110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Повна назва проєкту. Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення правових засад діяльності Національної гвардії України

Номер і дата реєстрації: 6292 від 08.11.2021.

Ініціатори: Павлюк Максим Васильович, Крейденко Володимир Вікторович, Дануца Олександр Анатолійович, Медяник В’ячеслав Анатолійович, Богданець Андрій Володимирович та ін

Фракція: “Слуга народу”.

Мета проєкту: ​​посилення інституційної спроможності Національної гвардії України до виконання завдань за призначенням.

Основний зміст: 

  1. дозволити Національній гвардії України складати протоколи про адміністративні правопорушення в таких випадках: порушення правил карантину; дрібне хуліганство, стрільба з вогнепальної зброї в населених пунктах і в не відведених для цього місцях або з порушенням установленого порядку; куріння в заборонених місцях тощо; розпивання алкогольних напоїв у заборонених місцях; злісна непокора законному розпорядженню або вимозі поліцейського та інших органів правопорядку; публічні заклики до невиконання їхніх вимог; порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів;
  2. дозволити посадовим особам Національної гвардії України здійснювати адміністративне затримання та особистий огляд й огляд речей;
  3. надати право передавати матеріали про адміністративні правопорушення на розгляд уповноважених органів виконавчої влади або судів;
  4. надати право вимагати від фізичних осіб припинення правопорушень та дій, які перешкоджають здійсненню повноважень Національної гвардії;
  5. надати право відкрито застосовувати та вести фото- і відеозйомку;
  6. визнати адміністративним правопорушенням публічні заклики до невиконання вимог посадової особи Національної гвардії України.

Переваги: 

  1. сприяє реалізації положень, визначених Стратегією національної безпеки України;
  2. реалізація передбачених Законом України «Про Національну поліцію» повноважень військовослужбовцями Національної гвардії України під час самостійного виконання ними функцій з охорони громадського порядку.

 

Недоліки:

  1. у зв’язку з нещодавнім визначенням Нацгвардії як основного суб’єкта, на який покладається припинення масових заворушень, надання їй додаткових повноважень спричиняє значне посилення цього органу і може призвести до зловживань цими функціями з боку владної верхівки, що стане загрозою мирним зібранням;
  2. у законопроєкті зазначається стара редакція статті 259 КУпАП (доставлення порушника). У разі його прийняття це призведе до вилучення із чинної редакції норми про доставлення порушників до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (тобто військкоматів).

 

Довідкова інформація: нещодавно прийнятою Постановою КМУ від 20 серпня 2021 р. № 894 був затверджений Порядок організації діяльності та взаємодії Національної гвардії з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування щодо припинення масових заворушень, де Національна гвардія визначається основним суб’єктом, на який покладається припинення масових заворушень.

Рекомендація Юридичної сотні: не приймати законопроєкт

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]