110 000

ветеранів отримали допомогу в Юридичній Сотні

Номер гарячої лінії:

0 800 308 100

Повна назва проєкту. Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо формування та реалізації державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури

 

Номер і дата реєстрації: 7607 від 28.07.2022.

 

Ініціатори:  Федієнко Олександр Павлович, Костюх Анатолій Вячеславович, Швець Сергій Федорович, Любота Дмитро Валерійович, Мезенцева Марія Сергіївна та ін.

 

Фракції: “Слуга народу”, “Довіра”.

 

Мета проєкту: належне забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері критичної інфраструктури, створення сприятливих умов щодо виконання функцій уповноваженого органу з питань захисту критичної інфраструктури України Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України.

 

Основний зміст. Пропонується надати Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України функції уповноваженого органу у сфері захисту критичної інфраструктури України на період дії воєнного стану, а також протягом дванадцяти місяців після його закінчення. Вона відповідатиме за формування і реалізацію державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури, координацію діяльності суб’єктів національної системи захисту критичної інфраструктури. 

 

Переваги. Реалізація проєкту закону потенційно дозволить без створення нового центрального органу виконавчої влади забезпечити формування та реалізацію державної політики у сфері критичної інфраструктури та виконання функцій уповноваженого органу з питань захисту критичної інфраструктури України Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України. 

 

Недоліки. Зміни, пропоновані законопроєктом, не відповідають Конституції України в частині визначення повноважень уряду держави. Оскільки визначено, що Кабінет Міністрів України спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади, утворює, реорганізує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади, то внормування питання захисту критичної інфраструктури України не узгоджується з конституційними повноваженнями парламенту.

Надання повноважень у сфері захисту критичної інфраструктури ДССЗЗІ не зможе повністю вирішити проблему забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури, оскільки такий захист є набагато ширшою діяльністю за наявні нині в ДССЗЗІ повноваження, що може спричинити неможливість виконання таких повноважень наявними силами та засобами.

У законопроєкті відсутнє фінансово-економічне обґрунтування.

 

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді України прийняти проєкт Закону в другому читанні та в цілому в запропонованій Комітетом редакції.

ГНЕУ у своєму висновку висловило ряд зауважень.

 

Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.