[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text”]
Проєкт Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо основ соціального захисту заручників та інших осіб, потерпілих від терористичного акту” №4579 від 11.01.2021
Ініціатори: Геращенко Ірина Володимирівна, Іонова Марія Миколаївна, Княжицький Микола Леонідович, Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна, Чийгоз Ахтем Зейтуллайович, Федина Софія Романівна, В’ятрович Володимир Михайлович, Павленко Ростислав Миколайович, Бондар Михайло Леонтійович, Саврасов Максим Віталійович, Синютка Олег Михайлович, Кубів Степан Іванович, Фріз Ірина Василівна, Бобровська Соломія Анатоліївна, Шараськін Андрій Андрійович, Клименко Юлія Леонідівна, Умєров Рустем Енверович, Піпа Наталія Романівна, Юрчишин Ярослав Романович.
Зміст проєкту: пропонує передбачити механізм відшкодування шкоди постраждалим унаслідок терористичного акту, упроваджує одноразову грошову допомогу для постраждалих.
Зауваження до змісту проєкту
Пропонує норми щодо відшкодування шкоди, завданої терористичним актом. Однак законодавство України вже містить відповідну нормативно-правову базу (Глава 82 Цивільного кодексу України, Закон України «Про боротьбу з тероризмом» та Глава 17 Кодексу Цивільного захисту населення).
Проєкт передбачає механізм відшкодування шкоди для постраждалих унаслідок теторисних дій у зоні АТО/ООС та пропонує внести зміни щодо відшкодування до закону “Про боротьбу з тероризмом”. Проєкт передбачає, що звернутися за виплатою відповідної одноразової грошової допомоги можна в строк, що не перевищує двох років з моменту вчинення терористичного акту та/або завершення антитерористичної операції. Якщо проєкт має на меті відшкодування внаслідок терористичного акту в межах дії антитерористичної операції, слід зауважити, що у 2018 році антитерористична операція була переформатована в Операцію об’єднаних сил, тому норми проєкту вже не актуальні та не будуть працювати на практиці.
Проєкт пропонує одноразову грошову допомогу для осіб, постраждалих від терористичного акту, розмір якої встановлюється на відповідний рік Кабінетом Міністрів України, але не може бути меншим ста тисяч гривень на одну постраждалу особу, а також родичам у разі смерті особи, постраждалої від терористичного акту. Розмір такої допомоги не може бути нижчим ніж п’ятдесят тисяч гривень. Недостатньо обґрунтованим видається підхід щодо розмірів виплати, оскільки виплата для сім’ї загиблого є меншою, ніж постраждалій особі. Крім того, відсутнє фінансово-економічне обґрунтування розмірів виплат.
Проєкт містить деталізований порядок призначення допомоги, який має визначатись на підзаконному рівні, а не в тексті закону.
Проєкт пропонує передбачити право на житло, однак згідно Кодексу цивільного захисту населення постраждалі вже мають право на забезпечення житлом та матеріальну допомогу. Також у вересні 2020 року був прийнятий порядок виплати грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновані внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (Постанова КМУ від 2 вересня 2020 р. № 767).
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]