[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
ЗАКОНОПРОЄКТ № 4392 від 17.11.2020 (основний)
Проєкт Закону про внесення змін до законодавства України про адміністративні правопорушення, кримінального законодавства та кримінального процесуального законодавства щодо діяльності Служби безпеки України та розвідувальних органів
Ініціатори законопроєкту: Іонушас Сергій Костянтинович, Корнієнко Олександр Сергійович, Арахамія Давид Георгійович, Завітневич Олександр Михайлович, Безугла Мар’яна Володимирівна, Павлюк Максим Васильович, Фролов Павло Валерійович, Галайчук Вадим Сергійович, Ткаченко Максим Миколайович, Захарченко Володимир Васильович, Медяник В’ячеслав Анатолійович, Леонов Олексій Олександрович, Бакумов Олександр Сергійович, Мисягін Юрій Михайлович, Арешонков Володимир Юрійович, Жмеренецький Олексій Сергійович, Неклюдов Владлен Михайлович, Янченко Галина Ігорівна, Здебський Юрій Вікторович, Мотовиловець Андрій Вікторович, Дануца Олександр Анатолійович, Жупанин Андрій Вікторович, Дубінський Олександр Анатолійович, Хоменко Олена Вікторівна, Наталуха Дмитро Андрійович, Буймістер Людмила Анатоліївна, Чернєв Єгор Володимирович, Юнаков Іван Сергійович, Негулевський Ігор Петрович, Горбенко Руслан Олександрович, Забродський Михайло Віталійович, Мошенець Олена Володимирівна.
Суть законопроєкту: має на меті врегулювати діяльність Служби безпеки України в контексті досудового розслідування кримінальних правопорушень, а також узгодити деякі положення КК України із ЗУ “Про розвідку” шляхом регламентації певних гарантій захисту від переслідування співробітників розвідувальних органів.
Зміни, що пропонуються
Складання протоколів відповідно до цієї статті покладається на співробітника СБУ, а розгляд таких справ — на суддів районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.
Та навпаки, Генеральний прокурор (виконуючий обов’язки Генерального прокурора) вмотивованою постановою може віднести до підслідності детективів НАБУ кримінальні провадження за деякими статтями, що належать до підслідності слідчих органів СБУ.
Висновки до законопроєкту
Позитив: спроба розмежувати підслідність СБУ та НАБУ, установлення захисту співробітників розвідувальної діяльності тощо.
Негатив: хоча правопорушення за статтями, які належать до підслідності СБУ та НАБУ, і розмежовано, проте за Генпрокурором залишається можливість це змінювати, наприклад, якщо відповідні правопорушення становлять загрозу державній безпеці України. Попри те, що СБУ позбавлене повноважень розглядати економічні злочини, вона має можливість в інший спосіб впливати на бізнес, зокрема, запровадивши статтю 185-14 КУпАП, через обов’язкові до виконання запити на певну інформацію, що може мати в подальшому вплив на діяльність таких підприємств. Доступ органів СБУ до будь-якої інформації створює ризики порушення конституційних прав і свобод людини й громадянина, визначених у Конституції України щодо невтручання в особисте та сімейне життя, несанкціонованого доступу СБУ до конфіденційної інформації про особу, її зберігання і поширення тощо.
Позиція Юридичної сотні: доопрацювати.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]