110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”ЮС долучається” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Юридична сотня закликає підтримати ратифікацію Римського статуту в Україні, що дозволить поширити юрисдикцію Міжнародного кримінального суду на територію України.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Що таке Римський статут?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Що таке Римський статут?

Римський статут Міжнародного кримінального суду – це міжнародний договір, що заснував Міжнародний кримінальний суд.

Статут надає право Суду розглядати такі міжнародні злочини:

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Перелік злочинів” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

  1. геноцид (намір винищити певну національну, расову, етнічну або релігійну групу)
  2. злочини проти людяності (масштабне переслідування мирного населення)
  3. воєнні злочини (порушення законів та звичаїв ведення війни (наприклад, щодо поводження з військовополоненими або використання заборонених видів зброї)
  4. злочини агресії (планування або здійснення особою, яка здійснює контроль над силовими формуваннями акту агресії, який є порушенням Статуту ООН(далі разом ці злочини – міжнародні злочини)

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Що таке Міжнародний кримінальний суд?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Що таке Міжнародний кримінальний суд?

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Міжнародний кримінальний суд (МКС) — це ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Міжнародний кримінальний суд — це міжнародний судовий орган, який був створений у 1998 році для розслідування та переслідування осіб, звинувачених у геноциді, військових злочинах та злочинах проти людяності. Це перший орган, який діє на постійній основі. Суд почав роботу з липня 2002 року після того, як 60 країн ратифікували Римський статут.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/09/International_Criminal_Court_logo150.png” alt=”sud” title_text=”sud” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”certificates-image”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Міжнародний кримінальний суд існує з липня 2002 року та розташований у місті Гаазі, Нідерланди

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”МКС може розглядати справи за трьох умов:” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

МКС може розглядати справи за трьох умов:

  1. Держава підписала та ратифікувала Римський Статут
  2. Рада Безпеки ООН передає справу до МКС. За 23 роки існування Суду таке трапилося двічі, у справі щодо Південного Судану та Лівії
  3. Коли держава-учасниця РС сама ініціює справу в МКС

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Що таке ратифікація?

Ратифікація — механізм затвердження Верховною Радою України міжнародного договору та згода на його обов’язковість для держави.

Ратифікація Римського статуту дозволить: поширити юрисдикцію МКС на Україну та почати розслідування злочинів на території України.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_text admin_label=”155 держав підписали Римський Статут” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

✍️155 держав підписали Римський Статут

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_text admin_label=”139 держав підписали Римський Статут” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

✅123 держави ратифікували Римський Статут

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Чому це важливо для України?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Чому це важливо для України?

✔ Це наразі єдиний механізм притягнення до відповідальності на міжнародному рівні Путіна та очільників т.зв. “ЛНР” та “ДНР” за злочини, скоєні на Донбасі.

✔  Ратифікація Статуту є зобов’язанням України згідно зі статтями 8 і 24 Угоди про асоціацію з ЄС.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Чому Україна досі не ратифікувала Римський статут?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Чому Україна досі не ратифікувала Римський статут?

Україна повинна привести внутрішнє законодавство (зокрема Кримінальний кодекс) у відповідність до норм Статуту. На це спрямований закон №2689 від 27.12.2019 , який було прийнято 20.05.2021. Однак станом на 05.08.21 він ще не підписаний Президентом, а отже не набув чинності.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Ситуація із ратифікацією Римського статуту станом на 05.08.2021:” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

🗓Ситуація із ратифікацією Римського статуту станом на 5 серпня 2021 року:

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/09/perevantazhennya-vru_1.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”certificates-image”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Україна підписала Римський Статут у 2000 році, однак досі не ратифікувала його

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Які позитивні наслідки ратифікація матиме для України?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

👍 Які позитивні наслідки ратифікація матиме для України?

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Які негативні наслідки ратифікація матиме для України?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

👎Які негативні наслідки ратифікація матиме для України?

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

1) Можливість притягнення українських громадян до відповідальності. У разі ратифікації Статуту його юрисдикція буде поширюватись не тільки на державу-агресора, а й на саму Україну. Це означає, що українські громадяни також можуть бути притягнені до відповідальності Судом. Однак, це малоймовірно. Тому що:

2) Сплата додаткового збору для роботи МКС. Його платять усі держави, які ратифікували Римський статут. Ці кошти направлені на забезпечення роботи суду.
Розмір: еквівалент 200 —225 тисяч євро щорічно та додаткові внески, які здійснюються у разі розслідування злочинів Судом: оплата праці слідчих, захист свідків тощо (не є досить великим в масштабах держави порівняно із членськими внесками для забезпечення роботи інших міждержавних установ).
Для порівняння Україна сплатила у 2020 році 3 827 464.92 євро до бюджету Ради Європи, в тому числі і на забезпечення функціонування Європейського суду з прав людини.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”3_4″][tm_pb_text admin_label=”А що з тим, що Росія не ратифікувала Римський статут?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

А що з тим, що Росія не ратифікувала Римський статут?

Це не зможе зупинити суд від переслідування найвищої ланки військово командувачів з російської сторони, якщо МКС збере достатньо доказів щодо злочинних наказів. Навіть, якщо Росія не ратифікувала Римський статут, наперекір її заяві про те, що вона не буде співпрацювати з МКС, російські громадяни все одно відповідальні у МКС за злочини проти людяності й воєнні злочини, скоєні в Криму і на Донбасі, оскільки МКС має юрисдикцію щодо всієї території України.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”І що після того як розслідування буде завершено?” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

І що після того як розслідування буде завершено?

Мінімум: причетний до злочинів залишається невиїзним у своїй країні.
Максимум: його затримають на території держави, яка ратифікувала Римський статут.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Чи притягне до відповідальності МКС сепаратистів?

Лише вище командування.

Чи використає Росія інструмент МКС на свою користь?

Якщо Росія захоче це зробити – їй не потрібно чекати ратифікації: суд вже веде попереднє вивчення ситуації, і РФ вже може надавати будь-які матеріали. Але етап безпосереднього розслідування суд здійснює самостійно.

МКС – це неупереджений, аполітичний суд, тому розслідування й видавання ордерів на арешт здійснюються виключно на підставі доказів, які збирає та незалежно аналізує сам прокурор МКС.

До цього на етапі попереднього вивчення будь-хто (навіть ті держави, що не ратифікували Римський статут) може надавати Суду докази.

Постійне членство Росії в Раді Безпеки ООН не зробить її докази вагомішими, ніж докази з боку України. Крім того, процедура здійснення судового переслідування певною мірою гарантує високу якість доказів. Отже, якщо Росія спробує підробити докази, прокурор відмовить у їхньому розгляді Судом.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Приклади позитивних рішень МКС, які є схожими до ситуації в Україні” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

☝️ Приклади позитивних рішень МКС, які є схожими до ситуації в Україні:

В цьому контексті дуже показовою є справа колишнього президента Судану Омара Аль-Башира. У 2009 році МКС видав ордер на арешт Аль-Башира за звинуваченнями у злочинах проти людяності та воєнних злочинах, які вчиняла суданська армія щодо цивільного населення суданського регіону Дарфур. Цей ордер зробив президента Судану майже “невиїзним” з країни, адже якби він хотів потрапити до однієї з понад 120 країн-учасниць МКС, його б одразу заарештували. Після того, як у квітні цього року його усунули від влади в результаті військового перевороту. Після зміни влади в Судані Аль-Башир був затриманий, а в червні 2021 року уряд Судану висловив бажання передати колишнього очільника держави до МКС. Тобто, навіть очільники держави можуть бути притягнуті до відповідальності за вчинення міжнародних злочинів (хоча б і після усунення від влади).

Цікавим є приклад притягнення до відповідальності очільника збройного угрупування “Патріотичні сили за звільнення Конго” Боско Нтаганди, який не лише не вживав заходів для
припинення порушень міжнародного гуманітарного права та прав людини, але й організовував та заохочував власних солдат до вбивств, ґвалтувань, організації сексуального рабства, розграбувань, рекрутингу дітей тощо. Ордер на арешт Нтаганди було видано у 2006 році, а у 2019 році його було засуджено до 30 років ув’язнення. Сума компенсацій жертвам злочинів Нтаганди сягнула 30 млн грн.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

То що потрібно зробити?

Щоб ратифікувати Римський статут потрібно зареєструвати законопроєкт про ратифікацію. Ініціатором законопроєкту має бути Президент України (Ст. 4 ЗУ “Про міжнародні договори України”). Потім він має бути проголосований Верховною Радою.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Підготовлено за матеріалами наших партнерів Центру Громадянських Свобод

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

Повна назва: Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти), помер під час захисту незалежності та суверенітету України

Метою законопроєкту є підвищення рівня соціального захисту дітей, батьки яких загинули (пропали безвісти), померли захищаючи суверенітет, незалежність та територіальну цілісність України.

Пропонується внести зміни до Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про дитяче харчування” щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей, батьки яких загинули (пропали безвісти), померли захищаючи суверенітет, незалежність та територіальну цілісність України.

Що було зроблено:

Проєкт було розроблено експертами ГО “Юридична сотня” після проведення серії робочих зустрічей із представниками ветеранської спільноти, органів соціального захисту тощо. До розробки проєкту були залучені представники Міністерства у справах ветеранів та його консультативно-дорадчих органів. Експерти ГО “Юридична сотня” є співавторами законопроєкту.

01.01.2021 – Закон набрав чинності

02.12.2020 – підписано Президентом і повернуто до ВРУ

05.11.2020 – закон прийнято

18.09.2020 – зареєстровано у ВРУ.

Повна назва: Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного права

Законопроєкт має на меті приведення законодавства України про кримінальну відповідальність у відповідність положенням міжнародного кримінального і гуманітарного права.

Законопроєктом передбачаються наступні зміни: визнання юрисдикції щодо злочинів агресії, геноциду, злочинів проти людяності та воєнних злочинів, яка не пов’язана з місцем вчинення злочину, громадянством, постійним місцем проживання підозрюваного чи потерпілого або шкодою національним інтересам держави; застосування реального і адекватного покарання до осіб, які вчинили вказані злочини; введення інституту відповідальності військових командирів, інших осіб, що фактично діють як військові командири та інших начальників; виключення, зміни та включення вдосконалених статей, які стосуються воєнних злочинів; внесення змін до статей, які стосуються злочину агресії, злочину геноциду відповідно до вимог міжнародного права; включення статті щодо злочинів проти людяності; врегулювання питання актів, які підпадають під характеристику зазначених злочинів, однак на момент їх вчинення такі злочини не були передбачені Кримінальним кодексом України.

Що було зроблено:

Юридична сотня надавала інформаційну підтримку законопроєкту. Організація включила його до розсилки та інших інформаційних матеріалів на сайті та у соцмережах. Організація адвокатувала необхідність прийняття цього законопроєкту. Зокрема, на його важливості було наголошено під час круглого столу на тему «Сучасний стан та перспективи розвитку законодавства у сфері соціальних гарантій ветеранам війни».

Повна назва: Проєкт Закону про внесення зміни до статті 17 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” щодо відстрочки від призову на строкову військову службу деяких категорій громадян

Цим законопроєктом пропонується внести зміни до Закону України “Про військовий обов’язок та військову службу”.
Відповідно до цих змін, особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, прийнятим на службу до органів та підрозділів ДСНС, які водночас є громадянами призовного віку, надається відстрочка від призову на строкову військову службу для продовження професійної діяльності на весь період їх служби.

Що було зроблено:

Юридична сотня надавала інформаційну підтримку законопроєкту. Організація включила його до розсилки та інших інформаційних матеріалів на сайті та у соцмережах.

Повна назва: Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” (щодо надання пільг на санаторно-курортне лікування без урахування сукупного доходу сім’ї)

Законопроєкт має на меті відновлення пільгового санаторно-курортного лікування військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби) та членів їх сімей у санаторіях, будинках відпочинку, пансіонатах і на туристських базах Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Пропонується внести зміни до Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, а саме виключити умову щодо розміру середньомісячного сукупного доходу сім’ї при визначенні наявності права військовослужбовців та їх сімей на зменшену оплату вартості санаторно-курортної путівки.

Що було зроблено:

Юридична сотня надавала інформаційну підтримку законопроєкту. Організація включила його до розсилки та інших інформаційних матеріалів на сайті та у соцмережах.

Повна назва: Проєкт закону Про внесення змін до Закону України “Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів” щодо державного захисту військовослужбовців Сил спеціальних операцій Збройних Сил України під час виконання ними завдань за призначенням

Законопроєкт має на меті надання гарантій державного захисту військовослужбовців Сил спеціальних операцій Збройних Сил України під час виконання ними завдань за призначенням та членів їхніх сімей.

Пропонується внести зміни до Закону України “Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів”, які поширять дію положень зазначеного закону на військовослужбовців Сил спеціальних операцій Збройних Сил України та їх близьких родичів.

Що було зроблено:

Юридична сотня надавала інформаційну підтримку законопроєкту. Організація включила його до розсилки та інших інформаційних матеріалів на сайті та у соцмережах.

 

 

Повна назва: Проєкт Закону Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення рівних можливостей матері та батька на догляд за дитиною

Цим законопроєктом пропонується забезпечити рівні можливості матері та батька на догляд за дитиною та поєднання трудової діяльності із сімейними обов’язками.

Пропонується внести такі зміни до Кодексу законів про працю та Закону України “Про відпустки”: започаткувати новий вид відпустки – відпустку при народженні дитини, яку можуть брати зокрема батьки обох статей; надати право батькам обох статей (а не тільки матері) брати відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; надати право працівникам обох статей, які мають дітей або повнолітню дитину – особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи, на додаткову відпустку; передбачити можливість встановлення скороченої тривалості робочого часу і для чоловіків, які мають дітей віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, та батьків, що виховують дітей без матері (у тому числі у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі).

Що було зроблено:

Юридична сотня надавала інформаційну підтримку законопроєкту. Організація включила його до розсилки та інших інформаційних матеріалів на сайті та у соцмережах.

Законопроєктом пропонується доповнити Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» нормою щодо права осіб, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з:
– перебуванням учасників бойових дій на території інших держав;
– участю в АТО/ООС (в тому числі для волонтерів та добровольців)
на одержання безоплатної медичної допомоги в закладах охорони здоров’я МОУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Держспецзв’язку України, МВС, інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями.

Закон передбачає створення Єдиного державного реєстру ветеранів, що спрямований на збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, захист і знеособлення інформації про ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та інших осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Реєстр повинен забезпечувати координацію діяльності органів виконавчої влади та у випадках, передбачених законом, органів місцевого самоврядування, з питань соціального захисту ветеранів, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та інших осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Відомості, що міститимуться в Реєстрі вважаються інформацією з обмеженим доступом і оброблення таких відомостей має здійснюватися із дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

18 березня Рішенням Конституційного Суду України було відновлено пільги на проїзд для членів сімей загиблих, учасників війни та осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною. Зокрема, для членів сімей загиблих, учасників війни було відновлено безкоштовний проїзд за талонами (один раз на два роки (туди і назад) залізничним, водним, повітряним або міжміським автомобільним транспортом незалежно від наявності залізничного сполучення або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами транспорту з 50-відсотковою знижкою.

Незважаючи на те, що відповідно до статті 151-2 Конституції України рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов’язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені, для того щоб відновити норми, які передбачають безоплатний проїзд необхідно внести зміни до Закону України «Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту» та до законопроєкту «Про Державний бюджет України на 2020 рік».

Законопроєктом, який покликаний вирішити цю проблему є законопроєкт №2046. У попередньому 8-му скликанні Верховної Ради вказаний законопроєкт був зареєстрований під номером 9428-2.

Законопроєкт №0906 було прийнято в першому читанні 30 травня 2019 року ще ВРУ 8 скликання, тоді номер законопроєкту був №10181. Нагадаємо, що законопроєкт №10181 у свою чергу став результатом об’єднання законопроєктів №6372 (військові звання за стандартами НАТО) та №7549 (внесення змін до статутів ЗСУ).
17 жовтня Закон прийняли в другому читанні та в цілому.
Законопроєктом №0906 вносяться зміни до статутів ЗСУ та законів України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про військову службу правопорядку у Збройних Силах України» з метою упорядкування дисциплінарних повноважень посадових осіб, врегулювання деяких питань повсякденної діяльності, визначення прав та обов’язків головних сержантів та головних старшин підрозділів військових частин ЗСУ. Законом також передбачається нова шкала військових звань, сержантський і старшинський склад поділяється на молодший, старший і вищий.
Пропонується визначити обов’язки для нових посад, зокрема, у Статуті внутрішньої служби ЗСУ – для посад «головний сержант (головний старшина) бригади, полку, батальйону, дивізіону, «начальник медичного пункту бригади, полку, батальйону, дивізіону, роти», «сержант-інструктор, старший інструктор (старшина-інструктор)». Крім того, передбачено запровадження у військових частинах Книг пам’яті куди включатимуться відомості про військовослужбовців, які загинули під час виконання військового обов’язку із захисту територіальної цілісності та незалежності України.

Законопроєкт №0936 було прийнято в першому читанні 11 липня 2019 року ще ВРУ 8 скликання, тоді номер законопроєкту був №8205.

Законопроєктом передбачається закріплення статусу військовополонених та цивільних заручників у розумінні міжнародного гуманітарного права, шляхом ухвалення нового Закону. Крім того, проект містить норми щодо соціально-правових гарантій для таких осіб: медико-психологічна підтримка; забезпечення тимчасовим спеціальним житлом; право на відстрочку платежів за кредитними зобов’язаннями; забезпечення поновлення на колишній роботі (посаді); грошова компенсація за кожен місяць перебування в полоні; одноразова грошова допомога у разі смерті заручника чи незаконно засудженого. Законопроєкт є необхідним, адже проблема законодавчого забезпечення прав осіб, позбавлених волі в зв’язку зі збройною агресією РФ потребує нагального вирішення. Варто зауважити, що експертним середовищем, у тому числі юристами Юридичної Сотні було підготовлено правки до другого читання до законопроєкту №0936, оскільки прийнятий в першому читанні текст законопроєкту не відповідає нормам міжнародного права, стандартам прав людини та реаліям регулювання подій та сході України.

[tm_pb_section admin_label=”Section” fullwidth=”off” specialty=”on” transparent_background=”on” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” padding_mobile=”off” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” module_class=”first-block”][tm_pb_column type=”2_3″ specialty_columns=”2″][tm_pb_row_inner admin_label=”Row” padding_mobile=”off” use_custom_gutter=”off” column_padding_mobile=”on” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” module_class=”topicality-block”][tm_pb_column_inner type=”4_4″ saved_specialty_column_type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Проблема” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Проблема

Згідно аналізу, проведеного Юридичною Сотнею, з початку російсько-української війни у Верховній Раді було зареєстровано 250 законопроектів, які стосуються посилення обороноздатності та підвищення рівня соціального захисту військових та ветеранів.

Більшість цих законопроектів були популістськими або такими, що дублювали норми інших законопроектів. Серед 250 законопроектів юристи Юридичної Сотні обрали 9 дійсно важливих законопроектів, які через законодавчий спам зависли і очікували на прийняття близько 1,5 років, незважаючи на позитивні висновки профільних комітетів.

Цікаво, що до початку адвокаційної кампанії 7 сесія Верховної Ради 8 скликання прийняла лише 2 закони у сфері соціального захисту військовослужбовців та ветеранів та 2 закони у сфері національної безпеки і оборони.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Мета” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”50px|||” custom_margin_last_edited=”on|phone” custom_margin_phone=”20px|||”]

Мета

Восени 2017 року Юридична Сотня розпочала адвокаційну кампанію #півднядлязахистузахисників метою якої стало примусити Верховну Раду України виділити день для того, щоб проголосувати за 9 важливих законопроектів, які спрямовані на соціально-правовий захист учасників війни України проти російської агресії.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Результат” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Результат

[/tm_pb_text][/tm_pb_column_inner][/tm_pb_row_inner][tm_pb_row_inner admin_label=”Row”][tm_pb_column_inner type=”1_2″ saved_specialty_column_type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”законопроекти прийнято та підписано” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”certificate-block”]

9

846631

законопроекти прийнято
та підписано Президентом України
(5027, 6298, 6052, 6689, 5512, 6109, 6268-1, 5337, 5697)

[/tm_pb_text][/tm_pb_column_inner][tm_pb_column_inner type=”1_2″ saved_specialty_column_type=”2_3″][/tm_pb_column_inner][/tm_pb_row_inner][tm_pb_row_inner admin_label=”Row” padding_mobile=”off” use_custom_gutter=”off” column_padding_mobile=”on” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” custom_css_main_element=”margin-bottom: 65px;”][tm_pb_column_inner type=”4_4″ saved_specialty_column_type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”станом на серпень 2018 року” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”||100px|” custom_margin_phone=”||50px|” custom_margin_last_edited=”on|tablet”]

*станом на листопад 2018 року

[/tm_pb_text][/tm_pb_column_inner][/tm_pb_row_inner][tm_pb_row_inner admin_label=”Row” padding_mobile=”off” use_custom_gutter=”off” column_padding_mobile=”on” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” custom_css_main_element=”margin-top:100px” module_class=”state-bill”][tm_pb_column_inner type=”4_4″ saved_specialty_column_type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Стан законопроекту на серпень 2018 року” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Що запроваджували законопроекти?

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №5027″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №5027

Надання компенсації за піднайом жилого приміщення для військовослужбовців рядового, сержантського та старшинського складу військової служби за контрактом. 

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №6268-1″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №6268-1

Надання одноразової грошової допомоги членами сімей учасників російсько-української війни, які через захворювання, травму, контузію, загинули (померли) після звільнення з військової служби. 

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №6689″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №6689

Встановлення однакових розмірів одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності для усіх бійців ЗСУ, в тому числі іноземців. 

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №5640″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №5640

Звільнення з військової служби військовослужбовців у зв’язку із їх відсутністю за місцем служби без поважних причин більше, ніж два місяці, що сприятиме швидкому заміщенню військових посад та доукомплектуванню ЗСУ.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №6109″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №6109

Створення рівних умов служби за контрактом і у військовому запасі для чоловіків і жінок.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №6298″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроект №6298

Надання можливості учасникам АТО у віці від 23 років отримати вищу освіту за кошти держави.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №6052″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроекти №6052

Звільнення з військової служби осіб, які уклали контракт «до кінця особливого періоду», право залишатися на службі військовослужбовцям, які отримали травми, поранення чи інші ушкодження здоров’я під час участі в бойових діях.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №5518″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроекти №5518

Надання підприємствам і організаціям інвалідів державної допомоги у вигляді пільг з оподаткування поворотної і безповоротної фінансової допомоги.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Законопроект №5512″ text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законопроекти №5512

Надання відпустки без врахування часу необхідного для проїзду до місця проведення відпустки та назад.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Протягом адвокаційної кампанії Юридична Сотня зіштовхнулися з тим, що законопроектам, які стосуються соцзахисту військовослужбовців і ветеранів приділяли недостатню увагу. Досить часто в порядку денному їх ставили в ті дні, коли не було достатньої кількості депутатів в залі, відповідно – не набиралося достатньої кількості голосів чи не вистачало часу їх проголосувати.

За словами голови Юридичної Сотні Леся Василенко: «Дев’ять законопроектів, які обрала Юридична Сотня для кампанії #півднядлязахистузахисників можна було прийняти за один день, а врешті-решт процес розтягнувся на рік».

[/tm_pb_text][/tm_pb_column_inner][/tm_pb_row_inner][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_section][tm_pb_section admin_label=”Section” fullwidth=”off” specialty=”off”][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” use_grid_padding=”on” width_unit=”on” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” column_padding_mobile=”on”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Що було зроблено” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=” border-img”]

Що було зроблено

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Про початок #півднядлязахистузахисників” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Про початок #півднядлязахистузахисників було оголошено на круглому столі за участі представників Генерального Штабу ЗСУ, громадських організацій та експертів Реанімаційного Пакету Реформ. Під час круглого столу учасники звернулися з офіційним зверненням до Голови Верховної Ради.

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Було отримано 16 листів підтримки від Адміністрації Президента України, профільних комітетів, народних депутатів та організовано 5 заходів підтримки законопроектів у стінах Верховної Ради України.

Однією зі складових кампанії став флешмоб: відомі ветерани та волонтери записували відео-звернення зі словами підтримки 9 законопроектів. У подальшому, про флешмоб написали у ЗМІ.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/play.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”on” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”center” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”veterans-and-volunteers” url=”https://www.youtube.com/watch?v=i21zmiy1sC8″] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”center” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”veterans-and-volunteers-text”]

відомі ветерани та волонтери записували відео-звернення зі словами підтримки 9 законопроектів

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” use_grid_padding=”on” width_unit=”on” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” parallax_3=”off” parallax_method_3=”off” parallax_4=”off” parallax_method_4=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”coordinators-box”][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Мартін Брест” name=”Мартін Брест” position=”учасник бойових дій, письменник” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/1.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Тарас Тополя” name=”Тарас Тополя ” position=”лідер гурту «Антитіла», волонтер ” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/2.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Леонід Остальцев ” name=”Леонід Остальцев ” position=”засновник Pizza Veterano. учасник бойових дій ” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/3.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Андрій Козінчук ” name=”Андрій Козінчук ” position=”учасник бойових дій, військовий психолог” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/4.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_image admin_label=”розкажіть ” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/fleshmob.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”border-img”] [/tm_pb_image][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Ще одним флешмобом став марафон ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Ще одним флешмобом став марафон написання листів у Верховну Раду з закликом поставити на порядок денний та проголосувати 9 законопроектів. До флешмобу долучилися військовослужбовці, ветерани, їх родини, волонтери та всі небайдужі до допомоги армії.

У соціальних мережах Юридична Сотня слідкувала за перебігом кожного пленарного тижня та постила інформацію про стан 9 законопроектів. Крім того, організацію підтримали відомі волонтери, блогери, громадські активісти. Пост з закликом проголосувати за законопроекти набрав 1200 поширень.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” use_grid_padding=”on” width_unit=”on” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”border-img”][tm_pb_column type=”1_2″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/YS_fb_frame.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”border-img”] [/tm_pb_image][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_2″][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/YS_fb_5-8grudnya_5027.png” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”border-img”] [/tm_pb_image][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Для підтримки законопроектів Юридична” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” custom_margin=”||50px|”]

Для підтримки законопроектів Юридична Сотня залучилася підтримкою осіб, яким прийняття 9 законопроектів може безпосередньо допомогти – ветеранів та родини загиблих захисників.

 

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” use_grid_padding=”on” width_unit=”on” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” parallax_3=”off” parallax_method_3=”off” parallax_4=”off” parallax_method_4=”off” column_padding_mobile=”on” module_class=”coordinators-box”][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Тамара Коваленко ” name=”Тамара Коваленко ” position=”дружина загиблого захисника України” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/kovalenko.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][tm_pb_team_member admin_label=”Оксана Якубова” name=”Оксана Якубова” position=”учасниця бойових дій” image_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/jakubova.jpg” animation=”off” text_alignment=”left” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_team_member][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_4″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Протягом роботи 8 сесії Верховної Ради юристи Юридичної Сотні відвідували профільні комітети на яких наголошували на важливості прийняття 9 законопроектів.

[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/IMG_7724.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”] [/tm_pb_image][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

На початку кожного пленарного тижня Юридична Сотня надсилала народним депутатам, їх помічникам, громадським організаціям та експертам аналіз законопроектів, які виносяться на голосування. В тому числі, наголошувала на важливості зазначених 9 законопроектів.

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Вісники Юридичної сотні” button_url=”/diialnist/visnyky/” url_new_window=”off” button_text=”Вісники Юридичної сотні” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link blue-link” button_bg_color=”rgba(129,215,66,0.87)” module_id=”blue”] [/tm_pb_button][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_button admin_label=”Завантажити презентацію” button_url=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/Zakonodavchi_zminy-copy.pdf” url_new_window=”off” button_text=”Завантажити презентацію” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Згадки в медіа” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”mentions-media”]

Згадки в медіа

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”1_2″][tm_pb_text admin_label=”Раді пропонують виділити” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Раді пропонують виділити день на законопроекти
про соціально-правовий захист учасників АТО

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://ukr.lb.ua/news/2017/09/14/376475_radi_proponuyut_vidiliti_den.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Експерт: Раді треба виділити” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Експерт: Раді треба виділити
день на законопроекти для воїнів АТО

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”http://qha.com.ua/ua/politika/ekspert-radi-treba-vidiliti-den-na-zakonoproekti-dlya-voiniv-ato/21189/” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Раду закликали розглянути” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Раду закликали розглянути законопроекти
щодо учасників війни України проти агресії РФ

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”http://yur-gazeta.com/golovna/radu-zaklikali-rozglyanuti-zakonoproekti-shchodo-uchasnikiv-viyni-ukrayini-proti-agresiyi-rf.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Трансляція круглого столу: %22Захистити захисників: місія (не) здійсненна%22 ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Трансляція круглого столу: “Захистити

захисників: місія (не) здійсненна”

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://ukr.lb.ua/society/2017/09/14/376469_translyatsiya_kruglogo_stolu.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Нардепам вистачило б дня, щоб прийняти важливі для ветеранів АТО закони, — юристи ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Нардепам вистачило б дня, щоб прийняти

важливі для ветеранів АТО закони, — юристи

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://hromadskeradio.org/programs/kyiv-donbas/nardepam-vystachylo-b-dnya-shchob-pryynyaty-vazhlyvi-dlya-veteraniv-ato-zakony-yurysty” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Законы для военных: проголосовать, нельзя откладывать ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Законы для военных: проголосовать,

нельзя откладывать

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.unian.net/society/2141534-zakonyi-dlya-voennyih-progolosovat-nelzya-otkladyivat.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Популісти в дії: Рада ігнорує важливі для ветеранів ато і контрактників зсу закони ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Популісти в дії: Рада ігнорує важливі

для ветеранів ато і контрактників зсу закони

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”http://www.umoloda.kiev.ua/number/3214/188/115934/” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”#політикаUA 5.12.17 Леся Василенко ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

#політикаUA 5.12.17 Леся Василенко

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.youtube.com/watch?v=z_VlGZm92xE” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_2″][tm_pb_text admin_label=”Леся Василенко:” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Леся Василенко: «Діючі законодавчі акти щодо ветеранів є застарілими. Вони діють не в усіх моментах»

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.youtube.com/watch?v=SMj6CaFGY1k” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Питання соціально-правового” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Питання соціально-правового
захисту учасників АТО розглянуть у ВРУ

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”http://nrcu.gov.ua/news.html?newsID=59603″ url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Беззахисні захисники ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Беззахисні захисники

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.youtube.com/watch?v=d65XQ2u5Sic” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Волонтери АТО висунули вимогу Верховній Раді ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Волонтери АТО висунули вимогу Верховній Раді

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”http://24tv.ua/volonteri_ato_visunuli_vimogu_verhovniy_radi_n864639″ url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Чого вимагають від Парубія ветерани АТО? ” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Чого вимагають від Парубія ветерани АТО?

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.radiosvoboda.org/a/28715824.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”Ветеранів АТО цікавить безмитний ввіз авто та статус добровольців – голова ГО «Юридична сотня»” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Ветеранів АТО цікавить безмитний ввіз авто

та статус добровольців – голова ГО «Юридична сотня»

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.radiosvoboda.org/a/28741981.html” url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][tm_pb_text admin_label=”АТОшний %22висяк%22: Які потрібні військовим закони застрягли в Раді” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

АТОшний “висяк”: Які потрібні військовим

закони застрягли в Раді

[/tm_pb_text][tm_pb_button admin_label=”Посилання на статтю” button_url=”https://www.depo.ua/ukr/war/yaki-atoshni-zakoni-zavisli-v-radi-i-scho-z-cim-robiti-infografika-20171205687697″ url_new_window=”off” button_text=”Посилання на статтю” button_alignment=”left” custom_button=”off” button_letter_spacing=”0″ button_use_icon=”default” button_icon_placement=”right” button_on_hover=”on” button_letter_spacing_hover=”0″ module_class=”link yellow-link”] [/tm_pb_button][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]

Законом України “Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та їхніх дітей для здобуття професійно-технічної та вищої освіти”  розширено коло учасників бойових дій та їхніх дітей, які мають прав на державну цільову підтримку для здобуття професійно-технічної та вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах.  Зокрема, особам, які брали безпосередню участь в АТО у складі добровольчих формувань, що в подальшому були включені до складу Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, учасникам бойових дій на території інших країн та їхнім дітям. Також знято обмеження, відповідно до якого держава забезпечує державну цільову підтримку для здобуття професійно-технічної та вищої освіти лише до 23-х років.

“Юридична Сотня” пояснює: якими освітніми пільгами зможуть скористатися ветерани https://prm.ua/116363/

Закон був прийнятий 27.02.2018 року, набрав чинності 01.01.2019 року.

Законом України «Про внесення зміни до статті 21-4 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” щодо удосконалення окремих питань виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності іноземців або осіб без громадянства, які проходять військову службу у Збройних Силах України» встановлено однакові розміри одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності для усіх бійців ЗСУ, у тому числі для іноземців.

Нагадаємо, що розмір одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності іноземцям і особам без громадянства, які проходять військову службу у Збройних Силах України встановлено Законом України «Про військовий обов’язок та військову службу», а не Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Закон був прийнятий 19.04.2018 року, набрав чинності 16.05.2018 року.

Необхідність прийняття Закону була пов’язана із тим, що право на отримання грошової компенсації за піднайом (найом) жилого приміщення мали лише для військовослужбовців офіцерського складу та курсантів вищих військових навчальних закладів. Військовослужбовці рядового, сержантського та старшинського складу військової служби за контрактом змушені вирішувати житлове питання за рахунок власних коштів та можливостей, у зв’язку з недостатньою кількістю спеціально пристосованих казарм та сімейних гуртожитків, в яких повинні розміщуватись такі військовослужбовці.
Таким чином Закон України «Про внесення зміни до статті 12 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”» передбачає надання компенсації за піднайом житла для військовослужбовців рядового, сержантського та старшинського складу.
Закон був прийнятий 8 лютого, набрав чинності 21.03.2018 року. Проте Кабінет Міністрів України вніс відповідні зміни до постанови, яка регулює порядок виплати допомоги за піднайом лише 27 грудня 2018 року, а чинності ці зміни набули 3 січня 2019 року. Тобто, сьогодні контрактники вже можуть отримувати компенсацію за піднайом житла.
Для отримання компенсації військовослужбовець повинен подати рапорт командиру військової частини разом з необхідними документами (паспорт, ідентифікаційний, витяг чи інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, довідки про реєстрацію місця проживання, документи, що підтверджують родинні стосунки і т.д.; повний перелік документів передбачений постановою КМУ №450 від 26 червня 2013 року. Розмір компенсації встановлюватиметься керівниками кожного з відомств з розрахунку, що він не може перевищувати:
у місті Київ – 2-х прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня
календарного року – 3 842 грн. у ЗСУ наприклад встановили 3400;
в обласних центрах – 1,5 розміри ПМ – 2 779,5 грн (в ЗСУ – 2550 грн);
в інших населених пунктах – 1 розміру ПМ – 1921 грн. (в ЗСУ – 1700 грн)
При цьому за наявності трьох і більше членів сім’ї зазначені розміри збільшуються в 1,5 рази.

Відповідно до прийнятого Закону України «Про внесення змін до статті 10-1 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” щодо неврахування часу проїзду в межах України до місця проведення відпустки та назад» щорічна відпустка під час дії особливого періоду надається терміном на 30-45 днів (залежно від вислуги) без урахування часу, необхідного для проїзду в межах України до місця проведення відпустки та назад, але не більше двох діб в один кінець.

Закон прийнято у зв’язку із тим, що часто військовослужбовці близько доби витрачають на те, щоб щоб дістатися з позицій своєї частини до залізничної або автобусної станції, щоб доїхати до Києва. І півдоби – добу, щоб дістатися до місця призначення. За таких умов втрачається 2-4 дні відпустки. Таким чином порушувались права військовослужбовців.

Крім того, при наданні відпустки за сімейними обставинами, відпусток військовослужбовців строкової служби  тощо, терміни відпусток обчислюються без врахування часу до місця проведення відпустки та назад.

Закон був прийнятий 22.05.2018 року, набрав чинності 27.06.2018 року.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення окремих питань проходження громадянами військової служби» врегульовано право на звільнення з військової служби осіб, які уклали контракти про проходження військової служби до кінця особливого періоду і отримали право на звільнення ще у 2017 році та у 2018 році.
Крім того, Закон підвищує граничний вік (до 30 років) прийому громадян (у тому числі військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період) на військову службу (навчання) курсантів вищих військових навчальних закладів або військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів.
Законом також надано право залишатись на військовій службі військовослужбовцям, які отримали травми, поранення чи інші ушкодження здоров’я під час участі в бойових діях. На виконання цієї норми було прийнято ряд підзаконних нормативно правових актів:
– Наказ МОУ від 22.08.2018 №422 «Про затвердження Змін до Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України»;
– Наказ МОУ від 14.08.2018 №410 «Про затвердження Переліку посад, що можуть бути заміщені військовослужбовцями, які визнані ВЛК непридатними до військової служби»;
– Наказ МОУ від 10.10.2018 №510 «Про затвердження Переліку органів військового управління, військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій, в яких посади можуть бути заміщені військовослужбовцями, які визнані ВЛК непридатними до військової служби»
Закон було прийнято 05 квітня 2018 року, набрав чинність 23 червня 2018 року.

Після майже трьох років складних переговорів та погоджень 21 червня 2018 року Верховна Рада ухвалила закон про національну безпеку України, який було внесено президентом.

Завдання документу – наблизити сектор безпеки й оборони до систем країн-членів НАТО.
Зокрема, Закон визначає, над якими сферами здійснюють контроль президент України, Рада національної безпеки й оборони, Верховна Рада, Кабінет міністрів і розмежовує фунції різних органів та інституцій сектору.
Сектор безпеки та оборони України містить чотири взаємопов’язаних складові: сили безпеки; сили оборони; оборонно-промисловий комплекс; громадяни і громадські об’єднання, які добровільно беруть участь у гарантуванні національної безпеки.
Однією з основних новацій закону є розмежування цивільно-планувальних та воєнно-операційних функцій сектору оборони.
Також варто відзначити вимогу щодо призначення міністра оборони та його заступників з числа цивільних осіб з 2019 року.