[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/2-4.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Відповідальність за відмову в пільговому проїзді (законопроект №0893)
Вказаний законопроєкт було розроблено та прийнято в першому читанні ВРУ 8 скликання. 03 жовтня 2019 року ВРУ 9 скликання прийняла законопроєкт в другому читанні та в цілому.
Законопроєктом вносяться зміни до статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими передбачено збільшення санкції за безпідставну відмову від передбаченого законом пільгового перевезення громадян зі сторони водіїв автомобільних транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності. А саме, встановлюється, що це правопорушення тягне за собою накладення на водіїв транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності штрафу в розмірі 50 н.м.д.г. (850 гривень).
Набуває чинності з дня наступного за днем опублікування.
Застосування ЗСУ і Держспецтрансслужбою бойової техніки, зброї в особливий період (законопроєкт №1224)
Законопроєкт спрямований на врегулювання застосування бойової техніки, зброї ЗСУ, Держспецтрансслужбою, спецохороною. За прийнятим законопроєктом, ЗСУ надається право використання зброї, техніки не лише в мирний час, але і в особливий період. Закріплюється порядок використання військовослужбовцями Держспецтрансслужби зброї на підставах і в порядку, визначених Законом України «Про Збройні Сили України», статутами ЗСУ та іншими актами законодавства, а також спеціальних засобів відповідно до переліку та правил, затверджених КМУ.
Працівники воєнізованої охорони Держспецтрасслужби відповідно до законопроєкту мають право застосовувати зброю для захисту свого життя і здоров’я від нападу, а також життя і здоров’я інших осіб, якщо їм загрожує небезпека, для відбиття нападу на них або на об’єкти, які охороняються, для затримання озброєної особи та в інших передбачених законопроектом №1224 випадках, а спецзасоби – відповідно до окремої постанови КМУ.
Набуває чинності з дня наступного за днем опублікування.
Матеріальна відповідальність військовослужбовців (законопроєкт №1225)
Проектом пропонується визначити порядок притягнення до матеріальної відповідальності військовослужбовців під час виконання ними обов’язків військової служби, військовозобов’язаних та резервістів під час проходження ними зборів, а також осіб рядового та начальницького складу правоохоронних органів спеціального призначення, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, сил цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державного бюро розслідувань за шкоду, що була ними заподіяна державі під час виконання службових обов’язків. Притягнення до матеріальної відповідальності не звільнятиме від дисциплінарної, адміністративної або кримінальної. Службову особу може бути притягнуто до матеріальної відповідальності протягом трьох років із моменту виявлення завданих збитків. Закон передбачає обмежену, повну та підвищену матеріальну відповідальність. Підвищена (кратна) може застосовуватись за шкоду, завдану розкраданням або втратою озброєння, зброї та боєприпасів до неї.
Законопроєкт було розроблено на базі Положення про матеріальну відповідальність військовослужбовців за шкоду, заподіяну державі, затвердженого постановою ВРУ від 23.06.1995 р. № 243/95-ВР.
Набуває чинності з дня наступного за днем опублікування.
Унормування питань військової служби (у тому числі призупинення військової служби) (законопроєкт №1227)
Законом передбачено унормування на законодавчому рівні питань призупинення військової служби для військовослужбовців, які самовільно залишили військові частини або місця служби, дезертирували із ЗСУ: – такі військовослужбовців визнаються такими, що не входять до чисельності ЗСУ; – за ними зберігається статус військовослужбовців на період здійснення кримінальних проваджень в органах досудового розслідування та судах, але служба «призупиняється»; – призупинення виплати таким особам грошового та видачі інших видів забезпечення, а також непоширення на них соціальних гарантій, установлених законодавством для військовослужбовців; – військовослужбовці, стосовно яких обвинувальні вироки суду набрали законної сили, підлягають звільненню з військової служби; – військовослужбовці, стосовно яких судом винесено виправдувальний вирок, що набрав законної сили, або стосовно яких закрито кримінальне провадження, військова служба та контракт продовжується, усі види забезпечення та відповідні гарантії соціального захисту їм поновлюються.
Крім того встановлюється додаткова підстава для відстрочки від строкової служби громадянам України, які проходять військову підготовку за програмою підготовки офіцерів запасу при вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти.
Для офіцерів спеціальностей льотного складу авіації строк контракту встановлюється на 10 років.
Невиконання освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності) курсанта стає підставою для відшкодування витрат, пов’язаних з їх утриманням у закладах вищої освіти.
Передбачено також, що Національна поліція за вимогою військових комісаріатів подають у строк до 10 робочих днів відомості стосовно призовників про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості.
Набуває чинності з дня наступного за днем опублікування.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою