110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Проєкт Закону про Захисників / Захисниць України та членів їх сімей (№4389 від 17.11.2020)

Ініціатор: Остапенко Анатолій Дмитрович (IX скликання).

Суть: Закон пропонує новий статус —  Захисник (Захисниця) України та член сім’ї загиблого (померлого) Захисника, Захисник з інвалідністю та Захисник з особливими бойовими заслугами для осіб, що брали безпосередню участь в АТО/ООС (при цьому ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” залишається чинним у частині, що не стосується ветеранів АТО/ООС та осіб, прирівняних до них. 

Зміст

Довідково: реімбурсація —  механізм повного або часткового відшкодування суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі лікарськими засобами, вартості лікарських засобів, що були відпущені пацієнту на підставі рецепта, за рахунок коштів Державного бюджету України.

Позитив: у випадку зняття відповідної групи інвалідності особа, яка мала статус Захисника з інвалідністю, не повинна повторно проходити процедуру встановлення статусу Захисника України.

Проєкт передбачає програму переходу від військової до цивільної кар’єри (передбачено дистанційну професійну перепідготовку тривалістю не менше 200 годин до завершення контракту за рахунок службового часу, інформування з юридичних питань, фінансової грамотності, консультування щодо працевлаштування або підприємницької діяльності, проте така програма затверджується на рівні КМУ).

Негатив: реалізація державної гарантії щодо безоплатного проїзду приміським та міським транспортом (або надання електронних квитків) знову покладається на місцеві бюджети. Посвідчення УБД та осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів сімей загиблих підлягають заміні (на підставі тих документів, що вже є у відповідних комісіях —  без додаткового звернення). Проєкт поділяє ветеранів на категорії, залежно від бойових дій, де такі особи брали участь, передбачає різну державну підтримку для осіб, залежно від підстави набуття ветеранського статусу, що суперечить конституційному принципу рівності. 

До проєкту не надано фінансово-економічне обґрунтування, окремі його положення суперечать проєкту №4388, наданого цим же суб’єктом законодавчої ініціативи.

Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт з урахуванням законопроєкту №3407, а також у частині фінансово-економічного обґрунтування. 

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]