Юридична Сотня допомогла 67 000 захисників України

Підтримати проєкт

Номер гарячої лінії:  0 800 308 100

Особливості оренди державного та комунального майна під час воєнного стану (№ 7192 від 22.03.2022)

Повна назва проєкту: Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”

Номер і дата реєстрації: № 7192 від 22.03.2022

Ініціатор: Мовчан О. В. 

Мета проєкту: наділення уряду повноваженнями на період дії воєнного стану встановлювати особливі процедури щодо оренди державного та комунального майна.

Основний зміст

Пропонується надати право уряду під час дії воєнного стану визначати особливості оренди державного та комунального майна в частині:

  • формування стартової орендної плати, строків проведення аукціону; 
  • можливості підписання документів за допомогою електронного підпису; 
  • продовження договору оренди; 
  • припинення договору оренди та підписання акта повернення майна з оренди;
  • здійснення передачі майна в суборенду; 
  • визначення вартості об’єкта оренди, розрахунку орендної плати та інших обов’язкових платежів; 
  • можливості застосування пільгової орендної плати для орендарів, які беруть участь в аукціоні з оренди державного майна з метою переміщення виробництв, розміщених на території, на якій велись (ведуться) бойові дії або тимчасово окупованій.

Переваги: спрощення правового регулювання відносин у сфері оренди державного та комунального майна, можливість запровадження пільгової оплати для орендарів, які беруть участь в аукціоні з оренди державного майна з метою переміщення виробництв, розміщених на території, на якій велись (ведуться) бойові дії або тимчасово окупованій.

Недоліки: наявна колізія щодо періоду дії закону. Так, у пункті 3 проєкту закону йдеться про те, що закон діятиме під час дії правового режиму воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення або скасування. Водночас у пункті 1 законопроєкту встановлено, що уряд наділяється переліченими повноваженнями лише на період дії воєнного стану.

Висновок комітету: прийняти за основу та в цілому з техніко-юридичними правками.

Законопроєкт прийнятий за основу та очікує на подальший розгляд у другому читанні.

Рекомендація Юридичної сотні: підтримати з доопрацюванням положення щодо періоду дії закону.