[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Повна назва. Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про основи національного спротиву” щодо надання можливості територіальній обороні виконувати завдання в районах ведення воєнних (бойових) дій
Номер і дата реєстрації: №6521 від 17.01.2022
Ініціатори: Костенко Роман Васильович, Рудик Кіра Олександрівна, Іонова Марія Миколаївна, Геращенко Ірина Володимирівна, Совсун Інна Романівна та інші (IX скликання).
Фракції: ПП “Голос”, “Європейська солідарність”, “Слуга народу”.
Мета: надати можливість територіальній обороні виконувати завдання разом з іншими угрупованнями військ (сил), призначених для відсічі збройної агресії проти України в районах ведення воєнних (бойових) дій задля більш ефективних загальнодержавних, воєнних і спеціальних заходів під час протидії воєнним загрозам.
Зміст. Проєкт визначає завданням територіальної оборони своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості, незалежно від розгортання на такій території військ (сил), призначених для ведення воєнних (бойових) дій. Виконання завдань територіальної оборони, відповідно до проєкту, може здійснюватися на всій території України включно з районами ведення воєнних (бойових) дій (винятково за рішенням Головнокомандувача ЗСУ).
Довідково. Відповідно до чинного ЗУ “Про основи національного спротиву”, територіальна оборона може діяти лише до моменту розгортання військ (сил), призначених для відсічі збройної агресії, воєнних (бойових) дій. Виконання завдань територіальної оборони здійснюється поза районами ведення воєнних (бойових) дій.
Позитив: проєкт спрямований на залучення сил територіальної оборони для здійснення відсічі збройної агресії безпосередньо в районах ведення воєнних (бойових) дій, що потенційно посилює протидію загрозі зі сторони держави-агресора.
Негатив: проєкт не має комплексного характеру та не передбачає, наприклад, вимог щодо набуття силами тероборони додаткових знань і навичок для ефективної взаємодії з іншими силовими відомствами саме в умовах воєнних (бойових) дій, а також не визначає перелік випадків, коли застосування сил ТрО можливе в умовах ведення воєнних (бойових) дій, покладаючи цю відповідальність одноосібно на Головнокомандувача ЗСУ. З огляду на це потребує висновку Міністерства оборони України.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати після доопрацювання.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]