Юридична Сотня допомогла 57 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Як вдосконалити порядок фінансування проєктів ветеранських ГО?

24 квітня 2020

Мінветеранів ініціювали розробку змін до порядку фінансування ветеранських об’єднань (до Поставнови КМУ № 156 від 14.02.2018). Метою є підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Юридична сотня підготувала пропозиції щодо змін у порядок фінансування ветеранських організацій. Дані зауваження базуються на нашому досвіді створення Школи для 120 молодих громадських організацій, які допомагають ветеранам та їх родинам по всій Україні. Під час навчання ми, зокрема, допомагали організаціям удосконалювати їх проєкти та шукати фінансові можливості їх реалізації.

Наші пропозиції:
1. Чітко визначити, які громадські об’єднання ветеранів мають право на фінпідтримку. На нашу думку, має значення статутна діяльність таких організацій, незалежно від того, чи є засновники або більшість членів ветеранами. Діяльність організації повинна бути спрямова на захист прав і свобод, задоволення інтересів ветеранів або надання послуг ветеранам.

2. Нині, щоб отримати фінансування від Мінветеранів потрібно, щоб проєкт був всеукраїнським, тобто реалізовувався хоча б половині областей України. Ми вважаємо, що це обмежує можливість отримати підтримку проєктам, які є менш масштабними і проводяться в двох чи декількох областях. Дозволити брати участь у конкурсі меншим проєктам надасть змогу підтримати корисні регіональні ініціативи.

3. Надати можливість включати в бюджет проєкту витрати на організаційний розвиток, що дозволить зміцнити спроможність та сталий розвиток організації. Це такі витрати як підвищення кваліфікації працівників, проведення аудиту, вдосконалення внутрішніх процесів організації, придбання офісної техніки тощо. Необхідність таких витрав має бути підтверджена та складати не більш ніж 30% бюджету, разом з адміністративними витратами.

4. Зняти обмеження у розмірі 20% на витрати за договорами про надання послуг. Їхню обґрунтованість (як наявність взагалі таких витрат в кошторисі, так і їхній розмір) має аналізувати конкурсна комісія.

5. Вдосконалити перелік прямих та адміністративних витрат на проєкт, зокрема чітко розподілити витрати на зарплати (на безпосередню реалізацію проєктів, чи на його обслуговування – в іншому випадку ці витрати відносяться до тих, які не мають перевищувати 30% бюджету проєкту), зробити також ці переліки необмеженими, про те, чи є ці витрати обґрунтованими і дійсно необхідними для досягнення мети проєкту, має вирішувати конкурсна комісія.

6. Додати перелік недопустимих витрат, таких, які не пов’язані з проєктом, які мають на меті отримання прибутку, політичну та релігійну діяльність, витрати на виробництво зброї, тютюну, алкоголю тощо.

7. Наші пропозиції також стосуються вдосконалення прозорості і публічності конкурсів, моніторингу виконання проєктів, врегулювання відносин між Мінветеранів та виконавцями проєктів тощо.

Сподіваємось на плідну спільну роботу в цьому напрямку і закликаємо ветеранську спільноту слідкувати за обговореннями і оновленнями.