[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування якими є транспортні засоби.
Ініціатори: Ковальчук Олександр Володимирович, Сова Олександр Георгійович, Петруняк Євген Васильович, Кінзбурська Вікторія Олександрівна, Діденко Юлія Олександрівна та ін. (IX скликання).
Фракції: ПП “Слуга народу”.
Врегулювання питання митного оформлення транспортних засобів, забезпечення дотримання митних правил при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту з огляду на дотримання прав та інтересів громадян.
Протягом 180 днів із дня набрання чинності проєктом базою оподаткування ПДВ операцій з увезення на митну територію України вживаного транспортного засобу, що класифікується за товарними позиціями 8702, 8703, 8704 (якщо маса таких транспортних засобів не більше 3,5 т) та 8711 згідно з УКТ ЗЕД, увезеного на митну територію України в період до 31 грудня 2020 року, є сума сплаченого акцизного податку.
Упродовж цього ж періоду (180 днів із дня набрання чинності проєктом) ставка акцизного податку для таких ТЗ розраховується за окремою формулою: Ставка = Ставкабазова + Vе + Fе, причому базова ставка залежить від віку авто (чим старіше авто, тим більшим є розмір базової ставки), величина Vе залежить від об’єму двигуна, а Fе – від його типу (дизельний, бензиновий, змішаний). Використання вказаної формули для обчислення акцизного податку можливе для транспортних засобів, які були ввезені в період до 31 грудня 2020 року й перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту, у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію. Така формула не застосовується, якщо транспортні засоби не відповідають екологічним нормам “ЄВРО-2” (екологічний стандарт викиду, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах) і вище та/або мають походження з країни, визнаної державою-окупантом або державою-агресором, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора).
Транспортні засоби (відповідно до кодів УКТ ЗЕД), на які поширюється дія проєкту:
8702 – моторні транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія (вагою до 3,5 т);
8703 – легкові автомобілі, моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та ін (вагою до 3,5 т);
8704 – моторні транспортні засоби для перевезення вантажів (вагою до 3,5 т);
8711 – мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них та причепи (8716).
особи, які здійснили ввезення транспортних засобів без належних платежів, можуть використати запропонований проєктом механізм для дотримання вимог закону й належного оформлення ввезеного транспортного засобу.
Проєкт спрямований на тимчасове вирішення проблеми через обмежений строк його дії. Окрім того, норми мають зворотну дію в часі, оскільки стосуються транспортних засобів, які вже ввезені в період до 31 грудня 2020 року, тоді як зворотна дія закону в часі допускається лише у випадку пом’якшення (або скасування) відповідальності для осіб. У проєкті закону (та в супровідних матеріалах) немає фінансово-економічного обґрунтування та обґрунтування економічної доцільності саме запропонованих ставок акцизного податку. Натомість у пояснювальній записці до проєкту вказано, що зміна норм може призвести до збільшення надходжень до бюджету.
Висновок комітету ВРУ (від 21.01.2021): прийняти за основу.
“Шансів на те, що даний законопроєкт буде прийнято, небагато. По-перше, на розгляд парламенту будуть винесені всі 8 законопроєктів, які зібрались у Раді та стосуються розмитнення “євроблях”. По-друге, зараз 12% надходжень до держбюджету від митниці – платежі при імпорті легкових автомобілів. За 2020 рік від митних платежів за автомобілі держава отримала 13,4 млрд грн”.
ГО “Доступне авто” убачає низку недоліків у цьому законопроєкті (можливі корупційні ризики при внесенні дати ввезення авто до митної бази, колізії із чинним правовим регулюванням, викривлення цін тощо).
Техніко-юридичне зауваження: у чинному ПКУ поняття «Ставкабазова» використовується для визначення ставки податку для транспортного засобу залежно від об’єму двигуна, а проєкт передбачає використання цієї величини залежно від віку транспортного засобу, що може спричинити колізію норм податкового законодавства.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]