110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Повна назва: Законопроєкт № 3947 від 30.07.2020 (основний). Проєкт закону про Статут з охорони Національною гвардією України ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів та спеціальних вантажів

Ініціатор законопроєкту: Шмигаль Денис Анатолійович (Кабінет Міністрів України).

Суть законопроєкту: на виконання ч. 2 ст. 2 ЗУ “Про Національну гвардію України” затвердити Статут з охорони НГУ ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання державної власності, важливих державних об’єктів та спеціальних вантажів. Статут має на меті регламентувати правові засади організації і порядку несення військової служби під час виконання таких обов’язків.

Зміни, що пропонуються

  • Визначено понятійний апарат.
  • Визначено права та обов’язки військовослужбовців варт з охорони важливих державних об’єктів і спеціальних вантажів.
  • Охорона здійснюється військовими частинами НГУ у взаємодії з адміністраціями важливих державних об’єктів, що охороняються, а також компетентними органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
  • Охорона важливого державного об’єкта здійснюється на основі плану, який складається зі схеми охорони, пояснювальної записки до нього й табелів постів.
  • Тривалість несення служби становить 12 або 24 години. Зміна чатових варти з охорони важливого державного об’єкта, які несуть службу на постах, проводиться розвідними через 2-4 години. Начальникові варти дозволено відпочивати (спати), знявши взуття та одяг, не більше 6 годин на добу в час, який визначається командиром військової частини, від якої споряджено варту, помічникові начальника варти, розвідному — не більше 6 годин на добу — з дозволу начальника варти, особовому складу варти — не менше 6 годин на добу у вільний від несення служби на постах час — з дозволу начальника варти.
  • Варта має право проводити поверхневу перевірку, яка здійснюється військовослужбовцем відповідної статі, а щодо осіб протилежної статі — лише з використанням спеціального приладу або засобу.
  • Описані особливості застосування фізичної сили, спеціальних засобів та вогнепальної зброї.
  • Унести зміни до ст. 13 ЗУ “Про Національну гвардію України”, доповнивши її положенням про те, що військовослужбовці мають право затримувати, доставляти та/або передавати поліцейським, адміністрації об’єктів осіб, які порушили встановлений внутрішньо об’єктовий режим.

Позитив

Затвердження такого Статуту не розширює права і обов’язки військовослужбовців НГУ, оскільки законопроєкт лише спрямований на виконання ч. 2 ст. 2 ЗУ “Про Національну гвардію України”, положення якої чинні ще з 2015 року. Отже, потреба в регламентації правових засад організації і порядку несення військової служби в цій сфері існує приблизно 5 років.

Однозначно позитивними моментами є визначення умов поверхневої перевірки, які забезпечують діяльність військовослужбовців у межах їхніх повноважень та запобігають порушенню положень Кримінального процесуального кодексу України, а також регламентація особливостей застосування фізичної сили, спеціальних засобів та вогнепальної зброї, зокрема в умовах поганої видимості тощо.

Позиція Юридичної сотні: підтримати.