[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Повна назва. Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за самовільне проникнення на військові об’єкти
Ініціатор. Кабінет Міністрів України.
Номер і дата реєстрації. 5703 від 24.06.2021.
Мета. Відповідно до пояснювальної записки, відбувається зростання кількості випадків проникнення на військові об’єкти сторонніх осіб, у тому числі з метою вчинення диверсій. Відповідальність за вчинення диверсій передбачена Кримінальним кодексом України й карається позбавленням волі на строк до 15 років. Натомість адміністративної відповідальності за самовільне проникнення на військові об’єкти, що може бути передумовою вчинення диверсії, не передбачено. Окрім того, законопроєкт спрямований на запобігання проникненню на такі об’єкти цивільних осіб, що може бути небезпечним для їхнього життя та здоров’я.
Зміст
Довідково: відповідно до п. 5 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 грн, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної пп. 169.1.1 ст. 169 розділу IV ПКУ для відповідного року. Податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.
Переваги: посилення відповідальності у випадку самовільного незаконного проникнення особи на військові об’єкти.
Недоліки: проєкт не розрізняє відповідальність за проникнення на військові об’єкти, які вчинені з диверсійною метою або без такої мети. Водночас в Україні є практика притягнення до кримінальної відповідальності у випадку вчинення замаху на диверсію як злочину проти основ національної безпеки України .
Позиція Міністерства юстиції України: проєкт у цілому підтримується (зауважень до змісту не висловлено).
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати після доопрацювання.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]