Юридична Сотня допомогла 41 024 захисникам України

Пам'ятки

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Вісник Юридичної Сотні №81 (від 03.06.2019)

3 травня 2018

Вийшов свіжий випуск Вісника Юридичної Сотні №81. Цього тижня в порядку денному засідань Верховної Ради України є такі законопроекти, які стосуються ветеранів та військовослужбовців

Громадянство для іноземців, які брали участь в АТО/ООС (законопроект №3433)
Проект закону №3433 передбачає впровадження спрощеної системи отримання посвідки на тимчасове проживання та отримання громадянства для іноземців-учасників АТО/ООС, а також встановлює заборону на примусове повернення такої особи в державу походження або третю державу, яка вчинила акт агресії проти України або в державу, яка не визнає територіальну цілісність та суверенітет України.

02 жовтня 2018 року законопроект №3433 було прийнято в першому читанні, наразі очікується розгляд у другому читанні.

За результатами розгляду у другому читанні рекомендуємо прийняти законопроект №3433 в цілому.

 

Відповідальність за незаконне носіння військової форми, державних нагород та наругу над місцем поховання захисників України (законопроект №9217)

Згідно з чинним законодавством особи, які незаконно носять військову форму одягу, підробляють державні нагороди не несуть за це ні адміністративної, ні кримінальної відповідальності. За руйнування монумента, спорудженого в пам’ять борців проти нацизму в роки Другої світової війни особа несе відповідальність у вигляді обмеження або позбавлення волі на строк від 3-х до 5 років, а за ті ж самі дії щодо пам’ятного знака, спорудженого в пам’ять осіб, які брали участь в АТО/ООС відповідальність може обмежуватись лише штрафом до 850 гривень.

Законопроект №9217 передбачає:

✅відповідальність за незаконне носіння військової форми одягу із знаками розрізнення військовослужбовців, тобто форми, яка затверджена відповідними наказами;

✅ відповідальність за підробку ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання, президентської відзнаки, орденської стрічки;

✅ збільшення розміру штрафу за купівлю, продаж чи іншу оплатну передачу ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання;

✅ кримінальну відповідальність за осквернення або руйнування могили чи пам’ятника спорудженого в пам’ять осіб, які брали участь в АТО/ООС, учасників Революції Гідності.

18 грудня 2018 року законопроект №9217 було прийнято в першому читанні.

За результатами розгляду пропонуємо Комітету ВРУ з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендувати ВРУ прийняти законопроект №9217 в другому читанні та в цілому.

 

Відповідальність за відмову в пільговому проїзді (законопроект №10004)

Законопроектом пропонується внести зміни до статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими передбачити збільшення санкції за безпідставну відмову від передбаченого законом пільгового перевезення громадян зі сторони водіїв автомобільних транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності. А саме, пропонується встановити, що це правопорушення тягне за собою накладення на водіїв транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності штрафу в розмірі 150 н.м.д.г.  (2550 гривень станом на 1 січня 2019 року).

Поділяючи ідеологію законопроекту, принагідно зазначимо, що вказаним законопроектом порушується принцип рівності. Вважаємо, що розмір штрафу потрібно збільшувати в усіх частинах статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За результатами розгляду рекомендуємо ВРУ прийняти законопроект в першому читанні за основу.

 

Медичне забезпечення осіб з інвалідністю внаслідок війни (законопроекти №7442 і 7442-д)
Законопроектами пропонується доповнити Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» нормою щодо права осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з:

– перебуванням учасників бойових дій на території інших держав;

– участю в АТО/ООС (в тому числі для волонтерів та добровольців)

на одержання безоплатної медичної допомоги в закладах охорони здоров’я МОУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Держспецзв’язку України, МВС, інших центральних органів виконавчої влади та військових формувань.

За результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект №7442-д за основу та в цілому.

 

Військова стандартизація відповідно до стандартів НАТО (законопроект №8370)

Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про оборону України» новими термінами «військова стандартизація», «військовий стандарт», «стандарт НАТО» та «стандарт у сфері оборони держави-члена НАТО», надати Міністерству оборони України повноваження щодо забезпечення нормативно-правового регулювання у сфері військової стандартизації та визначення органу військової стандартизації, внести зміни до Закону України «Про стандартизацію» стосовно не поширення сфери його дії на військові стандарти.

Варто зауважити, що виглядає нелогічним визначення в Законі України «Про оборону України» запропонованих законопроектом №8370 термінів, з огляду на те, що в тексті Закону України «Про оборону України» такі терміни не використовуються. Тобто, залишається незрозумілим для чого визначати дефініцію понять, якщо ці поняття в подальшому в тексті Закону не вживаються. Вказаний недолік так і не було виправлено після прийняття законопроекту в першому читанні.

18 грудня 2018 року законопроект було прийнято в першому читанні, наразі очікується прийняття в другому читанні. За результами розгляду може бути прийнятий в другому читанні та в цілому.