Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Відповідальність військовослужбовців у випадку порушення вимог щодо сумісництва (№5746 від 09.07.2021)

Відповідальність військовослужбовців у випадку порушення вимог щодо сумісництва (№5746 від 09.07.2021).

Повна назва: «Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо питання сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності працівниками, призваними на військову службу»

Номер і дата реєстрації: 5746 від 09.07.2021

Ініціатори: Копитін Ігор Володимирович, Касай Геннадій Олександрович, Березін Максим Юрійович, Безугла Мар’яна Володимирівна, Мисягін Юрій Михайлович (IX скликання).

Фракція: ПП “Слуга народу”

Мета: усунення протиріч між Законом України «Про запобігання корупції» та Кодексом законів про працю України щодо неможливості суміщення або сумісництва військової служби з іншими оплачуваними видами діяльності.

Зміст

  1. Проєкт пропонує не визнавати суб’єктами адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності) військовослужбовців із числа:
  • працівників, призваних на строкову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період;
  • працівників, прийнятих на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладання нового контракту на проходження військової служби  під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до фактичного звільнення.
  1. Збереження робочого місця та середнього заробітку пропонується також не визнавати сумісництвом чи суміщенням з іншим видом діяльності в розумінні Закону України “Про запобігання корупції”.

Відповідно до пояснювальної записки, такі зміни необхідні, оскільки наразі військовослужбовці, за якими зберігається місце роботи та середня заробітна плата, можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності через порушення обмежень щодо суміщення військової служби з іншими видами діяльності, що суперечить вимогам Закону України “Про запобігання корупції”.

Довідково: Сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації   або в громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом (відповідно до Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій). Суміщення – виконання працівником на тому самому підприємстві поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) без звільнення від своєї основної роботи (ст. 105 КЗпП України).

Позитив: часткове вдосконалення норм, які регулюють питання відповідальності за адміністративні правопорушення.

Негатив: відповідно до ч. 1 ст. 25 ЗУ “Про запобігання корупції”, особа не може займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України. А можливість збереження середньої заробітної плати за військовослужбовцем є додатковою гарантією, що закріплена в КЗПП України. Тому внесення запропонованих змін не матиме значного позитивного впливу на правове регулювання проходження військової служби. Судова практика, яка свідчила б про притягнення військовослужбовців, за якими зберігається середній заробіток, до адміністративної відповідальності, наразі відсутня.

Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.