на тимчасово окупованих територіях (7367 від 11.05.2022)
Законопроєкт пропонує:
31.05.2022 законопроєкт прийнято за основу, готується на друге читання.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт після доопрацювання.
Створення Національного військового меморіального кладовища (№ 4225 від 16.10.2020)
Парламент прийняв закон, що передбачає створення Національного меморіального кладовища, яке буде включати військове кладовище, музейний комплекс, ритуальну будівлю та інші необхідні споруди для організації почесних поховань загиблих (померлих):
Закон також визначає, хто не може бути похованим на Національному меморіальному кладовищі:
Місце розташування Національного військового меморіального кладовища визначається за допомогою публічного обговорення територіальної громади, за винятком воєнного стану.
Замовником будівництва кладовища є Мінветеранів. Будівництво кладовища, його утримання та охорона, почесне поховання здійснюються за рахунок коштів державного бюджету відповідно до закону. Порядок організації здійснення почесних поховань на військовому кладовищі та увічнення пам’яті в музейному комплексі Національного військового меморіального кладовища визначається урядом.
31.05.2022 Закон прийнято парламентом та 01.06.2022 відправлено на підпис Президенту України.
Аудиторська діяльність під час воєнного стану та в післявоєнний період (№7347 від 04.05.2022)
Проєкт пропонує виключити (або не включати) до українського Реєстру аудиторів тих осіб, які:
Також на період дії воєнного стану та до кінця другого календарного року, у якому його припинено або скасовано, аудитори (які не мають трудових відносин із суб’єктами аудиторської діяльності) та суб’єкти аудиторської діяльності не сплачують членських внесків на користь Аудиторської палати України. У цей же строк аудитори не сплачують відсоток від суми винагороди за договором та деякі інші платежі. Якщо внески за пільговий період сплачені надмірно, вони зараховуються на майбутнє. Усю необхідну звітність аудитори можуть подати впродовж 3 місяців після скасування воєнного стану без застосування будь-яких санкцій. Проведення перевірок з контролю якості аудиторських послуг призупинено на час воєнного стану. Свідоцтва про відповідність системи контролю якості аудиторських послуг, які були видані суб’єктам аудиторської діяльності у 2017-2018 році, автоматично продовжуються на 12 місяців.
01.06. 2022 Закон направлено на підпис Президентові.
Урегулювання діяльності АРМА щодо управління активами під час дії воєнного стану (№ 7342 від 02.05.2022)
Під час дії воєнного стану Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) може бути прийняте рішення про придбання облігацій внутрішньої державної позики за рахунок коштів, розміщених на його депозитних рахунках. У разі скасування арешту розміщених на рахунках Національного агентства грошових коштів, спрямованих на придбання облігацій внутрішньої державної позики, Національне агентство, за погодженням із їхнім законним власником, протягом десяти днів приймає рішення про продаж таких облігацій або про їхню передачу власнику. Якщо дохід за облігаціями є більшим, ніж розмір процентної ставки, різниця між ними перераховується Національним агентством до Державного бюджету України протягом десяти робочих днів з наступного дня після погашення облігацій внутрішньої державної позики. У разі передачі власнику цих облігацій проценти за ними зараховуються законному власнику в повному обсязі. Якщо ж активи були продані Національним агентством, одержані кошти з процентами повертаються особі, яка була законним власником таких активів на момент реалізації їх, протягом десяти робочих днів із дня отримання рішення про скасування арешту та реквізитів рахунку.
Рухоме та нерухоме майно, цінні папери, майнові та інші права в управлінні АРМА можуть бути передані для потреб держави під час дії воєнного стану. Рішення про таку передачу приймається відповідним військовим командуванням за погодженням з Головою Національного агентства. Ці активи підлягають поверненню або відшкодуванню їхньої вартості Національному агентству в місячний строк після закінчення воєнного стану.
31.05.2022 року закон прийнято, направлено на підпис Президенту.
Законопроєкт призупиняє на час дії воєнного стану положення щодо тривалості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти не менше 175 навчальних днів; кількості учнів у класі (наповнюваності класу) державного, комунального закладу освіти; реорганізації, зміни типу, ліквідації закладу загальної середньої освіти в сільській місцевості, що допускаються лише після громадського обговорення проєкту рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.
Визначається можливість продовження строку дії строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти, без проведення конкурсу до припинення або скасування в Україні або на відповідній території воєнного стану, але не більше ніж на шість місяців з дня його припинення чи скасування.
Пропонується також збільшити строк повноважень тимчасового складу Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти на час воєнного стану.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
31.05.2022 законопроєкт прийнято за основу
Завантажити PDF