[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]
3 травня 2018
Вийшов свіжий випуск Вісника Юридичної Сотні №81. Цього тижня в порядку денному засідань Верховної Ради України є такі законопроекти, які стосуються ветеранів та військовослужбовців
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2019/06/81.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Громадянство для іноземців, які брали участь в АТО/ООС (законопроект №3433)
Проект закону №3433 передбачає впровадження спрощеної системи отримання посвідки на тимчасове проживання та отримання громадянства для іноземців-учасників АТО/ООС, а також встановлює заборону на примусове повернення такої особи в державу походження або третю державу, яка вчинила акт агресії проти України або в державу, яка не визнає територіальну цілісність та суверенітет України.
02 жовтня 2018 року законопроект №3433 було прийнято в першому читанні, наразі очікується розгляд у другому читанні.
За результатами розгляду у другому читанні рекомендуємо прийняти законопроект №3433 в цілому.
Відповідальність за незаконне носіння військової форми, державних нагород та наругу над місцем поховання захисників України (законопроект №9217)
Згідно з чинним законодавством особи, які незаконно носять військову форму одягу, підробляють державні нагороди не несуть за це ні адміністративної, ні кримінальної відповідальності. За руйнування монумента, спорудженого в пам’ять борців проти нацизму в роки Другої світової війни особа несе відповідальність у вигляді обмеження або позбавлення волі на строк від 3-х до 5 років, а за ті ж самі дії щодо пам’ятного знака, спорудженого в пам’ять осіб, які брали участь в АТО/ООС відповідальність може обмежуватись лише штрафом до 850 гривень.
Законопроект №9217 передбачає:
✅відповідальність за незаконне носіння військової форми одягу із знаками розрізнення військовослужбовців, тобто форми, яка затверджена відповідними наказами;
✅ відповідальність за підробку ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання, президентської відзнаки, орденської стрічки;
✅ збільшення розміру штрафу за купівлю, продаж чи іншу оплатну передачу ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання;
✅ кримінальну відповідальність за осквернення або руйнування могили чи пам’ятника спорудженого в пам’ять осіб, які брали участь в АТО/ООС, учасників Революції Гідності.
18 грудня 2018 року законопроект №9217 було прийнято в першому читанні.
За результатами розгляду пропонуємо Комітету ВРУ з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендувати ВРУ прийняти законопроект №9217 в другому читанні та в цілому.
Відповідальність за відмову в пільговому проїзді (законопроект №10004)
Законопроектом пропонується внести зміни до статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими передбачити збільшення санкції за безпідставну відмову від передбаченого законом пільгового перевезення громадян зі сторони водіїв автомобільних транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності. А саме, пропонується встановити, що це правопорушення тягне за собою накладення на водіїв транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності штрафу в розмірі 150 н.м.д.г. (2550 гривень станом на 1 січня 2019 року).
Поділяючи ідеологію законопроекту, принагідно зазначимо, що вказаним законопроектом порушується принцип рівності. Вважаємо, що розмір штрафу потрібно збільшувати в усіх частинах статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За результатами розгляду рекомендуємо ВРУ прийняти законопроект в першому читанні за основу.
Медичне забезпечення осіб з інвалідністю внаслідок війни (законопроекти №7442 і 7442-д)
Законопроектами пропонується доповнити Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» нормою щодо права осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з:
– перебуванням учасників бойових дій на території інших держав;
– участю в АТО/ООС (в тому числі для волонтерів та добровольців)
на одержання безоплатної медичної допомоги в закладах охорони здоров’я МОУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Держспецзв’язку України, МВС, інших центральних органів виконавчої влади та військових формувань.
За результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект №7442-д за основу та в цілому.
Військова стандартизація відповідно до стандартів НАТО (законопроект №8370)
Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про оборону України» новими термінами «військова стандартизація», «військовий стандарт», «стандарт НАТО» та «стандарт у сфері оборони держави-члена НАТО», надати Міністерству оборони України повноваження щодо забезпечення нормативно-правового регулювання у сфері військової стандартизації та визначення органу військової стандартизації, внести зміни до Закону України «Про стандартизацію» стосовно не поширення сфери його дії на військові стандарти.
Варто зауважити, що виглядає нелогічним визначення в Законі України «Про оборону України» запропонованих законопроектом №8370 термінів, з огляду на те, що в тексті Закону України «Про оборону України» такі терміни не використовуються. Тобто, залишається незрозумілим для чого визначати дефініцію понять, якщо ці поняття в подальшому в тексті Закону не вживаються. Вказаний недолік так і не було виправлено після прийняття законопроекту в першому читанні.
18 грудня 2018 року законопроект було прийнято в першому читанні, наразі очікується прийняття в другому читанні. За результами розгляду може бути прийнятий в другому читанні та в цілому.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою