110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Проєкт Закону № 4327 від 05.11.2020

Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування питань, пов’язаних із військовополоненими та інтернованими особами в особливий період

 

Ініціатор: Шмигаль Денис Анатолійович, Кабінет Міністрів України.

 

Суть: узгодження національного законодавства з нормами міжнародного права, а саме Женевською конвенцією, шляхом визначення повноважень і завдань державних органів у сфері здійснення заходів щодо поводження з військовополоненими та інтернованими особами в особливий період. Законопроєкт передбачає визначення завдань щодо збору, супроводження, охорони та утримання військовополонених, що покладаються на центральні органи виконавчої влади, окремі правоохоронні органи, місцеві державні адміністрації. Організація таких заходів покладається на Генеральний штаб Збройних сил України. 

 

Зміст

  1. Визначено основні поняття:
  1. Якщо особа підлягає інтернуванню, то на цей період вона не має права виїжджати за межі України (у зв’язку з цим вона не несе адміністративної відповідальності за порушення встановленого строку перебування в Україні).
  2. Регламентовано повноваження та завдання суб’єктів здійснення відповідних заходів:
  1. Відміна інтернування здійснюється в такому разі:

 

Позитив: визначення повноважень державних органів у контексті здійснення заходів щодо поводження з військовополоненими та інтернованими особами, які повинні були бути визначеними ще з 2006 року, коли було прийнято ЗУ “Про зняття застережень України до Женевської конвенції про захист жертв війни від 12 серпня 1949 року”. 

Негатив: у визначенні терміна “інтернована особа” вжито оціночні поняття, які можуть створювати складнощі під час нормозастосування, наприклад, “… якщо це є абсолютно необхідним для …”. Варто конкретніше визначити ознаки загрози для національної безпеки України, а також у якій формі вона може проявлятися, що буде слугувати підставою для інтернування відповідної особи. Фінансово-економічне обґрунтування вказує на те, що початком реалізації проєкту, періодом, необхідним для його реалізації, є уведення воєнного стану в Україні, проте всюди по тексту проєкту, зокрема в його назві, ідеться про особливий період, значення якого є ширшим , адже може діяти й без уведення воєнного стану, наприклад, як це відбувається сьогодні. 

 

Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати.

 

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]