Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Обіг конопель у медицині, науково-технічній діяльності та промисловості (№4553 від 29.12.2020)

Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання обігу конопель в медичних цілях, науково-технічній діяльності та промисловості (4553 від 29.12.2020)

Ініціатори: Стефанишина Ольга Анатоліївна, Устінова Олександра Юріївна, Васильченко Галина Іванівна, Совсун Інна Романівна, Железняк Ярослав Іванович, Рудик Кіра Олександрівна, Лозинський Роман Михайлович, Цабаль Володимир Володимирович, Юрчишин Ярослав Романович, Бобровська Соломія Анатоліївна, Василенко Леся Володимирівна, Макаров Олег Анатолійович, Піпа Наталія Романівна, Рущишин Ярослав Іванович, Костенко Роман Васильович та інші (IX скликання).

Суть: проєкт пропонує дозволити застосування наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів і рослин (які містять такі речовини та засоби, і дозволені до використання в медичній практиці), з метою належного забезпечення прав пацієнтів на охорону здоров’я.

Зміст

  1. Запропоновано визначення лікарських конопель (це сорти рослин роду коноплі (Cannabis), вміст тетрагідроканабінолу у висушеній соломі яких перевищує 1 відсоток). Якщо вміст тетрагідроканабінолу не перевищує 1%, такі коноплі пропонується визнати промисловими. Якщо вміст тетрагідроканабінолу в сухій масі товарів чи продуктів переробки конопель не перевищує 1%, законопроєкт пропонує не відносити їх до наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.
  2. Культивування лікарських конопель потребуватиме ліцензії. Ліцензії на культивування лікарських конопель видаватимуться в розрахунку: одна ліцензія – на одну тисячу рослин, якщо таку кількість рослин не збільшено уповноваженим органом центральної влади. Діяльність із культивування та (або) використання промислових конопель може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності в умовах відкритого та закритого ґрунту без необхідності отримання ліцензії на такий вид діяльності.
  3. Наркотичні засоби, психотропні речовини, визначені в Таблиці І, зможуть використовуватись у медичній практиці.
  4. Обіг  лікарських та промислових конопель, продуктів їхньої переробки та вироблених із них препаратів допускається лише для використання в промислових цілях, науковій та науково-технічній діяльності, а також у медичній практиці за призначенням лікаря.

Позитив: для контролю за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин передбачений публічний електронний реєстр обліку переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, лікарських та промислових конопель, продуктів їхньої переробки чи вироблених із них препаратів на всіх етапах обігу, що унеможливлює існування корупційної чи іншої злочинної складової при здійсненні обігу наркотичних засобів та психотропних речовин.

Негатив: передбачено надання дозволу на використання об’єктів і приміщень, призначених для здійснення діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (у випадку дотримання процедури та подання необхідних документів) за принципом мовчазної згоди. Це може негативно вплинути на виконання усіх ліцензійних умов суб’єктами господарювання, оскільки такий дозвіл (за проєктом) надається безстроково. 

Проте про зміну відомостей, які необхідні для отримання дозволу, суб’єкт господарської діяльності зобов’язаний поінформувати не пізніше ніж через 10 днів від дати настання таких змін. У випадку порушення вимог закону дозвіл може бути анульований.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати проєкт після доопрацювання.