110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Проєкт закону про особливості державної політики щодо встановлення заборони для окремих категорій осіб публічних висловлювань щодо заперечення окремих міжнародних злочинів або виправдання дій їх організаторів, збройної агресії Російської Федерації і тимчасової окупації частини території України, щодо заборони та обмеження взаємодії і зв’язків таких осіб з органами влади й посадовими особами Російської Федерації та незаконними органами (посадовими особами), створеними на тимчасово окупованих територіях України

(№5165 від 26.02.2021)

Ініціатори: Ясько Єлизавета Олексіївна, Аліксійчук Олександр Васильович, В’ятрович Володимир Михайлович, Камельчук Юрій Олександрович, Бакунець Павло Андрійович (IX скликання) та ін.

Фракції: ПП “Слуга народу”, “Європейська солідарність”, “Голос”, група “Довіра”.

Мета проєкту: зменшення інформаційного впливу РФ на Україну, а також захист державного суверенітету, національної безпеки, публічного порядку, прав і свобод громадян України. 

Зміст

  1. У тексті законопроєкту ще раз підкреслюється невизнання будь-якої зміни статусу частини території України внаслідок окупації РФ.
  2. Проєкт пропонує визнати протиправними такі діяння:
  • публічне заперечення національними публічними діячами, посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування тимчасової окупації частини території України Російською Федерацією, поширення ними публічних висловлювань щодо визнання законності тимчасової окупації Російською Федерацією території України (діяння, відповідно до суміжного проєкту №5166 від 26.02.2021 про внесення змін до Кримінального кодексу України, передбачатиме покарання у вигляді штрафу від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 34000 до 85000 грн) з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років;
  • участь національних публічних діячів, посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування на території Російської Федерації та/або тимчасово окупованих територіях в урочистостях із нагоди відзначення офіційних державних свят Російської Федерації та інших заходах, які організовуються незаконними публічними органами на ТОТ, установлення будь-яких зв`язків із незаконними адміністраціями (посадовими особами) ТОТ (учинення такого порушення, відповідно до проєкту №5166 від 26.02.2021, передбачатиме аналогічне покарання;
  • установлення зв’язків та взаємодії з незаконними адміністраціями ТОТ передбачатиме покарання у вигляді штрафу від 85000 до 170000 грн із позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років);
  • розміщення зображень території України на картах чи будь-якій продукції без тимчасово окупованих територій (діяння передбачатиме штраф від 85000 до 170000 грн); 
  • публічне заперечення Голодомору, Геноциду, депортації кримських татар або виправдання дій організаторів цих міжнародних злочинів (що тягнутиме за собою покарання у вигляді штрафу до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн) або громадських робіт на строк до двохсот годин).

 

Довідково:

перелік національних публічних діячів (за посадою) закріплений у Законі України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” від 6 грудня 2019 року № 361-IX. До них належать, зокрема, Президент, члени КМУ, народні депутати, судді КСУ тощо.

Позитив:

проєкти №5165 та 5166 не містять значної частини оціночних суджень, які були закріплені в зареєстрованому раніше  проєкті № 4085.

Негатив

: проєкт не містить комплексного правового регулювання, пропонуючи відповідальність за окремі діяння. Закон про прояви колабораціонізму  повинен комплексно регулювати суспільні відносини, що виникають у зв’язку з виявленням факту (ознаки) колабораціонізму.

Рекомендація Юридичної сотні:

усі тематичні законопроєкти повинні бути доопрацьовані для формування єдиного цілісного нормативно-правового акта.