[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text”]
20 жовтня 2020
Які законодавчі зміни відбулися у зв’язку з карантином для підтримки споживачів?
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2020/10/YS_01_spozhivchi_krediti_kovid.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text 1″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
В період карантину, забороняється підвищення процентної ставки за кредитним договором.
У разі прострочення споживачем у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за таке прострочення. В тому числі від обов’язків сплачувати кредитодавцю неустойку (штраф, пеню) та інші платежі за прострочення виконання споживачем зобов’язань за таким договором.
В чому полягають «кредитні канікули» і що робити після закінчення карантину?
НБУ рекомендує банкам надавати клієнтам кредитні канікули. Вони полягають у відтермінуванні повернення кредиту (борг при цьому не списується). Така процедура є безкоштовною і не передбачає збільшення розміру процентної ставки, жодних явних чи прихованих комісій за проведення реструктуризацій, необхідність яких викликана обставинами пандемії.
Банки не повинні погіршувати умови кредитного договору за результатами реструктуризації.
[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”VIdeo” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text 2″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Надається за таких умов:
– Позичальник зазнав фінансових труднощів через карантин (банку можуть знадобитися підтвердження: фінзвіт, відомості про звільнення, довідка);
– Позичальник не мав боргів по кредиту станом на 1.032020.
Кредитні канікули не надаються автоматично, банк не має обов’язку повідомляти клієнтів про можливість їхнього оформлення, а тому ефективніше звертатися до банків за інформацією самостійно.
Заяву на оформлення кредитних канікул краще надсилати в банк у письмовому вигляді
Банки можуть не погіршувати оцінку фінансового стану позичальників на основі інформації з бюро кредитних історій про виконання клієнтами зобов’язань за договорами у період дії карантину, а отже при оформленні «кредитних канікул» кредитна історія не погіршується.
[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Що робити, якщо банк/МФО порушили ваші права?
Варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної установи. Якщо фінустанова не реагує на скаргу, варто звертатися напряму до Нацбанку, який має розглянути вашу скаргу і надати вам відповідь протягом 30 днів.
За номером 0 800 505 240 або nbu@bank.gov.ua
Проєкт виконується за підтримки Embassy of Canada in Ukraine та Канадського Фонду Місцевих Ініціатив #CanadaFundUA
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою