Юридична Сотня допомогла 57 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Споживче кредитування під час карантину

20 жовтня 2020

Які законодавчі зміни відбулися у зв’язку з карантином для підтримки споживачів?

В період карантину, забороняється підвищення процентної ставки за кредитним договором.

У разі прострочення споживачем у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, виконання зобов’язань за договором про споживчий кредит споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за таке прострочення. В тому числі від обов’язків сплачувати кредитодавцю неустойку (штраф, пеню) та інші платежі за прострочення виконання споживачем зобов’язань за таким договором.

В чому полягають «кредитні канікули» і що робити після закінчення карантину?

НБУ рекомендує банкам надавати клієнтам кредитні канікули. Вони полягають у відтермінуванні повернення кредиту (борг при цьому не списується). Така процедура є безкоштовною і не передбачає збільшення розміру процентної ставки, жодних явних чи прихованих комісій за проведення реструктуризацій, необхідність яких викликана обставинами пандемії.

Банки не повинні погіршувати умови кредитного договору за результатами реструктуризації.

Надається за таких умов:

– Позичальник зазнав фінансових труднощів через карантин (банку можуть знадобитися підтвердження: фінзвіт, відомості про звільнення, довідка);

– Позичальник не мав боргів по кредиту станом на 1.032020.

Кредитні канікули не надаються автоматично, банк не має обов’язку повідомляти клієнтів про можливість їхнього оформлення, а тому ефективніше звертатися до банків за інформацією самостійно.

Заяву на оформлення кредитних канікул краще надсилати в банк у письмовому вигляді

Банки можуть не погіршувати оцінку фінансового стану позичальників на основі інформації з бюро кредитних історій про виконання клієнтами зобов’язань за договорами у період дії карантину, а отже при оформленні «кредитних канікул» кредитна історія не погіршується.

Що робити, якщо банк/МФО порушили ваші права?

Варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної установи. Якщо фінустанова не реагує на скаргу, варто звертатися напряму до Нацбанку, який має розглянути вашу скаргу і надати вам відповідь протягом 30 днів.

За номером 0 800 505 240 або nbu@bank.gov.ua

Проєкт виконується за підтримки Embassy of Canada in Ukraine та Канадського Фонду Місцевих Ініціатив #CanadaFundUA