110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо пільгових умов ввезення на митну територію України транспортних засобів (4172 від 30.09.2020)

Ініціатори: Брагар Євгеній Вадимович, Юраш Святослав Андрійович, Стернійчук Валерій Олександрович, Ковальов Олексій Іванович, Гривко Сергій Дмитрович (IX скликання).

Суть: законопроєкт пропонує податкові пільги для ввезення транспортних засобів 

Зміст 

1) Законопроєкт пропонує звільнення від оподаткування операцій із ввезення на митну територію України транспортних засобів для особистого користування з повною масою не більше 3,5 т та причепів до них у кількості не більше однієї одиниці один раз на 5 років, якщо середня вартість транспортного засобу складає не більше 100 мінімальних заробітних плат на відповідний рік (станом на сьогодні це 500000 грн) для осіб з інвалідністю або  членів сім’ї особи з інвалідністю, законних представників недієздатних осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, яким установлено першу та другу групу інвалідності безтерміново (або третю групу інвалідності безтерміново, якщо такі особи мають право на отримання авто безоплатно або на пільгових умовах відповідно до статті 26 Закону України “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”) і знаходяться на обліку для забезпечення автомобілем,  УБД в АТО/ООС, осіб, що мають статус  «інвалід  внаслідок війни»  та «член сім’ї загиблого», осіб, що мають статус «багатодітна сім’я», «прийомна сім’я» ( за умови  виховання та спільного проживання), «дитячий будинок сімейного типу», визначені у абзацах 17, 18, 19 статті 1 Закону  України  “Про охорону дитинства”. 

  2) У разі ввезення на митну територію України транспортних засобів у кількості більше однієї одиниці передбачене цим пунктом звільнення від сплати податку на додану вартість застосовується тільки до однієї одиниці транспортного засобу за вибором особи, яка ввозить такі транспортні засоби.

3) Законопроєкт передбачає звільнення від оподаткування транспортним податком автомобілів спеціального та  спеціалізованого призначення, у тому числі  швидкої медичної допомоги, установ та організацій, які повністю утримуються за рахунок державного та місцевого бюджетів; транспортних  засобів, що  входять до складу Збройних сил України,  інших, утворених відповідно до законів України військових формувань, будинків маляти, шкіл-інтернатів тощо. 

4) Пільгу можуть використати особи, які ввезли транспортний засіб на митну територію України до 01.09.2020 (якщо автомобіль не старше 1992 року випуску та відповідає іншим умовам для використання пільги).

Переваги: законопроєкт пропонує більш доступне ввезення авто із-за кордону на митну територію України для ветеранів.

Недоліки: законопроєкт потребує значного технічного доопрацювання, оскільки поділяє ветеранів на категорії, містить згадку про статус “інваліда війни” (хоча наразі в законодавстві закріплено статус “Особи з інвалідністю внаслідок війни” та групи для дітей з інвалідністю (натомість чинними є статуси “Дитина з інвалідністю” та “Дитина з інвалідністю підгрупи А”). Законопроєкт пропонує надати таку пільгу для членів сім’ї особи з інвалідністю, проте окремого пільгового статусу такі особи не мають. Невизначеною залишається мета ввезення такими особами транспортного засобу:  для власного користування чи для потреб особи з інвалідністю внаслідок війни. Окремого статусу для особи “дитячий будинок сімейного типу” теж не передбачено (Сімейний кодекс України поділяє таку сім’ю на осіб зі статусом “батьки-вихователі” та вихованці (діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування)). Об’єктом транспортного податку є лише автомобілі з вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати на 1 січня відповідного року (1 771 125 грн станом на 2020 рік), натомість звільнення від транспортного податку в проєкті має додаткові корупційні ризики. Законопроєкт не містить фінансово-економічного обґрунтування. 

Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]