[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про житловий фонд соціального призначення” щодо забезпечення громадян соціальним житлом (№ 4007 від 01.09.2020)
Ініціатори законопроекту: народні депутати України Тимошенко Ю.В., Івченко В. Є., Соболєв С.В., Цимбалюк М.М., Лабунська А.В., Євтушок С.М.
Зміст: законопроєктом передбачено, що право для отримання соціального житла визначається з урахуванням фактичного прожиткового мінімуму, а не розміру загального показника прожиткового мінімуму, як це визначено чинним законом.
Зміни, що пропонуються
Чинним Законом “Про житловий фонд соціального призначення” визначено, що правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України, середньомісячний сукупний дохід яких за попередній рік з розрахунку на одну особу в сумі менший від величини опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті та прожиткового мінімуму. Авторами проєкту пропонується в даному питанні відштовхуватися не від розміру загального показника прожиткового мінімуму, а від фактичного прожиткового мінімуму.
Так, станом на липень 2020 року, за даними Міністерства соціальної політики України, розмір фактичного прожиткового мінімуму становив 3 895 грн (з урахуванням суми обов’язкових платежів – 4 466 грн). У той же час, відповідно до Закону, розмір загального показника прожитковго мінімуму на липень 2020 року складав 2 118 грн, а з грудня 2020 він становитиме 2 189 грн.
Разом з тим автори законопроєкту запевняють, що реалізація такого проєкту не потребує додаткових видатків у 2020 році. А у 2021 році видатки “знайдуться” за рахунок ужиття необхідних заходів щодо недопущення укриття податків у тіньовому секторі економіки.
Позиція Юридичної сотні: законопроєкт відхилити, так як без реального обґрунтування майбутньої статті доходів з Державного бюджету 2021 року на таке збільшення бази для отримання права на соціальне житло, це чистий популізм без наміру реальної імплементації.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]