[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
11 лютого 2021
Аналізуємо нові законопроєкти, які було зареєстровано у Верховній Раді.
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/zareyestrovani-28-11-fb.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text”]
Оцінка шкоди, заподіяної порушеннями (№ 5013 від 03.02.2021)
Проєкт змінює оцінку завданої адміністративним чи кримінальним порушенням шкоди із кратного розміру прожиткового мінімуму до кратного розміру базових величин для грошових платежів і стягнень. Наприклад, замість 20-кратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб буде застосовуватись 20-кратний розмір базової величини для грошових платежів і стягнень. Розмір базової величини буде застосовуватись також при вирішенні питання про застосування особистого зобов’язання, поруки чи застави в кримінальному провадженні.
Довідково: розмір базової величини, відповідно до проєкту, визначається щороку станом на перше січня відповідного року.
Проєкт пропонує виключити спори щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень стосовно обчислення, призначення, перерахунку пенсійних виплат, інших соціальних виплат чи пільг із переліку спорів, які розглядаються в письмовому провадженні без повідомлення учасників справи. Це дасть змогу сторонам бути залученими до розгляду адміністративної справи навіть у випадку її незначної складності.
Текст проєкту не повністю узгоджується з метою, яка зазначена в пояснювальній записці, оскільки розмір штрафів та інших стягнень, відповідно до тексту законопроєкту, продовжує обчислюватись у кратному розмірі неоподатковуваного грошового мінімуму доходів громадян (17 грн).
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт.
Розширений висновок
Іноземні інвестиції в стратегічні для національної безпеки підприємства (№5011 від 03.02.2021)
Проєкт визначає види діяльності, які мають стратегічне значення для національної безпеки, наприклад:
– ядерна енергія та радіоактивні матеріали;
– криптографічний захист та шифрування інформації;
– виробництво та ремонт озброєння і військової техніки;
– розроблення і виробництво боєприпасів;
– видобування корисних копалин тощо.
Іноземні інвестиції в підприємства, що здійснюють діяльність стратегічного значення, підлягатимуть оцінці впливу. Такі інвестиції можливі лише за умови погодження окремих видів правочинів, які дають можливість значного впливу інвестора на майно, діяльність та управління стратегічного підприємства, Міжвідомчою комісією з питань оцінки впливу іноземних інвестицій. Строк проведення оцінки впливу правочину не може перевищувати 45 днів від дати надсилання запиту до Мінекономіки. Передбачено принцип мовчазної згоди (у випадку ненадання рішення Комісії правочин уважатиметься погодженим). Проєкт покладає на інвестора обов’язки щодо повідомлення про намір учинення правочину, а також надання необхідних документів. Це може негативно впливати на можливості Комісії щодо здійснення оцінки впливу (у випадку подання неповних відомостей, залучення до правочину громадянина України для уникнення перевірки чи вчинення інших недобросовісних дій). На інвестора також покладається обов’язок надати проєкт правочину, однак проєкт не містить чітких вимог та рекомендацій щодо захисту наданої інформації.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт.
Розширений висновок
Заборона кредиторам, які мали бізнес на окупованих територіях, подаватись на процедуру банкрутства (№ 5010 від 03.02.2021)
Проєкт вносить зміни в Прикінцеві та перехідні положення Кодексу України з процедур банкрутства та пропонує зобов’язати суд відмовляти в прийнятті заяви або відкритті провадження в справі про банкрутство юридичним особам, майно та активи яких знаходяться на території проведення АТО або тимчасово неконтрольованій території. Крім того, проєкт пропонує зобов’язати закрити відкриті провадження в справах про банкрутство, які подані кредитором.
Прийняття проєкту призведе до порушення законних прав кредиторів через заборону права на процедуру банкрутства. Крім того, запровадження мораторію на виконання рішення судів призведе до порушення Конституції і статті 6 Європейської Конвенції з прав людини, якою закріплено право кожного на виконання судового рішення, яке є складовою права на справедливий суд.
Розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити.
Розширення соціальних гарантій ветеранам війни (№ 5026 від 05.02.2021)
Проєкт Закону пропонує розширити соціальні гарантії для учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, членів сімей загиблих та осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною. Ідеться про такі гарантії:
- позика на будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт жилих будинків, а також на будівництво або придбання дачних будинків;
- право на безоплатне підключення до інженерних мереж та комунікацій;
- компенсація невикористаних путівок санаторно-курортного лікування;
- звільнення від усіх видів державних зборів у процесі приватизації земельної ділянки;
- отримання житлового приміщення та земельної ділянки незалежно від місця реєстрації проживання тощо.
Суб’єктом законодавчої ініціативи також було подано до ВРУ законопроєкт № 5027 від 05.02.2021, що пропонує доповнити КУпАП статтею 185-14, яка б передбачала відповідальність за “порушення законодавства у сфері соціальних пільг та соціального захисту, а саме ненадання передбачених соціальних пільг та соціальних гарантій особами, які повинні їх надавати”, а також № 5028 від 05.02.2021, який розширює податкові пільги для військовослужбовців, добровольців, працівників підприємств, установ, організацій, що залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення АТО/ООС.
Докладніше про запропоновані зміни та недоліки, які містить законопроєкт, у розширеному висновку за посиланням.
Рекомендація Юридичної сотня: доопрацювати.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою