Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Організація трудових відносин (№ 7251 від 05.04.2022)

Указаний закон скасовує право на виплату військовослужбовцям середнього заробітку з місця роботи, яке за ними зберігається протягом проходження військової служби під час особливого періоду:

  • за контрактом;
  • за призовом строковиків;
  • за призовом осіб офіцерського складу; 
  • за призовом під час мобілізації;
  • за призовом осіб із числа резервістів.  

До того ж закон уточнює, що до стажу, який дає право на щорічну відпустку, не зараховується період несення служби вказаними вище військовослужбовцями, що може перешкоджати процесу реабілітації після звільнення. 

Закон також визначає деякі питання трудових правовідносин під час воєнного стану: можливість роботодавця розірвати трудовий договір за умови неспроможності забезпечувати працівника роботою, визначеною трудовим договором, унаслідок бойових дій; право працівника, який виїхав за кордон або набув статусу ВПО, отримувати відпустку без збереження заробітної плати до 90 календарних днів; обов’язок держави-агресора відшкодувати працівникам та роботодавцям грошові суми, втрачені внаслідок збройної агресії; умови збільшення тривалості робочого часу; обмеження строку щорічної основної відпустки (до 24 календарних дні за поточний робочий рік) тощо.

01 липня 2022 року закон прийнято, направлено на підпис Президенту України.

ГО “Юридична сотня” рекомендує Президенту України ветувати вказаний закон, адже він містить норми, які звужують чинні права працівників, що порушує ст. 22 Конституції України. До того ж вони були підтримані парламентом з порушенням законодавчої процедури, оскільки не розглядалися в першому читанні, що не узгоджується зі ст. 116 ЗУ “Про Регламент Верховної Ради України”. Звуження прав стосується, зокрема, військовослужбовців, які захищають незалежність та територіальну цілісність держави, адже закон скасовує їхнє право на виплату середнього заробітку з місця роботи, яке за ними зберігається протягом військової служби під час особливого періоду. 

Докладніше про закон у дописі ГО “Юридична сотня” за посиланням: https://www.facebook.com/yursotnya/photos/a.956971471065606/5197362127026498/

 

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей встановлення юридичних фактів в умовах воєнного чи надзвичайного стану (№7310 від 21.04.2022)

Закон упроваджує спрощений порядок установлення фактів народження або смерті особи в межах території, на якій діє воєнний чи надзвичайний стан; передбачає підстави для надання пільг при сплаті судового збору заявниками у справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення, які відбулися у зв’язку з дією воєнного чи надзвичайного стану. 

Крім того, передбачено негайне виконання судових рішень про встановлення факту народження або смерті особи в межах території, на якій діє воєнний чи надзвичайний стан, а також звільнення від сплати судового збору заявників  у справах за заявами про встановлення фактів, що мають юридичне значення, поданих у зв’язку з дією воєнного чи надзвичайного стану.

01.07.2022 закон направлено на підпис Президенту. 

 

Особливості здійснення судочинства в умовах воєнного чи надзвичайного стану (№ 7315 від 26.04.2022)

Законопроєкт пропонує запровадити додаткове повідомлення учасників судового процесу про розгляд справи через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія). Через додаток можна буде отримати судове рішення у справі та виконавчий документ, виданий стороною у справі в електронній формі. Надання інформації в такій формі не матиме статусу офіційного повідомлення, але учасник судового процесу буде поінформований і зможе в подальшому вжити необхідних заходів для захисту своїх прав та інтересів.

01.07.2022 законопроєкт прийнято за основу, готується на друге читання.

 

Щодо оптимізації проведення перепису населення (№ 5108 від 19.02.2021)

       Пропонується:

  • установити можливість заповнення респондентами переписної документації за допомогою спеціального програмного забезпечення в Інтернеті;
  • здійснювати перепис населення, зокрема, за допомогою використання  національних електронних інформаційних ресурсів;  
  • урегулювати питання перепису окремих категорій населення, зокрема малолітніх та неповнолітніх; 
  • закріпити регулярність проведення Всеукраїнського перепису населення, що має здійснюватися не рідше одного разу на десять років (дата й термін визначатимуться урядом) тощо.

01.07.2022 прийнято за основу, готується на друге читання.

Посилання на розширений висновок.

Завантажити PDF