[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Повна назва проєкту: “Про внесення змін до Закону України “Про правовий режим воєнного стану” щодо вдосконалення правового регулювання процедури припинення та скасування режиму воєнного стану”
Номер і дата реєстрації: № 5556 від 24.05.2021.
Ініціатор: Гончаренко Олексій Олексійович.
Фракція: ЄС.
Мета проєкту: удосконалення процедури введення та скасування воєнного стану, зокрема звуження повноважень Президента України в контексті скасування воєнного стану з метою запобігання зловживань.
Основний зміст:
Довідкова інформація: наразі ЗУ “Про правовий режим воєнного стану” надає право Президенту скасовувати воєнний стан на свій розсуд, але не зобов’язує його це робити, а також не передбачає прийняття відповідного рішення на основі пропозицій РНБО чи парламенту, на відміну від старого закону від 2000 року, де РНБО та ВРУ були наділені такими повноваженнями.
Народний депутат Бублик Юрій Васильович 27 грудня 2017 року в парламенті попереднього скликання зареєстрував аналогічний законопроєкт № 7456, проте 29 серпня 2019 року його було відкликано.
Недоліки: у висновку щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи до проєкту № 7456 (VIII скл.), а проєкт № 5556 є ідентичним до нього, указано, що відповідні пропозиції можуть послабити інститут Президента України, який до того ж є Верховним Головнокомандувачем, адже для нього навіть не передбачена можливість ініціювати рішення про скасування воєнного стану.
Техніко-юридичні зауваження:
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]