[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Повна назва проєкту: Проєкт Закону про внесення змін до статті 7 Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» щодо відновлення прав та соціального захисту ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації
Номер і дата реєстрації: 6048 від 13.09.2021.
Ініціатори: Бакумов Олександр Сергійович, Бужанський Максим Аркадійович, Медяник, В’ячеслав Анатолійович, Дануца Олександр Анатолійович, Любота Дмитро Валерійович та інші.
Фракції: “Слуга народу”, “За майбутнє”, “Довіра”, “Батьківщина”, “Голос”, “Опозиційна платформа – За життя”.
Мета проєкту: недопущення погіршення умов соціального захисту ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ, Національної поліції, податкової міліції, державної пожежної охорони, Державної кримінально-виконавчої служби, служби цивільного захисту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації в частині надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання палива, користування квартирним телефоном і оплату проїзду порівняно з чинною редакцією Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист».
Основний зміст: проєктом закону пропонується виключити із Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» частину четверту статті 7, а саме норму про те, що 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном або 50-відсоткова знижка вартості палива; безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту (за винятком таксі), автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських маршрутів у межах України надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Ця норма була внесена до Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» Законом України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.
Переваги: виключення цієї умови сприятиме покращенню умов соціального захисту військовослужбовців та їхніх сімей.
До того ж цю норму (ч. 4 ст. 7) Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» визнано такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною) згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008. Конституційний Суд України аргументував це тим, що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їхню дію чи скасовувати їх, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя в законодавстві і, як наслідок, скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.
Отже, цей проєкт закону має на меті виключення неконституційної норми та сприяння виконанню Рішення Конституційного Суду України.
Недоліки: у пояснювальній записці зазначено про таке: “З урахуванням того, що станом на дату подання законопроєкту вказані пільги гарантовані та надаються державою, реалізація акта не потребуватиме додаткового фінансування з державного чи місцевих бюджетів”. Разом із тим не враховується те, що з виключенням цієї норми значно збільшиться кількість осіб, які претендуватимуть на пільгу, а отже, збільшиться потреба в додаткових видатках. Декларативне збільшення кількості осіб, які мають право на такі пільги, на практиці може призвести до відмов у наданні пільг та неоперативному наданні їх через нестачу коштів. Схожу ситуацію зараз маємо з виплатами до 5 травня, коли рішення судів про перерахунок не виконуються через відсутність фінансування.
Висновок комітету: опрацьовується в КомітетіРекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]