110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[/tm_pb_text][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Основний зміст проєкту

До видатків, що здійснюються з Державного бюджету України, проєкт пропонує віднести не лише реалізацію певних проєктів чи проведення заходів, як це передбачено чинним законодавством, але й видатки на інституційну підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю. Видатки на інституційну підтримку таких ГО проєкт передбачає також із місцевих бюджетів (з яких, крім того, здійснюватиметься фінансування соціальних об’єктів таких ГО, які надають послуги особам з інвалідністю).

Переваги проєкту

Підтримка ГО осіб з інвалідністю і в період між реалізацією проєктів, посилення стійкості таких організацій.

Недоліки

Проєкт, згідно з пояснювальною запискою, не потребуватиме додаткових фінансових видатків із державного чи місцевого бюджетів. Фінансування здійснюватиметься в межах видатків, передбачених щороку в державному або місцевих бюджетах. Проте з огляду на відсутність такого фінансування наразі, без додаткових видатків із державного та місцевого бюджетів норма або буде декларативною, або призведе до значного скорочення видатків на реалізацію проєктів і заходів, що негативно вплине на можливості ГО щодо власної статутної діяльності. Окрім того, проєкт не містить визначення інституційної підтримки та вимог щодо контролю цільового використання отриманих коштів, що негативно вплине на прозорість бюджетних видатків. У супровідних матеріалах до проєкту не наведено навіть орієнтовну кількість громадських об’єднань осіб з інвалідністю, що унеможливлює підрахунок обсягу необхідних видатків.

Громадська думка

“Якщо закон ухвалять, то є ризики повернутися до непрозорого механізму фінансування окремих всеукраїнських об’єднань і їхніх об’єктів — вважають в Українському незалежному центрі політичних досліджень”. Українське товариство сліпих підтримує цей законопроєкт.

Довідкова інформація

Чинне законодавство (як і законопроєкт №4607) не містить визначення інституційної підтримки.
Техніко-юридичні зауваження: проєкт передбачає бюджетну підтримку громадських об’єднань, а відповідно до ЗУ “Про громадські об’єднання” громадське об’єднання – це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Тобто проєкт передбачає надання коштів для інституційної підтримки також об’єднанням, які будуть створені юридичними особами (що ускладнює контроль за цільовим використанням такого фінансування та може призвести до нецільового використання бюджетних коштів).

Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт. [/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]