110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text”]

Проєкт Закону “Про внесення змін до розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (щодо відтермінування введення в дію частини десятої статті 10)”

Ініціатори: Радуцький Михайло Борисович, Дубнов Артем Васильович, Дмитрієва Оксана Олександрівна, Вагнєр Вікторія ОлександрівнаСтефанишина Ольга Анатоліївна, Булах Лада Валентинівна, Заславський Юрій Іванович, Довгий Олесь Станіславович, Дубневич Ярослав Васильович, Зуб Валерій Олексійович, Кузьміних Сергій Володимирович, Дубіль Валерій Олександрович, Перебийніс Максим Вікторович.

Зміст: поданим законопроєктом пропонується змінити дату (з 1 січня 2021 року на 1 січня 2022 року), якою вводиться в дію ч. 10 ст. 10 цього закону, і відповідно до якої оплаті за рахунок коштів Державного бюджету України підлягають лікарські засоби, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів, і підлягають закупівлі за кошти державного бюджету.

Можливість закуповувати лікарські засоби, які не були включені до Національного переліку основних лікарських засобів, існує як перехідний період із 2017 року. У грудні 2019 року перехідний період мав би закінчитись, однак його дію було відтерміновано до грудня 2020 року. Дія порядку не поширюється на закупівлі ДП “Медичні закупівлі України”, закупівлі місцевих органів влади, інсуліну, а також (з вересня 2020 року) на закупівлю вакцин від COVID-19. 

Переваги: дозволить вчасно та без перешкод закупити необхідні препарати для лікування деяких захворювань.

Недоліки: 

  1. Оскільки перехідний період пропонується перенести повторно, у супровідних документах до законопроєкту мало б бути належне обґрунтування причин неготовності уповноважених суб’єктів забезпечити виконання відповідних вимог закону. Адже саме по собі механічне відтермінування введення в дію відповідної норми закону, як свідчить практика, навряд чи дозволить розв’язати зазначену проблему.
  2. Невключення лікарських засобів до Нацпереліку може стати приводом для зловживань, оскільки порядки закупівлі медичних препаратів, не включених до Нацпереліку, не містять конкретних наіменувань лікарських засобів. Їхня закупівля здійснюється на розсуд суб’єкта закупівлі. 

Рекомендація Юридичної сотні: може бути прийнятий, щоб запобігти ситуації зупинення закупівель. Однак мають бути визначені умови, які дозволять унести всі необхідні препарати до Нацпереліку протягом 2021 року. 

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]