У зв’язку зі змінами до законодавства команда Юридичної сотні підготувала роз’яснення для військовозобов’язаних щодо їх обов’язків під час мобілізації. А також про те, які повноваження є у представників ТЦК та СП, поліції, та які заходи впливу вони мають право вживати.
та пред’являти їх за вимогою:
- уповноваженого представника ТЦК та СП;
- поліцейського;
- представника Державної прикордонної служби — у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.
До 16 липня включно громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік або вже перебувають на ньому, були зобов’язані оновити свої облікові дані. Інакше це є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності — штрафу від 17 000 до 25 500 грн.
Водночас варто пам’ятати, що адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 КУпАП, може бути накладено протягом 3-х місяців з дня його виявлення, але не пізніше 1 року з дня його вчинення.
Самостійне оновлення даних не скасовує право представників ТЦК та СП вручати повістки. Вони й надалі мають такі повноваження.
Коли поліція може здійснити адміністративне затримання та доставити особу до ТЦК та СП
Нацполіція має повноваження здійснювати адміністративне затримання за адмінправопорушення ст. 210 (порушення правил військового обліку) та 210-1 (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію) КУпАП:
- коли до поліції звертається ТЦК та СП про необхідність здійснити адмінзатримання у зв’язку з вчиненням адмінправопорушення;
- коли поліція під час перевірки документів виявила, що військово-обліковий документ відсутній або є інформація в реєстрах і базах даних про розшук такої особи;
- якщо орган охорони державного кордону виявив, що в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів є відомості про подання такої особи в розшук – тоді викликають поліцію;
- у разі відмови від отримання повістки (затримання здійснює поліцейський, який входить до складу групи оповіщення);
- у разі відмови прослідувати до ТЦК та СП (затримання здійснює поліцейський, який входить складу групи оповіщення).
Заходи впливу щодо громадян, які не виконують обов’язки під час мобілізації
У разі невиконання під час мобілізації громадянином обов’язків, передбачених ч. 1 та 3 ст. 22 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 210-1 КУпАП, керівник ТЦК та СП звертається до поліції щодо здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до ТЦК та СП.
Керівник ТЦК та СП протягом 5 днів з дня отримання письмової відповіді про неможливість здійснити адмінзатримання надсилає такому громадянину в паперовій формі засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу його місцезнаходження, місця проживання чи перебування вимогу про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом.
Якщо громадянин добровільно протягом 10 календарних днів з дня вручення вимоги не виконав зазначеного у ній обов’язку (обов’язків), ТЦК та СП звертається до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина в праві керування транспортним засобом під час мобілізації на строк до виконання або відкликання такої вимоги.
Вимога вважається:
- виконаною — якщо громадянин виконав обов’язок (обов’язки), зазначений у вимозі (тоді не пізніше наступного робочого дня видається документ, який підтверджує виконання вимоги);
- відкликаною – у разі припинення або завершення строку мобілізації.
Тимчасове обмеження в праві керування транспортним засобом
Якщо вимога не виконана, ТЦК та СП протягом 10 календарних днів з дня вручення звертається до суду з позовною заявою про тимчасове обмеження такої особи в праві керування транспортним засобом під час мобілізації.
Позов подається до суду першої інстанції протягом 30 днів з дня виникнення підстав.
Питання про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішує протягом 5 днів з дня надходження позовної заяви.
Суд розглядає позов у письмовому провадженні протягом 30 днів з дня відкриття провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторони — з проведенням судового засідання.
Суд відмовляє в задоволенні заявлених позивачем вимог, якщо
- позивач не доведе існування обставин та вжиття заходів, передбачених Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а саме:
- невиконання під час мобілізації обов’язків, передбачених ч. 3 ст. 22 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та вчинення нею адмінправопорушення, передбаченого ст. 210-1 КУпАП;
- неможливість здійснити адмінзатримання та доставити таку особу до ТЦК та СП поліцією;
- вручення вимоги ТЦК та СП про виконання обов’язку (обов’язків) військовозобов’язаним, резервістом відповідно;
- невиконання зазначеного у вимозі обов’язку (обов’язків);
- обмеження позбавляє основного законного джерела засобів для існування;
- транспортний засіб використовується у зв’язку з інвалідністю чи перебуванням на утриманні особи з інвалідністю I, II групи або дитини з інвалідністю.
Тимчасове обмеження керування транспортним засобом встановлюється на строк до виконання або відкликання вимоги.
Постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання рішення суду про тимчасове обмеження права керування ТЗ під час мобілізації не пізніше наступного робочого дня з дня її винесення надсилається Нацполіції для застосування тимчасового обмеження.
На оскарження надається 15 днів з дня проголошення рішення. Водночас подання апеляційної скарги не перешкоджає його виконанню. Суд апеляційної інстанції розглядає справу в 15-денний строк з дня відкриття апеляційного провадження.
Рішення суду апеляційної інстанції може бути оскаржене в касаційному порядку.
Рішення суду в таких справах підлягають негайному виконанню.
Такі рішення підлягають виконанню через виконавчу службу, яка має не пізніше наступного робочого дня з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження надіслати її до органу Нацполіції для застосування до особи тимчасового обмеження в праві керування ТЗ під час мобілізації.
Якщо особа після застосування щодо неї такого обмеження все ж буде керувати транспортним засобом, то вона вчинятиме адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 126 КУпАП:
Керування транспортним засобом особою, стосовно якої встановлено тимчасове обмеження в праві керування транспортними засобами, – тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від 3 до 6 місяців.
У такому разі в особи вилучається посвідчення водія.
Немає додаткових матеріалів за цією темою