[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”Row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text”]
Проєкт закону про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо запровадження довічного позбавлення волі за особливо тяжкі корупційні злочини) (№4242 від 21.10.2020)
Ініціатори: Тимошенко Юлія Володимирівна, Власенко Сергій Володимирович, Наливайченко Валентин Олександрович, Третьякова Галина Миколаївна, Пузійчук Андрій Вікторович, Волинець Михайло Якович, Дубіль Валерій Олександрович, Івченко Вадим Євгенович, Кожем’якін Андрій Анатолійович, Лабунська Анжеліка Вікторівна, Мейдич Олег Леонідович, Бондарєв Костянтин Анатолійович, Немиря Григорій Михайлович, Кучеренко Олексій Юрійович, Тарута Сергій Олексійович, Крулько Іван Іванович, Соболєв Сергій Владиславович, Кириленко Іван Григорович, Цимбалюк Михайло Михайлович, Кабаченко Володимир Вікторович, Любота Дмитро Валерійович, Колихаєв Ігор Вікторович, Євтушок Сергій Миколайович, Поляков Антон Едуардович, Мазурашу Георгій Георгійович (IX скликання).
Суть: проєкт пропонує збільшити кримінальне покарання за вчинення корупційного злочину.
Зміст
Проєкт пропонує збільшити кримінальне покарання за вчинення корупційного злочину, визначивши максимальне покарання у вигляді довічного позбавлення волі за:
Довідково: для кваліфікації тяжкості правопорушень у кримінальному законодавстві застосовується розмір суми неоподатковуваного мінімуму на рівні податкової соціальної пільги, визначеної Податковим кодексом України (50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня звітного податкового року), у 2020 році ця сума складає 1051 грн.
Позитив: законопроєкт покликаний мінімізувати можливості виникнення корупційних ризиків шляхом збільшення відповідальності за вчинення особливо тяжких корупційних злочинів.
Негатив: законопроєкт не враховує положення чинного КК України, який не передбачає можливості умовно-дострокового звільнення у випадку довічного позбавлення волі. Водночас ЄСПЛ у рішенні в справі «Laszlo Magyar v. Hungary» зазначив, що засуджена до довічного позбавлення волі особа має право знати на початку відбування покарання, що потрібно робити для того, щоб було розглянуто питання про дострокове звільнення, за яких умов такий перегляд має бути здійснений, включаючи те, коли вона буде чи може бути звільнена.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати проєкт з урахуванням пріоритету захисту прав людини
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]