110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”2_3″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Висновок до проєкту Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо детінізації виробництва сільськогосподарської продукції” № 3131-д  від 14.07.2020

Ініціатори законопроєкту: Заблоцький Мар’ян Богданович, Петруняк Євген Васильович, Мотовиловець Андрій Вікторович, Ковальчук Олександр Володимирович, Горват Роберт Іванович, Кулініч Олег Іванович, Гетманцев Данило Олександрович, Сова Олександр Георгійович, Воронько Олег Євгенійович, Рєпіна Елла Анатоліївна.

Суть законопроєкту: 

встановлення механізму оподаткування доходів, отриманих фізичними чи юридичними особами в процесі використання земельних ділянок. Такий механізм має на меті стимулювати офіційне оформлення договору оренди земельної ділянки та забезпечити детінізацію виробництва сільськогосподарської продукції.

Зміни, що пропонуються:

  1. Надати визначення поставленого податкового зобов’язання (далі ППЗ) та власної сільськогосподарської продукції, а також доповнити дефініцію сільськогосподарського товаровиробника.
  2. ППЗ мінімальна сума, яку мають сплатити власники або користувачі земельної ділянки з доходів від її використання.
  3. Визначити земельні ділянки, до яких не застосовується ППЗ (ті, що  використовуються дачними (дачно-будівельними) та садівничими (городницькими) кооперативами (товариствами); землі запасу тощо).
  4. Платник зобов’язаний подавати до річної податкової декларації додаток з розрахунком загального ППЗ. Форма такого додатку з розрахунком затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
  5. Різниця між сумою загального ППЗ (якщо воно перевищує) і сумою сплачених таким суб’єктом податків та інших платежів сплачується власником земельної ділянки або землекористувачем до бюджету.
  6. Встановлені особливості визначення, нарахування ППЗ.
  7. Зменшується сукупний розмір земельних ділянок (з 2 до 1 гектара), з якого не оподатковується дохід фізичної особи, отриманий від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на таких земельних ділянках.
  8. На період здійснення заходів із забезпечення проведення ООС щодо земельних ділянок, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, ППЗ не визначається.
  9. Штрафні санкції за заниження суми річного податкового зобов’язання за 2021 рік з відповідного податку, а також штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов’язання за 2021 рік з податку на доходи фізичних осіб не застосовуються.
  10. Доходи, отримані громадянами від реалізації власної сільськогосподарської продукції (якщо за рік вона не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня поточного року), не включаються до середньомісячного сукупного доходу сім’ї під час визначення права на отримання пільг та житлових субсидій громадянами на сплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Висновки до законопроєкту

Позитив: ліквідація тіньових відносин у використанні земель сільськогосподарського призначення; оподаткування доходів, одержуваних від такої землі, що стимулюватиме ріст економіки; рівні умови ведення бізнесу для всіх виробників сільськогосподарської продукції; залучення інвестицій.

Негатив: ППЗ для фізичних осіб – власників (зокрема й ветеранів війни),  користувачів земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, що перевищують розмір 1 га (новий пп. 165.1.24), адже ці ділянки надаються для  особистих потреб саме у розмірі до 2 гектарів. Законопроєкт не враховує особливостей сільськогосподарського виробництва, як-от: сезонність, залежність від погодних та біологічних факторів, специфіка окремих видів виробництва тощо. Посилення податкового тиску на малих виробників може змусити їх продавати або передавати в оренду земельні ділянки, що призведе до зростання безробіття у сільській місцевості, відтоку робочої сили за кордон, зниження конкуренції та монополізації сільськогосподарського виробництва тощо.

Позиція Юридичної сотні: відхилити.

[/tm_pb_text][/tm_pb_column][tm_pb_column type=”1_3″][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]