110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Повна назва. Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за самовільне проникнення на військові об’єкти

Ініціатор. Кабінет Міністрів України.

Номер і дата реєстрації. 5703 від 24.06.2021.

Мета. Відповідно до пояснювальної записки, відбувається зростання кількості випадків проникнення на військові об’єкти сторонніх осіб, у тому числі з метою вчинення диверсій. Відповідальність за вчинення диверсій передбачена Кримінальним кодексом України й карається позбавленням волі на строк до 15 років. Натомість адміністративної відповідальності за самовільне проникнення на військові об’єкти, що може бути передумовою вчинення диверсії, не передбачено. Окрім того, законопроєкт спрямований на запобігання проникненню на такі об’єкти цивільних осіб, що може бути небезпечним для їхнього життя та здоров’я. 

Зміст

  1. Проєкт визначає новий склад адміністративного правопорушення самовільне проникнення на військові об’єкти. За вчинення такого діяння передбачено покарання у вигляді штрафу від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 8500 до 17000 грн) з можливою конфіскацією знаряддя, за допомогою якого було здійснено проникнення.
  2. Проєкт також передбачає наявність кваліфікуючих ознак правопорушення у випадку повторного протягом року проникнення на військовий об’єкт буде застосоване покарання у вигляді штрафу від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 000 до 34 000 грн) з можливою конфіскацією знаряддя проникнення. Якщо порушення (перше або повторне) буде вчинене під час дії особливого періоду до особи буде застосований штраф від 17000 до 51000 тис. грн із можливою конфіскацією знаряддя проникнення. Справи про такі правопорушення будуть розглядатися районними, районними в місті, міськими  чи міськрайонними судами (суддями).
  3. Проєкт містить визначення військових об’єктів, до яких належать: ділянка місцевості з розташованими на ній будівлями, спорудами, майданчиками для відкритого зберігання військової та іншої техніки, боєприпасів і майна; військові транспортні засоби, озброєння та військова техніка, будівлі та споруди, які стоять окремо, приміщення в цих будівлях і спорудах, які огороджені огорожею (визначені показчиками на місцевості) та (або) з розміщенням вивісок на будинках щодо їхньої приналежності до об’єктів Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, правоохоронних та розвідувальних органів, державних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, які охороняються військовослужбовцями, працівниками воєнізованої або сторожової охорони.

Довідково: відповідно до п. 5 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 грн, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної пп. 169.1.1 ст. 169 розділу IV ПКУ для відповідного року. Податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.

Переваги: посилення відповідальності у випадку самовільного незаконного проникнення особи на військові об’єкти. 

Недоліки: проєкт не розрізняє відповідальність за проникнення на військові об’єкти, які вчинені з диверсійною метою або без такої мети. Водночас в Україні є практика притягнення до кримінальної відповідальності у випадку вчинення замаху на диверсію як злочину проти основ національної безпеки України .

Позиція Міністерства юстиції України: проєкт у цілому підтримується (зауважень до змісту не висловлено).

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати після доопрацювання.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]