[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
20 січня 2020
Аналізуємо головні законопроєкти, які зареєстрували народні депутати у січні. Попередні випуски нашої розсилки є тут.
[/tm_pb_text][tm_pb_image admin_label=”Image” src=”https://legal100.org.ua/wp-content/uploads/2021/01/zareyestrovani-25-v3.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” animation=”left” sticky=”off” align=”left” force_fullwidth=”off” always_center_on_mobile=”on” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][tm_pb_text admin_label=”Text”]
20 січня 2020
Відшкодування шкоди, завданої терористичним актом (№ 4579 від 11.01.2021)
Проєкт пропонує передбачити механізм відшкодування шкоди постраждалим унаслідок терористичного акту, упроваджує одноразову грошову допомогу для постраждалих. Проєкт має на меті відшкодування внаслідок терористичного акту в межах дії антитерористичної операції, однак у 2018 році антитерористична операція була переформатована в Операцію об’єднаних сил, тому норми проєкту вже не актуальні та не будуть працювати на практиці, оскільки стосуються законодавства про боротьбу з тероризмом.
Крім того, частина норм, запропонованих проєктом, уже є в чинному законодавстві. Наприклад, проєкт пропонує передбачити право на житло, однак згідно Кодексу цивільного захисту населення постраждалі вже мають право на забезпечення житлом. Також у вересні 2020 року був прийнятий порядок виплати грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновані внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (Постанова КМУ від 2 вересня 2020 р. № 767)
Рекомендація Юридичної сотні: відхилити законопроєкт.
Пасажирські перевезення (№4583 від 13.01.2021)
Проєкт спрямований на покращення якості транспортних послуг в Україні, забезпечення безпеки перевезень відповідно до Угоди між Україною та ЄС та передбачає, що транспортні послуги, які надаються міським електричним та автомобільним транспортом, є суспільно важливими та забезпечуються місцевими органами виконавчої влади й органами місцевого самоврядування. Суспільно важливі транспортні послуги будуть надаватися з використанням міського електричного транспорту, пристосованого для перевезення пасажирів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а також обладнаного пристроями зовнішнього звукового інформування пасажирів із порушеннями зору про номер і кінцеву зупинку маршруту, звуковими та візуальними (текстовими) системами для інформування пасажирів із порушеннями зору та слуху про зупинки. Для послуг із перевезення, що надаються з використанням автобусів, передбачені ці ж вимоги, та обов’язкова наявність GPS-трекера.
Відповідно до проєкту, види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням організатора перевезень, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам. Проєкт повинен передбачити для уповноважених осіб відповідальність у випадку невідповідності замовлення організатора перевезень вимогам законодавства щодо пільг на проїзд у пасажирському транспорті.
Проєкт пропонує фінансування системи суспільно важливих транспортних послуг за кошти місцевих бюджетів, що потенційно може призвести до різних термінів упровадження такої системи та недостатньої кількості належно обладнаних транспортних засобів у різних населених пунктах. Не розмежовані повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади щодо надання суспільно важливих транспортних послуг, тому є ризик дублювання повноважень.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
Розширений висновок
Збільшення видатків на виплату пільг і житлових субсидій (№4585 від 13.01.2021)
З огляду на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги запланований рівень обсягу видатків на виплату субсидій та пільг у 2021 році є недостатнім. Відповідно до пояснювальної записки законопроєкту, орієнтовне збільшення в Державному бюджеті на 2021 рік суми, необхідної для покриття потреби в компенсації субсидії, становитиме 7 млрд грн. Проєкт пропонує видатки за бюджетною програмою КПКВК 2501230 «Виплата пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі» збільшити з 36 607 708,6 тис. грн до 43 614 208,6 тис. грн (+7 006 500,0 тис. грн) завдяки перерозподілу коштів та зменшенню видатків, передбачених на забезпечення діяльності Президента України та Офісу Президента України, а також Офісу Генерального прокурора, Національної поліції, ДФС України, ДПС України, ДБР та СБУ (ідеться лише про видатки споживання, видатки розвитку проєкт не змінює).
Завдяки перерозподілу коштів проєкт не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України та спрямований на покращення матеріального стану вразливих верств населення, що в умовах карантину є одним із пріоритетних напрямів державної політики.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.
Розширення повноважень інспекторів із паркування (№ 4594 від 14.01.2021)
Законопроєкт № 4594 пропонує віднести до підвідомчості інспекторів із паркування частину 5 ст. 122 КУпАП, яка передбачає відповідальність за:
зупинку чи стоянку транспортних засобів на місцях, де дозволена зупинка чи стоянка лише транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю;
створення перешкод водіям з інвалідністю або водіям, які перевозять осіб з інвалідністю, у зупинці чи стоянці керованих ними транспортних засобів;
неправомірне використання на транспортному засобі розпізнавального знака “Водій з інвалідністю”.
Наразі суб’єктом притягнення до відповідальності відповідно до цієї статті є органи Національної поліції.
Розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
Заборона проявів сексизму в суспільстві (№ 4598 від 15.01.2021)
Суб’єкт законодавчої ініціативи має на меті сприяти забезпеченню заборони проявів сексизму в суспільстві шляхом установлення на рівні закону його визначення, яке вже закріплене в міжнародних актах, зокрема в Рекомендації Комітету міністрів Ради Європи (2019). Таке визначення характеризує об’єктивну сторону правопорушення не лише як дії, що виражені словесно та фізично, а й жести, візуальні прояви, що можуть простежуватися також у мережі Інтернет.
Законопроєкт має на меті встановити заборону щодо проявів сексизму нарівні з дискримінацією, насильством за ознакою статі, сексуальним домаганням.
Розширений висновок
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати законопроєкт.
Відкритість роботи комітетів Верховної Ради та сесій органів місцевого самоврядування (№4582 від 13.01.2021)
Проєкт упроваджує деякі заходи, спрямовані на забезпечення відкритості діяльності органів місцевого самоврядування та комітетів Верховної Ради України.
Зокрема, пропонується зобов’язати здійснювати пряму відеотрансляцію всіх пленарних засідань місцевої ради, а також розміщувати й зберігати у вільному доступі відеозаписи засідань та оприлюднювати протоколи сесії ради. Аналогічну норму пропонується запровадити для всіх пленарних засідань, засідань комітетів, парламентських слухань та слухань у комітетах за виключенням закритих засідань.
Рекомендація Юридичної сотні: підтримати.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]
Немає додаткових матеріалів за цією темою